Dobre Samopoczucie

Zasypiaj Szybciej w Czasie Upałów | 10 Wskazówek

Jest tylko jedna rzecz, którą Brytyjczycy kochają bardziej od fali upałów, a jest nią narzekanie na falę upałów. Ale uważamy, że mamy pełne prawo do narzekania, pomimo tego, co ma do powiedzenia TikTok.

Wielka Brytania, tak jak i my doświadcza fal upałów tylko przez kilka tygodni, co oznacza, że jest to znacznie większy szok dla naszych ciał, a ponadto nasze domy są budowane tak, aby zatrzymywać ciepło, co tak naprawdę nie jest idealne w przypadku fali upałów. Nic więc dziwnego, że wielu z nas spędza więcej czasu na wierceniu się i przewracaniu z boku na bok, niż na spaniu. Aby pomóc Tobie (i wszystkim w biurach Myprotein) uzyskać lepszy sen przez następne kilka tygodni, przeprowadziliśmy pewne badania i opracowaliśmy najważniejsze wskazówki dotyczące spania w upale. Zapoznaj się z nimi i zasypiaj szybciej.

zasypiaj szybciej

1. Włóż pościel do zamrażalki

To jest dla tych z Was, którzy poważnie zmagają się z upałami i chcą zrobić trochę miejsca obok mrożonego groszku na pościel i piżame.

Ten punkt nie wymaga zbyt wiele wyjaśnień, włóż pościel, piżame, a nawet skarpetki do zamrażalnika na około godzinę przed snem i wskocz do lodowatego łóżka. Miejmy nadzieję, że zapewni to wystarczającą chwilową ulgę, aby zasnąć, zanim pościel ponownie się rozgrzeje.

2. Zamykaj rolety i okna w ciągu dnia

Naszym pierwszym odruchem w lecie jest otwarcie wszystkich okien i drzwi. Jednak może to być największy błąd jaki popełniasz, ponieważ wpuszcza to ciepłe światło słoneczne. Zamiast tego staraj się zamykać okna i rolety przez cały dzień, szczególnie w najbardziej nasłonecznionej części domu, aby zachować chłód.

Jeśli wieje zimny wiaterek, najlepszą opcją jest pozostawienie rolet/zasłon zasuniętych, ale pozostawienie otwartego okna, w ten sposób chłodny wiaterek wpadnie do środku, ale ciepłe promienie słońca pozostaną na zewnątrz.

3. Cyrkulacja zimnego powietrza

To wskazówka, którą wielu z was widziała, robiąc przegląd TikToka, ale polega ona na napełnieniu miski zimną wodą, dodaniu tony kostek lodu i postawieniu tego przed wentylatorem. Wypróbuj tę wskazówkę na około godzinę przed pójściem spać, a Twój pokój powinien być świeży, zanim uśniesz. Ten punkt w połączeniu z zamrożoną piżamą? Kumulacja marzeń.

4. Pozostań nawodniony

Upewnienie się, że pijesz wystarczającą ilość wody, jest kluczowe każdego dnia, ale szczególnie podczas upałów. Utrzymywanie odpowiedniego nawodnienia pomaga organizmowi zachować chłód, zapewniając spokojny sen. Upewnij się, że regularnie pijesz wodę przez cały dzień, ale unikaj zbytniego zbytniego opijania się przed snem, ponieważ nie chcesz ciągle wstawać do toalety.

Upewnij się, że obok łóżka trzymasz szklankę wody (lub butelkę, która była w zamrażarce) na wszelkie pobudki w nocy.

pozostań nawodniony - zasypiaj szybciej

5. Trzymaj się swojej rutyny – żadnych drzemek!

Utrzymanie rutyny jest niezbędne do opracowania dobrego harmonogramu snu i nie inaczej jest podczas fali upałów. Staraj się iść spać i budzić o tych samych porach co zwykle i unikaj drzemek. Bez względu na to, jak kusząca jest drzemka, gdy leżysz na słońcu, oprzyj się, jeśli możesz. Ułatwi to późniejsze zasypianie.

6. Ćwiczenia

To może być trudne latem, a jeśli doświadczasz fali upałów, musisz to robić bezpiecznie. Wykazano jednak, że ćwiczenia w ciągu dnia poprawiają jakość snu u niektórych dorosłych1. Zacznij biegać lub ćwiczyć na siłowni rano lub wieczorem, kiedy jest trochę chłodniej. Unikaj energicznych ćwiczeń w środku dnia, kiedy temperatury osiągają szczyt. Ćwiczenia wieczorne najlepiej wykonywać kilka godzin przed snem, aby Twoje tętno miało szansę wrócić do normy.

Zapoznaj się z poniższym artykułem, aby uzyskać wskazówki dotyczące bezpiecznego treningu podczas fali upałów:

Jak Bezpiecznie Trenować Podczas Upałów

Trening

Jak Bezpiecznie Trenować Podczas Upałów

Tutaj, w Wielkiej Brytanii doświadczyliśmy poważnych upałów i w końcu wydaje się, że nadeszło lato. Dowiedz się jak bezpiecznie i skutecznie trenować latem.

2022-06-25 23:58:07Autor Myprotein Polska

7. Przeczytaj lub posłuchaj podcastu przed snem

Zasadniczo unikaj przerażającego niebieskiego światła. Wszyscy już to słyszeliśmy, ale niestety takie są fakty. Odłóż telefon i spróbuj zamiast tego wybrać książkę lub włączyć podcast, co pomoże Ci się zrelaksować i przygotować do snu.

8. Weź chłodny prysznic

Znasz te okropne uczucie lepkości po dniu spędzonym na słońcu? My też. Wyrób sobie nawyk brania chłodnego prysznica tuż przed snem. Pomoże to nie tylko schłodzić Twoje ciało, ale także sprawi, że poczujesz się świeżo i lepiej, co znacznie ułatwi zasypianie.

 9. Wyłącz urządzenia 

Nie mówimy tutaj o skutkach niebieskiego światła, ale raczej o cieple emitowanym przez Twoje urządzenia. Rzeczy takie jak laptopy, konsole do gry i TV emitują ciepło podczas pracy, a my chcemy jak najbardziej ograniczyć ciepło. Spróbuj wyłączyć konsole (zwłaszcza tą znajdującą się w sypialni) przed snem, powinno to ochłodzić pokój.

10. Trzymaj butelkę z rozpylaczem w pobliżu

Kup sobie butelkę z rozpylaczem, napełnij zimną wodą i trzymaj przy łóżku. Spryskaj się porządnie przed uderzeniem w poduszkę i trzymaj ją pod ręką na każdą nocną pobudkę, aby uzyskać szybką ulgę.

Podsumowanie

Tegoroczna fala upałów spowodowała wiele nieprzespanych nocy (i dużo oparzeń słonecznych), ale mam nadzieję, że skorzystanie z kilku z tych wskazówek sprawi, że będziesz spać spokojnie podczas upałów. Morał historii: zainwestuj w porządny wentylator, zrób trochę miejsca w zamrażalce, bierz dużo zimnych pryszniców i błyskawicznie zaśniesz.

Spodobał Ci się ten artykuł? Sprawdź inne:

Dlaczego Powinniśmy Przestać Gonić Za DOMSami

Trening

Dlaczego Powinniśmy Przestać Gonić Za DOMSami

Dobra, nie chce nikogo denerwować dzisiejszym tematem rozmowy, to bolesne. Zgadza się, dzisiaj pogadamy jak to jest z tymi DOMSami.

2022-06-14 22:39:22Autor Monica Green


Testy WADA Matta Morsia | Wyniki

Ambasadorzy

Testy WADA Matta Morsia | Wyniki

Dwa miesiące temu Matt postanowił zmierzyć się z plotkami, przeprowadzać kompleksowe testy WADA (Światowej Agencji Antydopingowej). Poznaj wyniki.

2022-06-09 21:09:55Autor Monica Green

Nasze artykuły należy wykorzystywać wyłącznie w celach informacyjnych i edukacyjnych i nie należy ich traktować jako porady lekarskiej. Jeśli jesteś zaniepokojony, skonsultuj się z pracownikiem służby zdrowia przed przyjęciem suplementów diety lub wprowadzeniem jakichkolwiek poważnych zmian w diecie.


  1. https://www.sleepfoundation.org/physical-activity/exercise-and-sleep


Monica Green

Monica Green

Autor i ekspert

Originally from South London, Monica graduated from the University of Leeds with a degree in Philosophy. After discovering a love for the gym whilst studying, Monica was drawn to weight training which helped her hugely through stressful times as a student. From writing for a popular student site, Monica developed her skills as an author, writing trending feature pieces regularly. She is thrilled to be able to combine her love for writing with her passion for the gym. In her spare time Monica loves to cook, try out new restaurants with friends and explore new walking trails.


Bądź na bieżąco – zapisz się do naszego newslettera aby otrzymywać informacje o naszych aktualnych ofertach i nowości na Blogu. Zapisz się do newslettera!