Dobre Samopoczucie

Znudzony? Oto 6 Rzeczy, Które Możesz Zrobić

Nie mając nic więcej do roboty, siedzimy w domu i przyklejamy się do ekranów naszych telefonów – sprawdzamy e-maile, media społecznościowe, sprawdzamy godzinę i jesteśmy znudzeni.

Zamiast doprowadzać się do szaleństwa, odświeżając cały czas strony internetowe, odświeżmy się, znajdując fajne rzeczy do zrobienia w domu. Od ogrodnictwa po gry – jest wiele rzeczy, które zapewnią rozrywkę. Jeśli nie chcesz, nie musisz siedzieć i wpatrywać się w ekran, oto najlepszy czas na kreatywność.

Wyhoduj owoce lub warzywa w pomieszczeniu

warzywa

Zerwanie pomidora z własnego krzaczka i dodanie go do posiłku po treningu: to zdrowe i pyszne marzenie.

Zbuduj imperium owoców i warzyw w swoim domu – nawet nie musisz mieć ogrodu. Jest mnóstwo roślin, które mogą rosnąć i żyć w domu. Uważaj jednak, jest to projekt, który potrwa miesiące i będzie wymagał czasu, sprzętu i badań. Możesz zamówić nasiona, glebę i sprzęt online z dostawą pod swoje drzwi, więc nie musisz wychodzić z domu. Dzięki temu będziesz w stanie zachować zdrowie i zajmiesz się czymś pożytecznym.

Co możesz zasadzić?

W prostym i małym domowym ogródku: rzodkiewki, szalotki, bazylia, natka pietruszki, jarmuż lub mikro-warzywa. Są pełne wartości odżywczych i stosunkowo łatwe w uprawie.

Jeśli chcesz czegoś bardziej zaawansowanego, dysponujesz przestrzenią i zasobami, możesz hodować truskawki, ziemniaki lub pomidory w odpowiednich warunkach.

Uprawiając ogród, uczysz się zdrowego i produktywnego nawyku podczas przebywania w domu. To świetny sposób na wprowadzenie mikroelementów do diety, a jeśli nauczysz się teraz, możesz robić to do końca życia.

Wyobraź sobie, jak dumny będziesz jedząc jedzenie, które wyhodowałeś – możesz je skosztować prawie od razu.

Wypróbuj nowe ciekawe przepisy

nowe przepisy

Po wyhodowaniu świeżych owoców i warzyw możesz wykorzystać je w nowych przepisach. Mając wolny czas, możesz stać się kreatywny. Z całego świata jest tyle dobrego jedzenia: nie musi to być tylko kurczak i brokuły, słodkie ziemniaki i wołowina. Jedzenie w Azji Południowo-Wschodniej, takie jak Zielone Tajskie Curry lub Skrzydełka po Azjatycku, łączą w sobie duże ilości białka z pysznymi dodatkami.

Jeśli lubisz przygotowywać posiłki, sprawdź, czy możesz sprawić, że będzie to jeszcze bardziej ekscytującym przeżyciem, gdy wrócisz do normalnego życia. Podobnie, jeśli zawsze marzyłeś o byciu następną dużą gwiazdą Master Chef, teraz jest świetny czas na ćwiczenie. Jeśli mieszkasz także z innymi osobami, gotowanie to świetna aktywność społeczna, którą możecie robić razem.

Znajdź swoją listę przepisów, wybierz ulubione i zaangażuj całą rodzinę. Możesz nawet zorganizować przyjęcie na czacie wideo, jeśli masz ochotę na coś bardziej towarzyskiego.

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś, możesz także przygotować białkowe naleśniki albo białkowe brownie. Eksperymentuj z różnymi składnikami i ciesz się nowymi smakami.

Przypomnij sobie gry, w które nie grałeś od dziecka

zabawa z dziećmi

Baw się dobrze, bo na to zasłużyłeś.

Jeśli masz kogoś do zabawy, bawcie się w chowanego, podłoga to lawa lub – co najlepsze – rzucaj i łap. Są takie proste, ale dają tyle radości. Jeśli masz psa, pogoń się z nim. 

Mógłbyś nawet skorzystać ze swoich ulubionych gier planszowych lub układanek, albo dlaczego nie ustawić boiska do siatkówki w swoim ogrodzie? Bądź kreatywny, odkryj swoje wewnętrzne dziecko i przeżyj na nowo wszystkie gry, które lubiłeś w dzieciństwie.

Czytaj, aby wiedzieć więcej

czytanie

Czytanie jest świetne, ale czytanie z jakiegoś powodu jest jeszcze lepsze.

Istnieje mnóstwo niesamowitych książek o kondycji, samodoskonaleniu i takich, które zostały stworzone, aby dowiedzieć się więcej na swój temat. Jeśli masz jakiś problem, prawdopodobnie napisano o nim książkę.

Przeczytaj, co lubisz, i pamiętaj, że jest to świetna szansa na rozwój, naukę nowych nawyków i zdobycie wiedzy na dany temat. Im bardziej istotne jest dla Ciebie coś, tym bardziej prawdopodobne jest, że rzeczywiście się w to zaangażujesz i dokończysz, więc wybierz coś, co jest dla Ciebie ważne. Coś, co możesz połączyć ze swoimi celami. Może to być związane ze sprawnością fizyczną, finansami lub po prostu fajny temat, o którym chcesz się dowiedzieć więcej, więc wybierz odpowiednią książkę i przeczytaj.

Wiele osób, takich jak Warren Buffet i Elon Musk, twierdzi, że czytanie pomogło im odnieść sukces, więc na pewno później sobie podziękujesz.

Odkryj w sobie nowe talenty związane ze sportem

gra na pianienie

Istnieje mnóstwo sportowych talentów, których możesz się nauczyć (udoskonalić). Rzeczy takie jak stanie na głowie, stanie na rękach czy nauka wykonywania szpagatu.

Naprawdę możesz poświęcić czas na znalezienie różnych, bardziej unikalnych rzeczy do nauczenia się, aby zaimponować każdemu, z kim utrzymujesz kontakt. Będą nawet pewne umiejętności i talenty, które mają rzeczywiste zastosowanie do Twoich normalnych aktywności lub treningów. Na przykład nauczenie się wykonywania pompki na jednej ręce lub poprawnej techniki wyciskania na ławce.

Niektóre mogą wymagać tygodni, a nawet miesięcy, aby je opanować, ale to sprawi, że będzie to tym bardziej satysfakcjonujące, gdy w końcu Ci się uda.

Stwórz dedykowane miejsce do ćwiczeń w domu

miejsce do treningow

Być może ćwiczysz na łóżku, ale to coś w stylu jedzenia na łóżku – źle się skończy. Jeśli masz trochę wolnego czasu i przestrzeni, stwórz strefę treningową, aby maksymalnie wykorzystać swój czas na trening.

Nie musi to być ciemna i wilgotna piwnica wypełniona sztangami i stojakami do wykonywania przysiadów. Może to być po prostu obszar w Twoim mieszkaniu lub domu, którego używasz do wykonywania rutynowych czynności domowych. Może pokój, którego nie używasz lub kawałek miejsca w salonie.

Zamów matę do jogi lub hantle, jeśli jeszcze nie masz. Powieś plakat i miej miejsce przeznaczone na treningi w domu. Jeśli możesz, zrób pokój, którego nie będziesz używać do niczego innego, więc kiedy będziesz ćwiczył, poczujesz się jak na siłowni. Przypomnimy tylko o ćwiczeniach i tworzeniu środowiska, które minimalizuje rozproszenie uwagi i zachęca do skupienia się na treningu.

Jeśli masz wystarczająco dużo miejsca, czasu i pieniędzy, może to być idealny moment na założenie prywatnej siłowni w domowej piwnicy.

Zapamiętaj

Siedzenie z telefonem w ręce w celu relaksu jest świetne, ale możesz też spędzać ten czas na robieniu czegoś innego. Zbuduj sobie kryty ogród lub domową siłownię; naucz się czegoś z tego, co czytasz lub uaktywnij swoje wewnętrzne dziecko. Połącz się ze światem zamiast używać tylko telefonu przeglądając media społecznościowe i może nauczysz się czegoś nowego.

Spodobał Ci się ten artykuł? Sprawdź inne:

Multiwitaminy Nie Zawsze Są Konieczne

Suplementy

Multiwitaminy Nie Zawsze Są Konieczne

Multiwitaminy. Występują w wielu formach i rozmiarach i można je znaleźć w prawie każdym supermarkecie, aptece lub u sprzedawcy internetowego.

2022-03-16 18:56:21Autor Emily Wilcock


 10 Podstawowych Pozycji Jogi dla Początkujących | Joga Jest Prosta

Trening

 10 Podstawowych Pozycji Jogi dla Początkujących | Joga Jest Prosta

Czy kiedykolwiek chciałaś rozpocząć praktykę jogi, ale nie wiedziałaś od czego zacząć? Więc zebraliśmy wszystkie podstawowe pozycje jogi, aby Ci to ułatwić.

2020-11-24 20:30:59Autor Myprotein Polska

Nasze artykuły należy wykorzystywać wyłącznie w celach informacyjnych i edukacyjnych i nie należy ich traktować jako porady lekarskiej. Jeśli jesteś zaniepokojony, skonsultuj się z pracownikiem służby zdrowia przed przyjęciem suplementów diety lub wprowadzeniem jakichkolwiek poważnych zmian w diecie.



Evangeline Howarth

Evangeline Howarth

Pisarz i redaktor

Evangeline brała udział w sportach wyczynowych od najmłodszych lat. Jako wykwalifikowana RYA Jako instruktor pływania na łódce, rozumie znaczenie właściwego odżywiania przy sportach ekstremalnych i wytrzymałościowych, zwłaszcza ze względu na jej doświadczenie w drużynach Team GBR, jako kapitan drużyny trenujący swój pierwszy zespół uniwersytecki.

W wolnym czasie Evangeline uwielbia biegać – zwłaszcza w maratonach. W weekendy znajdziesz ją uprawiającą sporty wodne lub wędrującą po wzgórzach. Jej ulubione wieczory spędza na sesji HIIT lub na przysiadach na siłowni, zanim zacznie się zajadać pikantnymi potrawami z dużą ilości warzyw - mniam!

Dowiedz się więcej o doświadczeniu Evie tutaj.


Bądź na bieżąco – zapisz się do naszego newslettera aby otrzymywać informacje o naszych aktualnych ofertach i nowości na Blogu. Zapisz się do newslettera!