Suplementy

Jabłczan Cytruliny | Opinie, efekty i dawkowanie

Czym jest Jabłczan Cytruliny?

W dostępnych materiałach można znaleźć nie wiele informacji o tym środku. Najczęściej porusza się temat tak zwanej „pompy mięśniowej” jaką wywołuje u osób trenujących siłowo. Jabłczan Cytruliny jednak znacznie szersze działanie. W tym artykule poznacie kilka z jego licznych zalet.

Jabłczan Cytruliny to połączenie aminokwasu Cytruliny z kwasem jabłkowym w jedną molekułę. Cytrulina nie buduje mięśni, jednak pełni inne istotne rolę w organizmie. Bierze udział w cyklu mocznikowym, przyczyniając się do neutralizowania toksycznego dla nas amoniaku. Zjonizowany kwas jabłkowy czyli „Jabłczan” bierze udział w przemianach energetycznych zachodzących w każdej żywej komórce. Dzięki temu połączenie obydwóch substancji w jedną molekułę niesie ze sobą olbrzymie korzyści dla sportowców.

Efekty stosowania Jabłczanu Cytruliny

Znany jest on przede wszystkim z efektu tak zwanej „pompy mięśniowej”. Spowodowane jest to faktem, że sprzyja uwalnianiu się tlenku azotu, który rozszerza naczynia krwionośne i sprzyja napływowi krwi do trenowanych grup mięśniowych. Sprawia, to że jest bardzo ceniony przez osoby trenujące sylwetkowo i siłowo. Badania pokazują jednak, że umiejętne stosowanie suplementacji jabłczanu Cytruliny może znacznie poprawić osiągane wyniki sportowe. Tym bardziej warto poznać więcej jego dobroczynnych właściwości i nie zamykać się wyłącznie na powszechną opinie, jakoby służył wyłącznie wywołaniu „pompy mięśniowej”.

Wedle badań suplement jest wstanie zmniejszyć występowanie tak zwanych zakwasów, czyli opóźnionej bolesności mięśniowej u sportowców. Dzięki wpływowi tego środka na syntezę kreatyny, sprzyja on także zwiększeniu się wytrzymałości tlenowej oraz mięśniowej organizmu. Te jego właściwości sprzyjają z kolei poprawie regeneracji po wysiłkowej oraz osiąganiu lepszych rezultatów w trakcie wysiłku. Stosować go mogą osoby na każdym poziomie wytrenowania. Bez względu na to czy uprawiają one sporty siłowe, czy wytrzymałościowe, bądź siłowo-wytrzymałościowe, Jabłczan Cytruliny może okazać się bardzo przydatny.

Sugerowana dawka suplementu do od 4 do 8 gramów na dobę najlepiej w okresie około wysiłkowym. W pierwszej kolejność myśląc o zakupie Jabłczanu Cytruliny powinniśmy skoncentrować się na poszukiwaniu czystego środka. Można najłatwiej go dawkować i mieć pełną kontrolę nad jego spożyciem. Produkty skojarzone, najczęściej uzupełniane są o argininę, kreatynę i substancję stymulujące ośrodkowy układ nerwowy.  Takie mieszanki są głównie stosowane jako preparaty przed treningowe.

Opinie i skutki uboczne

Najważniejsze jest to, że jego skuteczność potwierdzona jest badaniami naukowymi. Poleca się go osobom na każdym stopniu wytrenowania. Zawodowcy również sięgają po niego bardzo chętnie, ponieważ nie powoduje żadnych skutków ubocznych. Z wyjątkiem „pompy mięśniowej”, która nie będzie korzystna w wielu sportach. W takim jednak wypadku zaleca się suplementować Jabłczan Cytruliny po wysiłku w celu przyśpieszenia regeneracji.

Osoby mające problemy z układem krążenia i przyjmujące leki na ciśnienie powinny uważać. Najlepiej by zwróciły się najpierw do lekarza zanim rozpoczną suplementację. Tlenek azotu, który zacznie się uwalniać pod wpływem działania jabłczanu Cytruliny może mieć spory wpływ na organizm osób chorych. Badania nie wykazują natomiast żadnego negatywnego działania na organizmu osób zdrowych. Nawet dawki rzędu 15 gramów na dobę nie wpływają na układ pokarmowy.

Podsumowując suplementacja tym środkiem jest bezpieczna, a jej skuteczność potwierdzają liczne badania. Warto włączyć Jabłczan Cytruliny do swojej suplementacji około treningowej by polepszyć swoje wyniki sportowe i przyśpieszyć regenerację po wysiłkową.

Bez Tagów



Tomasz Piotrowski

Tomasz Piotrowski

Specjalista ds. Żywienia

Tomasz Piotrowski jest czynnym sportowcem uprawiającym pięściarstwo. Posiada duże doświadczenie w pracy trenera personalnego oraz specjalisty ds. żywienia i suplementacji. Wiedzę zdobywał na kursach u najlepszych specjalistów w Polsce. Odbył kursy z dziedziny treningu personlanego, treningu kettlebell, żywienia i suplementacji w sporcie oraz psychodietetyki. Artykuły Tomasza możecie znaleźć na takich portalach internetowych jak https://www.budujmase.pl/ oraz http://wformie24.poradnikzdrowie.pl/ a także https://www.fabrykasily.pl/. Ma za sobą również publikację w magazynie sportowym Sport-max. Więcej na temat Tomka możecie dowiedzieć się z jego social media https://www.instagram.com/tomasz_s.o.s_piotrowski/ Tomasz trenuje boks już przeszło 10 lat i z sukcesami startuje w zawodach. Nagrywa filmy edukacyjne na swój kanał YouTube (https://www.youtube.com/channel/UC_cUUfZBxxtRCLr_HsQD0RA?view_as=subscriber) poświęcony jego ukochanemu sportowi. Przeszedł długą drogę testując na sobie wszelką wiedzą teroretyczną jaką posiadł. Obecnie specjalizuje się w zakresie suplemetnacji oraz treningów ukierunkowanych pod sporty walki. W wolnym czasie Tomasz uwielbia czytać książki, oglądać seriale oraz filmy takich wyworni jak Marvel oraz DC. Kocha zwierzęta i dlugie spacery po lesie. Próbuje także łączyć swoje upodobania do słodyczy z tworzeniem ich zdrowych zamienników, udowadniając, że łasuchy mogą być wysportowani.


Tomasz teraz poleca


Sprawdź nasze najnowsze promocje! KUP TERAZ