Suplementy

Przesilenie wiosenne – czym się suplementować w tym okresie?

Przesilenie wiosenne – czym się suplementować w tym okresie?

Tak jak na jesień wszyscy zaczynamy chorować i odczuwamy znaczny spadek nastroju, co wszystkim z nas jest mniej lub bardziej znane, tak na wiosnę występuje u wielu osób tak zwane przesilenie wiosenne. Co zrobić kiedy i nas dopadnie, a nie chcemy mu ulec? Czym się wówczas najlepiej suplementować?

Przesilenie wiosenne – czym jest?

O dziwo przesilenie wiosenne to nie kolejna wymówka, aby nazwać jakkolwiek nasze gorsze samopoczucie. Medyczna nazwa to syndrom zmęczenia wiosennego. Sprawia, że człowiek nie ma na nic siły, o wiele bardziej odczuwa zmęczenie. Ogólny brak chęci do życia, senność, problemy z koncentracją to jedne z wielu objawów. Wydaje się, że to po prostu niewyspanie, a jednak odczuwa się szybsze bicie serca, łamanie kości i ból stawów czy mięśni. Nie można jednak pozwolić, aby był to powód do lenistwa i zwolnienia tempa w ciągu dnia.

Przyczyny przesilenia wiosennego:

Te wszystkie objawy nie dzieją się bez przyczyny. Uczeni uważają, że gdy przytrafi nam się przesilenie wiosenne to w pewnym stopniu jesteśmy sami sobie winni. Nie jest to zła wiadomość, wręcz przeciwnie – oznacza to, że także możemy sami sobie z tym poradzić i się go pozbyć!

Nasz zegar biologiczny wskazuje nam jak powinniśmy funkcjonować w ciągu dnia, kiedy pójść spać, a nawet sam nas budzi. Czasem każe też nam odpocząć. Po okresie jesienno- zimowym naszemu organizmowi brak słońca, a więc witaminy D3, również dieta z racji tego, że jest uboższa w owoce dostarcza nam mniej witamin i minerałów. Gdy nadchodzi wiosna niekiedy trudno jest się przestawić naszemu organizmowi, nagła zmiana pogody, która zmienia się co parę dni, a co za tym idzie skoki ciśnienia mogą przysporzyć jedynie bólu głowy.

Objawy przesilenia wiosennego:

– Osłabienie i spadek odporności
– Bóle głowy oraz mięśni spowodowane niedoborem witamin, minerałów i skokami ciśnienia
– Bóle kostno-stawowe – Senność, ospałość
– Niedobór potasu powoduje osłabienie mięśni
– Zwiększone wypadanie włosów i łamliwość paznokci
– Ciągłe zmęczenie spowodowane może być niedoborem żelaza
– Rozdrażnienie i podatność na stres
– Niedobór magnezu powoduje skurcze mięśni
– Problemy z koncentracją i pamięcią w pracy i przy nauce
– Złe samopoczucie i brak chęci do życia
– Problemy sercowo-krążeniowe, skoki ciśnienia

Co zrobić jeśli i nas spotka przesilenie wiosenne?

– Przede wszystkim nie przepracowywać się. To będzie zły czas na robienie nadgodzin i większe projekty w pracy
– Unormowanie naszego zegara biologicznego będzie tu bardzo ważne
– Zacząć regularnie chodzić spać, postarać się wstawać o podobnej porze i sypiać minimum 8 godzin
– Zrezygnuj lub ogranicz wszelkie używki, a przede wszystkim alkohol i papierosy. Odpoczynek od kawy również będzie dobrym pomysłem
– Włącz przy okazji ładniejszej pogody spacery do codziennej rutyny. Jeśli zastanawialiśmy się nad rozpoczęciem przygody na siłowni, zajęciach fitness czy jakimkolwiek innym sportem to będzie dobry czas na to. Ćwiczenia sprawią, że dostarczymy organizmowi endorfin i polepszymy nasze samopoczucie, a przy okazji poprawimy sylwetkę co dodatkowo nas powinno zmotywować
– Zmienić dietę na bardzie lekkostrawną oraz włączyć do niej owoce lub soki owocowe i warzywa – Korzystaj z każdej chwili słońca, niedostatek światła źle działa na układ nerwowy
– Zacznij korzystać z sauny. Zahartuje to organizm i usunie szkodliwe toksyny, wirusy i bakterie
– Pij więcej wody, minimum 1,5 litra dziennie
– Włącz suplementację!

Czym się suplementować?

Suplementów na rynku jest wiele. Podczas przesilenia wiosennego będzie to kluczowa sprawa przy niedoborze wielu mikroskładników. Oczywiście lepiej dostarczać witaminy z pożywienia, jednak czasem nie jesteśmy w stanie tego zrobić. Jakie suplementy wówczas wybrać żeby zwalczyć lub zapobiec przesileniu wiosennemu?

– Preparaty multiwitaminowe
– Witamina D (po zimie każdemu z nas jej brakuje)
– Witaminy z grupy B (są bardzo ważne. Na przykład niedobór witaminy B12 może spowodować anemię, a B6 wspomaga wchłanianie magnezu)
– Magnez (będzie świetny na gorsze samopoczucie oraz skurcze czy drętwienie, zmniejsza ryzyko nadciśnienia, wpływa na poprawę gęstości kości)
– Cynk (powinien zmniejszyć wypadanie włosów)
– Potas (wpływa na wzmocnienie mięśni i refluksu)
– Żelazo (zapobiega niedokrwistości, a niedobór odpowiada za ataki zmęczenia)

Bez Tagów



Aleksandra Wianecka

Aleksandra Wianecka

Autor i ekspert

Aleksandra Wianecka studentka filologii angielskiej i studiów menedżersko-prawnych. Z zamiłowania jest trenerką personlaną. Doświadczenie zdobywała na certyfikowanych kursach u specjalistów z całego kraju. Aktualnie pracuje jako doradca żywieniowy. Pisywała dla portalu https://www.muscle-zone.pl/. Obecnie jednak jej artykuły znlażć możecie na naszym oraz jej osobistym blogu https://sheliftsncooks.blogspot.com/?m=1. Aleksandra uwielbia podróże, kocha góry i ma ślabość do pysznego jedzenia. swoją pasję do jedzenia łącz z byciem fit, towrząc dietetyczne odpowiedni słodyczy i klasycznych przepisow kulinarnych. Więcej o Aleksanrze dowiecie się z jej social media: https://www.instagram.com/she.lifts.and.cooks/


Aleksandra teraz poleca


Sprawdź nasze najnowsze promocje! KUP TERAZ