Suplementy

Spożywaj białko przed pójściem spać – regeneracja mięśni

Spożywaj białko przed pójściem spać – regeneracja mięśni

Jednym z przysmaków każdego, kto uczęszcza na siłownie jest białko. Świetny dodatek do deserów, wypieków, można z niego zrobić najprostszy zamiennik posiłku – shake’a proteinowego po treningu, a nawet polewę do posiłku na słodko czy owoców. Jednak poza zwykłym koncentratem białka są także inne odmiany tego produktu, a każdy z nich powinien być używany w trochę innym celu. Szczególnie przed snem, kiedy zależy nam na jak najlepszej regeneracji po całym dniu nauki, treningu czy pracy pełnej nerwów i stresujących sytuacji warto się wspomóc odpowiednimi suplementami.

Białko w organizmie człowieka to podstawowy budulec wszystkich naszych narządów. Wchodzi w skład hormonów i enzymów, a nawet przeciwciał. To dzięki niemu i jego prawidłowej ilości w naszym organizmie nasze ciało działa właściwie, przemiana materii jest szybsza, a dla sportowców ważne też jest, że przyczynia się do budowy mięśni oraz regeneracji. Białko to tylko potoczna nazwa na ten suplement, warto jednak je rozróżniać, aby móc korzystać w pełni z ich zalet. Dzielimy je na szybko wchłanialne oraz te, które nasz organizm będzie wchłaniał powoli. Właśnie ten podział wpływa na to, kiedy powinniśmy przyjmować dany suplement.

BIAŁKA SZYBKO WCHŁANIALNE

Najczęściej używamy ich po treningu, aby odżywić mięśnie, ale rano po obudzeniu czy przed treningiem również spełni swoją rolę. Przykładem są:

  1. Izolat białka – jest to najczystsza postać białka serwatki, to znaczy, że nie posiada tłuszczu i innych dodatków. Jest lepiej trawiona z powodu braku laktozy. Dostępne są np. tutaj:https://goo.gl/b12tVE
  2. Hydrolizat białka – Najbardziej strawne białko serwatkowe. Ma niezwykle wysoką wartość biologiczną. Wpływa bardzo pozytywnie na regenerację po treningową oraz stymulację produkcji insuliny. Dostępny np. tutaj: https://goo.gl/GAVn25

BIAŁKA WOLNO WCHŁANIALNE

Są to te białka, które uwalniają się powoli i stopniowo do naszej krwi. Powoduje to zatrzymanie na dłużej katabolizmu. Właśnie z tego powodu tego typu białka najlepiej spożywać przed pójściem spać, ponieważ podczas snu hormon stresu – kortyzol – się znacząco zwiększa. Przykładem mogą być:

  1. Kazeina micelarna – jest to naturalna forma kazeiny, która znajduje się w mleku. Mówi się, że to jedyne takie białko, które wpływa znacząco na zatrzymanie rozpadu tkanki mięśniowej. Działa antykatabolicznie i bardzo wolno ją trawimy więc jest idealna przed pójściem spać, działa wspaniale na regenerację. Dostaniemy ten produkt np. tutaj: https://goo.gl/bV4DAt
  2. Koncentrat białka – Serwatka białka pochodząca od zwierząt. Ma wiele opcji smakowych, więc jest najlepsza do wypieków i różnych dań. Najbardziej znana i popularna forma białka na rynku, Można go dostać tutaj: https://goo.gl/6sCxbb

Jak widać nie ma na rynku tylko jednego rodzaju tej odżywki, ale żeby skupić się na regeneracji warto spożywać białko przed pójściem spać, aby wspomóc regenerację i obniżyć kortyzol.



Aleksandra Wianecka

Aleksandra Wianecka

Autor i ekspert


Aleksandra teraz poleca


Sprawdź nasze najnowsze promocje! KUP TERAZ