Trening

Joga – asana, która pomoże Ci się wyciszyć i zrelaksować

Ciężko Ci się odprężyć i zrelaksować po intensywnym dniu w pracy? Poniżej znajdziesz pozycje, które pomogą Ci odnaleźć wewnętrzny spokój i ukojenie.

Ardha Uttanasana –  skłon do przodu z pozycji stojącej

Pozycja ta wycisza umysł, kieruje uwagę do wnętrza i odpręża. W wyniku odwrócenia siły grawitacji w tułowiu krew obficie dopływa do głowy i dotlenia mózg, akcja serca zostaje spowolniona, a oddech wydłużony. Jest to świetna pozycja dla osób zestresowanych i zmęczonych, a regularna praktyka łagodzi depresję i reguluje ciśnienie krwi.

Wykonanie ruchu:

  1. Stań z lekko rozsuniętymi stopami i z całkowicie wyprostowanymi kolanami. Na wdechu wyprostuj ramiona ponad głowę. Wyciągnij czubek głowy do sufitu. Postaraj się zachować jak największą odległość między kością łonową, a pępkiem.
  2. Z wydechem utrzymując długi przód tułowia i proste nogi w kolanach pochyl się do podłogi. Skup się na wyciąganiu kręgosłupa i rozciąganiu tylnych części nóg, a nie na sięganiu w dół. Przenieś ciężar ciała na przednią część stóp, skręć uda do wewnątrz i unieś pośladki.
  3. Całkowicie rozluźnij głowę, rozluźnij twarz i wydłuż oddech.
  4. Postaraj się pozostać w tej pozycji ok. 2min. Wychodząc z niej zacznij unoszenie ciała od dołu pleców, następnie mostek, a pod sam koniec głowę.

!!! UWAGA !!!

Jeżeli masz np.: ograniczoną ruchomość wynikającą z przykurczenia mięśni kulszowo-goleniowych (tylna strona uda) lub odcinka lędźwiowego kręgosłupa możesz wykonywać pozycję opierając dłonie na ścianie na wysokości bioder, tak aby tułów był równoległy do podłogi, a nogi pionowo. Pracuj z wydłużaniem kręgosłupa i prostowaniem pleców. Poprzez unoszenie pośladków, rozciągaj tyły ud.

Wskazówki dla początkujących:

Zachowaj szczególną ostrożność w przypadku dyskopatii lub bólów lędźwi. Najlepiej abyś poradził się fizjoterapeuty lub doświadczonego jogina.

magda

 

Utanasana – intensywne rozciąganie w głębokim skłonie do przodu

magda23

Zalecenia terapeutyczne:

  • Zmniejsza problemy z zasypianiem
  • Usuwa zmęczenie
  • Pomaga pozbyć się stresu
  • Pomaga się pozbyć lekkiej depresji
  • Pomaga w procesach trawienia
  • Obniża ciśnienie krwi
  • Bóle głowy, migrena
  • Bóle menstruacyjne
  • Bóle pleców
  • Dyskopatia lędźwiowa (zalecana jest pół-pozycja)
  • Pomocniczo w astmie
  • Pomocna w bezpłodności

Korzyści:

  • Znakomita pozycja dla osób z dolegliwościami pleców
  • Wzmocnienie mięśni pleców
  • Rozciągnięcie mięśni kulszowo-goleniowych,
  • Rozciąga ścięgna podkolanowe, kostki i łydki
  • Korekta pracy stóp
  • Wzmocnienie barków
  • Działa regenerująco na ciało i umysł
  • Zwalnia rytm serca
  • Stymuluje do pracy narządy jamy brzusznej (wątrobę, nerki, śledzionę)
  • Poprawia samopoczucie


Magdalena Pardela

Magdalena Pardela

Instruktor Fitness I Fizjoterapeuta


Magdalena teraz poleca


Sprawdź nasze najnowsze promocje! KUP TERAZ