Suplementy

5 najlepszych Witamin dla Kobiet Według Dietetyka

Katie pracuje nad produktami Myvitamins, więc naprawdę zna się na rzeczy, zwłaszcza jeśli chodzi o witaminy na naszych półkach. Dzisiaj dowiesz się jakie jest 5 najlepszych witamin według Katie dla Kobiet.

Ogólnie rzecz biorąc, mężczyźni i kobiety mają podobne potrzeby żywieniowe, wymagają tych samych węglowodanów, tłuszczów i białka. Ale z powodu różnic w hormonach i cyklach reprodukcyjnych, zapotrzebowanie na mikroskładniki odżywcze u mężczyzn i kobiet mogą się różnić.

Jeśli to wszystko wydaje Ci się obecnie trochę skomplikowane, nie martw się, Dietetyk i starszy technolog produktów Myprotein, Katie Brown jest pod ręką, aby wyjaśnić wszelkie niezrozumiałe kwestie. 

B12

Witamina B12 to pierwsza rekomendacja witaminowa Katie dla kobiet, ponieważ organizm nie jest w stanie sam jej wytworzyć. Katie mówi, że witamina B12 jest szczególnie ważna jeśli stosujesz dietę wegetariańską lub wegańską, ponieważ znajduje się ona głównie w źródłach zwierzęcych, takich jak mleko, jajka, mięso i niektóre ryby.

B12 pomaga w wytwarzaniu czerwonych krwinek (komórek, które transportują tlen w organizmie). Jeżeli masz niedobór witaminy B12, Katie mówi, że możesz czuć się słaby i zmęczony, a nawet możesz rozwinąć anemię, w której masz mniej czerwonych krwinek transportujących tlen, niż normalnie. 

B12 wspiera mózg i układ nerwowy, a zatem odgrywa rolę w naszych emocjach, co oznacza, że zwiększenie jej poziomu w organizmie może pomóc w bardziej pozytywnym nastawieniu, jeśli masz jej niedobór.

Żelazo i kwas foliowy

Żelazo można znaleźć między innymi w mięsie, tofu i zielonych warzywach liściastych, ale uzyskanie zalecanej dziennej dawki 18 mg może być trudne bez pomocy suplementu.

Katie wyjaśnia, że podobnie jak z witaminą B12, żelazo jest również “niezbędne do wytwarzania czerwonych krwinek i transportu tlenu we krwi”. Jest to szczególnie ważne dla kobiet, ponieważ podczas miesiączki wiele z nich traci krew i żelazo. Podobnie jak w przypadku witaminy B12, niedobory żelaza mogą powodować anemię, zawroty głowy, zmęczenie i osłabienie. Tak więc suplementacja żelazem może dać Ci zastrzyk energii, którego potrzebujesz. 

To co jest dobre w naszym suplemencie Żelazo i Kwas foliowy, to fakt, że zawiera on dodatek witaminy C, która wspomaga wchłanianie żelaza. 

Aby dowiedzieć się więcej o znaczeniu kwasu foliowego, przeczytaj następnie ten artykuł.

Witaminy z Grupy B - 8 Korzyści Zdrowotnych

Suplementy

Witaminy z Grupy B - 8 Korzyści Zdrowotnych

Witaminy z grupy B mają kluczowe znaczenie dla ogólnego stanu zdrowia i kondycji, oraz stanowią ważną część zapobiegania problemom zdrowotnym.

2021-09-19 00:53:14Autor Claire Muszalski

Active Women

Active Women to najlepszy wszechstronny suplement. Zawiera mieszankę 18 niezbędnych witamin i minerałów. Ten suplement został zaprojektowany tak, “abyś każdego dnia czuła się jak najlepiej”.

Najpierw Katie opowiada o witaminie C, “Szef szefów wśród witamin”, która wspiera odporność, funkcje psychologiczne i zapobiega zmęczeniu. Jest też wapń dla Twoich kości, biotyna dla Twoich włosów, skóry i paznokci oraz chrom dla metabolizmu makroskładników odżywczych.

Lista jest długa: jest koenzym Q10 wspierający wewnętrzne funkcję enzymów, luteina aby wspierać zdrowie oczu oraz lipaza i amylaza wspierające trawienie.

Biotyna

Katie wyjaśnia, że chociaż uważa się, że wypadanie włosów jest czymś, co dotyka mężczyzn, szacuje się, że do 50% kobiet doświadczy zauważalnej utraty włosów w pewnym momencie swojego życia”. W tym momencie pojawia się biotyna.

Biotyna jest witaminą z grupy B i jest znana jako ciężki zawodnik wśród suplementów dla włosów, skóry i paznokci. Wspiera ona wszystkie trzy, aby wyglądały i czuły się zdrowo.

Jest to witamina rozpuszczalna w wodzie, co oznacza, że szybko przechodzi przez organizm, więc jej regularne uzupełnianie to świetny sposób na zwiększenie jej poziomu. 

Kwas Hialuronowy

Miłośnicy pielęgnacji skóry będą wiedzieć wszystko o tym suplemencie i jego mocy, która pomaga rozjaśnić zmatowioną skórę. 

Kwas hialuronowy to “naturalnie występująca, zatrzymująca wilgoć cząsteczka w naszej skórze, tkankach łącznych, stawach i mięśniach”. Ale nasz naturalny poziom kwasu hialuronowego spada wraz z wiekiem, więc suplementacja pomoże przywrócić jego naturalny poziom i sprawi, że będziesz promienieć od wewnątrz. 

5 najlepszych suplementów dla kobiet

Podsumowanie

Chociaż wymagania dotyczące mikroskładników odżywczych są mniej więcej takie same dla wszystkich, kobietom zaleca się przyjmowanie większej ilości niektórych suplementów ze względu na różnice fizjologiczne między nimi, a mężczyznami. Niezależnie od tego, czy Twoim celem jest dobre samopoczucie fizyczne, psychiczne czy też zwiększenie poziomu energii, te 5 najlepszych witamin to świetny sposób na początek.

Spodobał Ci się ten artykuł? Sprawdź inne:

Wytrzymałość tlenowa | Definicja, Test i Trening

Trening

Wytrzymałość tlenowa | Definicja, Test i Trening

Wytrzymałość tlenowa jest ważna w wielu codziennych czynnościach. Wpływa na Twoje możliwości na siłowni, w pracy, a nawet w domu.

2022-03-22 20:23:39Autor Myprotein Polska


Czym jest Kreatyna? | Korzyści, Dawki i Efekty Uboczne

Suplementy

Czym jest Kreatyna? | Korzyści, Dawki i Efekty Uboczne

Czy kreatyna może być tym czego brakuje w Twojej rutynie?

2019-07-02 22:01:00Autor Liam Agnew

Nasze artykuły należy wykorzystywać wyłącznie w celach informacyjnych i edukacyjnych i nie należy ich traktować jako porady lekarskiej. Jeśli jesteś zaniepokojony, skonsultuj się z pracownikiem służby zdrowia przed przyjęciem suplementów diety lub wprowadzeniem jakichkolwiek poważnych zmian w diecie.



Monica Green

Monica Green

Autor i ekspert

Originally from South London, Monica graduated from the University of Leeds with a degree in Philosophy. After discovering a love for the gym whilst studying, Monica was drawn to weight training which helped her hugely through stressful times as a student. From writing for a popular student site, Monica developed her skills as an author, writing trending feature pieces regularly. She is thrilled to be able to combine her love for writing with her passion for the gym. In her spare time Monica loves to cook, try out new restaurants with friends and explore new walking trails.


Bądź na bieżąco – zapisz się do naszego newslettera aby otrzymywać informacje o naszych aktualnych ofertach i nowości na Blogu. Zapisz się do newslettera!