0
Koszyk

W Twoim koszyku nie znajdują się obecnie żadne produkty

Suplementy

9 najlepszych alternatyw dla białka serwatkowego

Dlaczego warto rozważyć alternatywny dla białka serwatkowego w proszku?

Dla wielu osób chodzących na siłownię, weighterów, sportowców i osób będących na diecie suplementacja białkiem serwatkowym jest synonimem białka, jakby to była jedyna dostępna opcja.

Białka serwatki to tylko jedna opcja, która pochodzi z mleka, wraz z kazeiną. Serwatka powstaje w produkcji sera, z płynnej serwatki, która pozostaje, gdy zagęszcza się zsiadłe mleko. Po wytworzeniu białka serwatkowego ciecz serwatkowa jest przetwarzana i oczyszczana w celu oddzielenia białek od tłuszczów i laktozy, a następnie suszona w celu wytworzenia proszku. Białko serwatki zawiera wszystkie 9 niezbędnych aminokwasów, dzięki czemu jest doskonałym i bardzo popularnym suplementem białka.

Istnieją również warianty dla alergików, spełniające określone kryteria dietetyczne niezbędne dla wegetarianów i weganów, którzy mają na celu zbudować muskularną sylwetkę.

9 alternatyw dla białka serwatkowego

  • Wegańskie/wegetariańskie
  • Bez laktozy
  • Organiczne
  • Konopne
  • Z grochu
  • Z brązowego ryżu
  • Sojowe
  • Z białka jaj
  • Kazeina

Wegetariańska i wegańska odżywka białkowa

Pierwszą z nich jest wegańska odżywka białkowa w proszku, mieszanka zawierająca białko pochodzące ze źródeł roślinnych. Potrójna mieszanka Myprotein zawierająca białko grochu, białko z brązowego ryżu i białko konopne łączy w sobie najlepsze źródła BCAA (bloków budulcowych białka, które uzupełniają strukturę twoich nowych tkanek mięśniowych). Wraz z tymi niezbędnymi aminokwasami, ten specjalnie przygotowany wegański produkt zawiera aż 22 g białka na porcję.

Odżywka białkowa bez laktozy

Jedną z najczęstszych obaw dla osób chcących uzyskać dzienną dawkę białka jest laktoza, ponieważ serwetka wywodzi się z mleka i sera. Jest to kłopotliwe zwłaszcza dla osób nietolerujących laktozy lub po prostu próbujących jej unikać. Odpowiedzią na to może być (tak jak w przypadku wegańskich i wegetariańskich odżywek białkowych) znalezienie odpowiedniego produktu dla siebie, stworzonego np. z białek jaj lub pozyskanego z roślin (białko konopne, białko z grochu, białko z brązowego ryżu). Dobrą wiadomością jest to, że ilość białka w porcji w takiej odżywce jest porównywalna do odżywki bazującej na serwatce.

Organiczna odżywka białkowa

Próbowaliście kiedykolwiek organicznej odżywki białkowej? Organiczne odżywki białkowe, to droga dla każdego, kto chce uniknąć sztucznych składników, soi lub substancji słodzących. Organiczne białko serwatkowe Myprotein jest wytwarzane w ściśle kontrolowanych, certyfikowanych ekologicznych mleczarniach, w których krowy mogą żyć w naturalnym środowisku. Krowy są karmione na zielonych pastwiskach, a serwatka jest ultrafiltrowana, dostarczając 20 g białka na porcję.

Białko konopne

Białka konopne uważane są za najbardziej popularne spośród białek roślinnych, zawierających znaczną ilość dziewięciu niezbędnych aminokwasów, co czyni je idealnym do budowy beztłuszczowej masy mięśniowej i regeneracji.

Oprócz tego jest to wysoka zawartość kwasów tłuszczowych omega-6 i omega-3, które zwykle uzyskuje się z pokarmów takich jak ryby. Znowu dobra wiadomość dla wegetarian, ponieważ te czynniki przyczyniają się do dobrego samopoczucia serca i stawów. Białko konopne nie zawiera również niepotrzebnych dodatków.

Białko z grochu

Białko z grochu zawiera około 20-25 gramów białka na miarkę, co sprawia, że jest prawdziwym rywalem dla białka serwatkowego. Jest również znany jako pomoc w kontroli masy ciała dla każdego, kto chce zmniejszyć tkankę tłuszczową ze względu na jego zdolność do pozostawiania większego uczucia sytości między posiłkami.

Białko z brązowego ryżu

Białko z brązowego ryżu zawiera niewiele poniżej 25 gramów białka na porcję, a ryż daje tym z nas, którzy unikają serwatki, świetną opcję, która pasuje do wegetarian i wegan. Jest również wypełniona żelazem, dostarczając 10 procent codziennej rekomendacji w jednej łyżce stołowej.

Zazwyczaj można myśleć o ryżu jako źródle węglowodanów, ale jest to dobra wiadomość dla każdego, kto chce ograniczyć spożycie węglowodanów, ponieważ wyizolowano białko z brązowego ryżu i zawiera ono tylko 2 gramy węglowodanów na łyżkę stołową.

Białko sojowe

Białko sojowe jest tak samo skuteczne jak wiele białek zwierzęcych. Jest także doskonałym źródłem białka dla każdego, kto chce zmniejszyć tkankę tłuszczową. Soja to roślina strączkowa, która ma naturalnie wysoką zawartość białka, a także dość niską zawartość tłuszczu. Mączka sojowa jest przetwarzana na izolat białka sojowego, który składa się z około 90 do 95 procent białka. Ten proces minimalizuje tłuszcze i węglowodany. Izolat białka sojowego Myprotein oferuje potężne 27g białka w porcji!  

Odżywka białkowa z białek jaj

Białka jaj są powszechnie znane jako najlepsze źródło białka dla budowania mięśni. Białko jajka jest wysoce biodostępne, co oznacza, że twoje ciało (mianowicie mięśnie) zużywa jego więcej, gdy jest trawione. Występuje także wyższe stężenie aminokwasów rozgałęzionych (BCAA) – 6,7 gramów BCAA w porównaniu do 5,5 gramów otrzymywanych z serwatki. Odżywka białkowa z białek jaj jest naturalnie wolna od tłuszczu i węglowodanów.

Kazeina

Kazeina, tak jak serwatka, jest produktem pochodzącym z mleka. Najważniejszą zaletą kazeiny jest jej zdolność do utrzymywania sytości. Jest to wolno trawione białko, które sprawia, że idealnie nadaje się jako ostatni posiłek przed snem, aby zniwelować pragnienie, gdy śpisz. Zaletą tego jest większa retencja mięśni i utrata tłuszczu.

Informacje dodatkowe

Istotną wiadomością, szczególnie dla wegan, wegetarian i osób na diecie bezlaktozowej, jest to, że serwatka nie jest jedynym możliwym wariantem i nie kończy się na niej suplementacja białka. W rzeczywistości, wiele osób lojalnych wobec serwatki może chcieć wypróbować odżywki roślinne i jajeczne ze względu na ich równie wysoką zawartość białka.

Bez Tagów



Myprotein Polska

Myprotein Polska

Autor i ekspert


Sprawdź nasze najnowsze promocje! KUP TERAZ