Suplementy

Najlepsze suplementy do treningu HIIT | Rozpal w sobie ogień

Czas czytania: 5 minut

Trening interwałowy o wysokiej intensywności (HIIT), to forma ćwiczeń, która zdecydowanie stawia twój organizm na skraju wytrzymałości.

Może wydawać się, że całość zakończyła się w ciągu kilku minut – i o to właśnie chodzi – ale możesz uwierzyć, że efekty będą trwały o wiele dłużej, jednak ważne jest to, aby odpowiednio zatankować się przed, w trakcie, oraz kiedy ciężki trening jest już skończony,

Oczywiście, nie ma magicznej formuły, która sprawiłaby, że 45 sekund robienia burpees byłoby przyjemne – jednak są suplementy, które wspomogą Cię mentalnie,1 oraz pomogą mięśniom w radzeniu sobie z nieuniknioną bolesnością po treningu. 2

Suplementy przedtreningowe

Napój BCAA 

Możliwe, że jest to jedna z niewielu puszek, którą możesz otworzyć na siłowni bez szyderczych spojrzeń. To nasza odpowiedź na napoje energetyzujące – ale w odróżnieniu do wielu alternatyw dostępnych w supermarketach, jest on całkowicie wolny od cukru, nie zawiera węglowodanów i naładowany jest witaminami z grupy B i niezbędnymi aminokwasami. Jak go nie kochać?

BCAA (Aminokwasy rozgałęzione) składają się z trzech niezbędnych aminokwasów – leucyny, izoleucyny i waliny. Nie mogą być one wytwarzane w Twoim organizmie, więc muszą one pochodzić z Twojej diety, a nasz orzeźwiający napój je dostarcza. BCAA mogą być doskonałym wsparciem treningowym, ponieważ wykazano, że zwiększają one syntezę białek, w tym samym czasie co zmniejszają szybkość degradacji mięśni człowieka w spoczynku.3

Oczywiście w każdym z nich znajduje się pomocny zastrzyk kofeiny, która jak wiadomo zwiększa skupienie i poprawia koncentrację – idealnie, aby skupić się na celu jeszcze przed rozpoczęciem treningu.1,4

 

THE Pre-Workout™ 

Potrzebujesz wybuchowej formuły, aby nadążyć za wybuchowym treningiem?  THE Pre-Workout™ zostało stworzone z potężnej mieszanki kofeiny i kreatyny, aby zapewnić wzmocnienie, dzięki któremu osiągniesz maksymalną wytrzymałość – i zobaczysz lepsze rezultaty, niż kiedykolwiek wcześniej.4,5

Dzięki potężnej mieszance kofeiny, theacrine oraz ekstraktu z guarany, każda porcja zawiera 170mg kofeiny, która doskonale podnosi Twoją czujność, zwiększa wytrzymałość,1 i opóźnia zmęczenie6 — właśnie tego potrzebujesz, aby działać na pełnych obrotach.

Dodatkowo, kreatyna jest doskonałym wsparciem treningów typu HIIT, ponieważ naukowo udowodniono, że zwiększa ona wytrzymałość w krótkich seriach ćwiczeń o bardzo wysokiej intensywności.5

 

Wegańska przetreningówka

Potrzebujesz trochę roślinnej mocy, aby wskoczyć w buty do treningu? Nie szukaj dalej, ta naturalna mieszanka zawiera wyłącznie przyjazne weganom składniki. Z ekstraktami z pestek winogron, guarany i zielonej herbaty, zapewnia naturalne kofeinowego kopa, aby wznieść Twój trening na nowy poziom.1,4

Jest ona całkowicie wolna od sztucznych barwników, aromatów oraz substancji słodzących – oraz zawiera dodatek miedzi oraz witaminy C, które naturalnie pobudzają.7 Doskonały roślinny energetyk.

 

Suplementy w trakcie treningu

Niezbędne BCAA

To naprawdę doskonały sposób na wsparcie wzrostu i utrzymania masy mięśniowej. Utrzymanie wysokiego poziom BCAA w organizmie może przyspieszać syntezę białek i spowalniać ich degradację.3

Przeprowadzono badania, które wykazały że może być szczególnie korzystne przyjmowanie tych niezbędnych aminokwasów podczas ćwiczeń, ponieważ są one wykorzystywane bezpośrednio przez mięśnie jako źródło energii i wspierają przyrost masy mięśniowej. Mogą również pomóc w obniżeniu poziomu kortyzolu podczas ćwiczeń.8

Naukowcy z Journal of the International Society of Sports Nutrition odnotowali, że uczestnicy, którzy otrzymali BCAA podczas ich treningu w trakcie ośmiotygodniowego programu, zauważyli większy spadek procentowej zawartości tkanki tłuszczowej wraz ze wzrostem masy mięśniowej.8

 

Wegańskie Aminokwasy BCAA

Nasze wegańskie aminokwasy BCAA zapewniają dokładnie takie same korzyści, jak nasza zwykła mieszanka aminokwasów, tylko pochodzą z całkowicie roślinnych składników ze specjalnego procesu fermentacji.

To sprawia, że jest to bardzo wygodne dla wegetarian i wegan mających zabiegany styl życia,, zwłaszcza że aminokwasy występują naturalnie w białku, a wiele jego roślinnych źródeł nie ma pełnego profilu aminokwasowego.

Dostępne w orzeźwiających, owocowych smakach, to prosty, bezproblemowy sposób na uzyskanie niezbędnych BCAA w diecie.

 

Suplementy do stosowania po treningu

Białko serwatkowe 

Ten suplement towarzyszy codziennie każdemu sportowcowi, z racji tego, że jest niezbędny i nie da się bez niego obejść.

Białko ma kluczowe znaczenie dla wzrostu mięśni, regeneracji i naprawy, dzięki czemu ten pyszny koktajl jest idealnym wyborem, aby wesprzeć wszystkie wysiłki, które wkładasz w powtórzenia na treningu.9 Każda porcja zawiera 21 gramów białka, 4,5 grama BCAA i zaledwie 1,9 grama tłuszczu – co daje wartościowy posiłek bez zbędnych dodatków.

Występuje w ponad 40 różnych smakach, m.in. czekoladowe brownie, pistacja, słony karmel, więc na pewno znajdziesz coś dla siebie.

 

THE Whey™

Jeśli chcesz poprawić jakość swojej potreningowej regeneracji, to THE Whey będzie doskonałym wyborem. Zawiera 25 gramów białka najlepszej jakości, 3 gramy leucyny i i ponad 5 gram glutaminy na porcję. Została specjalnie zaprojektowana, aby wspierać przyrost masy mięśniowej.9

Leucyna jest szczególnie ważnym składnikiem, który pomoże ci wrócić na właściwe tory po ciężkich seriach, ponieważ przyspiesza regenerację i zwiększa syntezę białka w mięśniach.10

Kolejnym niewiarygodnym dodatkiem do tej doskonałej formuły jest MyZyme ™, to unikalny kompleks enzymów, który pomaga w trawieniu, a więc pomaga w pełni wykorzystać każdy pojedynczy składnik tej mieszanki wspomagającej budowę masy mięśniowej.

Dostępna w 6 niepowtarzalnych smakach, aż ciężko uwierzyć, że zawiera tylko 2 gramy węglowodanów i 1 gram tłuszczu na porcję.

 

Wegańska Mieszanka Białkowa

 

Szukasz sposobu na wegańskie przyrosty? Ta mieszanka powstała z naturalnych produktów, wolnych od soi i nabiałów. Zawiera 22 gramy białka pochodzenia roślinnego – z grochu, brązowego ryżu i konopi. To czyni ją idealną dla wspomagania wzrostu masy mięśniowej.9 Dostarcza również wszelkie niezbędne aminokwasy, których organizm potrzebuje do prawidłowej regeneracji mięśni.3,10

Dodaliśmy także DigeZyme®, czyli naturalny kompleks enzymów, który pomaga w trawieniu, z większą ilością proteaz niż w jakiejkolwiek mieszance dostępnej na rynku – pomagając Twojemu ciału w pełni wykorzystać białko wysokiej jakości.

 

Baton białkowy Elite

Zaspokój swoje pragnienie po treningu czymś wartościowym. Nasz baton białkowy Elite posiada niską zawartość cukru, 26 gramów białka na porcję dla wspomagania wzrostu mięśni9 i 22 gramy węglowodanów dla lepszej regeneracji i zmniejszenia uczucia zmęczenia.2

Wyprodukowany w pysznych smakach, takich jak: karmelowy orzech laskowy i wanilia toffee sprawią, że nie będziesz chciał wyjść bez nich z domu.

 

Zapamiętaj

Posiadając te wydajne suplementy przeznaczone dla osób trenujących HIIT, możesz wznieść swoją wytrzymałość na wyższy poziom i osiągnąć najlepsze rezultaty.

 


  1. Dyrekcja Generalna ds. Zdrowia i Bezpieczeństwa Żywności. Kofeina pomaga zwiększyć czujność i poprawić koncentrację. Kofeina przyczynia się do zwiększenia wytrzymałości i wydajności.
  2. Węglowodany przyczyniają się do odzyskania normalnej funkcji mięśni po intensywnym i / lub długotrwałym wysiłku fizycznym prowadzącym do zmęczenia mięśni i wyczerpania zapasów glikogenu w mięśniach szkieletowych. Korzystny efekt uzyskuje się przy spożyciu węglowodanów ze wszystkich źródeł, przy całkowitym spożyciu 4 gramów na kilogram masy ciała w dawkach w ciągu pierwszych 4 godzin i nie później niż 6 godzin, po bardzo intensywnym i / lub długim treningu prowadzącym do zmęczenia mięśni i wyczerpania zapasów glikogenu w mięśniach szkieletowych.
  3. Blomstrand, E., Eliasson, J., Karlsson, H. K., & Köhnke, R. (2006). Branched-chain amino acids activate key enzymes in protein synthesis after physical exerciseThe Journal of nutrition136(1), 269S-273S.
  4. Graham, T. (2001). Caffeine and Exercise. Sports Medicine, [online] 31(11), pp.785-807.
  5. Volek, J. S., Kraemer, W. J., Bush, J. A., Boetes, M., Incledon, T., Clark, K. L., & Lynch, J. M. (1997). Creatine supplementation enhances muscular performance during high-intensity resistance exerciseJournal of the American Dietetic Association97(7), 765-770.
  6. Graham, T., Rush, J. and Soeren, M. (1994). Caffeine and Exercise: Metabolism and Performance. Canadian Journal of Applied Physiology, 19(2), pp. 111-138.
  7. Dyrekcja Generalna ds. Zdrowia i Bezpieczeństwa Żywności.
  8. Stoppani, J., Scheett, T. P., Pena, J., Rudolph, C., Charlebois, D., & Charleston, S. C. (2009). Consuming branched-chain amino acid supplement during a resistance training program increases lean mass, muscle strength and fat lossJournal of the International Society of Sports Nutrition6(Suppl 1), P1.
  9. Białko przyczynia się do wzrostu i utrzymania masy mięśniowej.
  10. Anthony, J. C., Anthony, T. G., & Layman, D. K. (1999). Leucine supplementation enhances skeletal muscle recovery in rats following exerciseThe Journal of nutrition129(6), 1102-1106.


Lauren Dawes

Lauren Dawes

Pisarz i redaktor

Lauren jest absolwentką literatury angielskiej pochodzącą z Południa. Zawsze uwielbiała pływać, niedawno odkryła siłę treningu siłowego i regularnie pracuje nad poprawą podczas cotygodniowych zajęć z jogi.

W weekendy zazwyczaj gotuje lub wychodzi na brunch. Lubi wypróbowywać nowe przepisy ze swoimi współlokatorami - zwłaszcza, że dopiero pozbywa się studenckich nawyków, takich jak dieta makaronowa. Przede wszystkim mocno wierzy w zachowanie równowagi między siłownią a dżinem.

Dowiedz się więcej o doświadczeniu Lauren tutaj.


Bądź na bieżąco – zapisz się do naszego newslettera aby otrzymywać informacje o naszych aktualnych ofertach i nowości na Blogu. Zapisz się do newslettera!