Suplementy

Utrata Wagi – Najlepsze 5 suplementów

Autor:

Utrata wagi jest trudna. Jeśli spodziewasz się wyników z dnia na dzień, prawdopodobnie się rozczarujesz. Trwałe odchudzanie wymaga dobrego planu treningowego, zdrowej diety i determinacji.

Istnieją jednak sposoby na ulepszenie swoich wysiłków – możesz zacząć od tych pięciu najlepszych suplementów na odchudzanie.

Przeskocz do:

utrata wagi - suplementy

Utrata Wagi – Jak Suplementy mogą ją wspomagać?

 

Suplementy mogą wspomagać odchudzanie na wiele sposobów, ale najpierw trzeba powiedzieć, że każde skuteczne odchudzanie sprowadza się do utrzymania deficytu kalorycznego. Oto jak suplementy wspierają ten cel:

 

Zmniejszenie apetytu

Jeśli jesteś mniej głodny, istnieje większe prawdopodobieństwo, że utrzymasz deficyt kalorii i nie zjesz zbyt dużo. Niektóre suplementy mogą pomóc Ci poczuć się bardziej sytym lub mniej głodnym, co może pomóc osiągnąć cele kaloryczne.

 

Zwiększenie energii

Inną kluczową częścią równania bilansu kalorycznego jest liczba spalanych kalorii – a dobre treningi wymagają dużo energii. Suplementy, które mogą wspierać koncentrację, poziom energii i wytrzymałość mogą mieć duży wpływ na spalanie kalorii na siłowni.

 

Wsparcie metabolizmu

Jeśli chodzi o spalanie kalorii, chcesz mieć pewność, że Twój metabolizm działa wydajnie, aby efektywnie tracić na wadze. Niektóre suplementy mogą pomóc w spalaniu tłuszczu i zachowaniu masy mięśniowej w celu utraty tkanki tłuszczowej, inne mogą zapewnić komórkom dostęp do energii, której potrzebują z pożywienia, które spożywasz.

 

Utrata wagi – Suplementy

 

1) Białko Diet Whey

Białko… niektórzy ludzie mogą kojarzyć je z umięśnionymi kulturystami, ale czy wiesz, że zwiększenie zawartości białka w diecie zwiększa utratę wagi i uczucie sytości?

Białko serwatkowe jest jednym z najbardziej popularnych suplementów wspomagających odchudzanie. Nie bez powodu – szybko się wchłania i ma wysoką zawartość aminokwasów, co ma zróżnicowane korzyści dla organizmu. Oprócz wspomagania regeneracji, utrzymania i wzrostu mięśni, jest również powiązane ze zwiększonym uczuciem sytości i utratą wagi.

W jednym dwunasto tygodniowym badaniu z podwójnie ślepą próbą, uczestnicy z nadwagą przeszli na dietę w której spożycie kalorii zostało zmniejszone o 500 kcal dziennie.1 Uczestników poproszono o spożycie napoju zawierającego białko serwatkowe lub gotowego napoju o tej samej liczbie kalorii 20 minut przed śniadaniem i 20 minut przed kolacją. 

Podczas gdy obie grupy straciły znaczną ilość masy ciała, większą utratę wagi zaobserwowano w grupie spożywającej napój na bazie białka serwatkowego. Ponadto Ci, którzy spożywali białko serwatkowe przez 12 tygodni, stracili znacznie więcej tkanki tłuszczowej i mniej beztłuszczowej masy ciała. 

Białko Diet Whey to jeden z najlepszych suplementów diety wspomagających odchudzanie – spróbuj spożywać miarkę Impact Diet Whey z mlekiem, niskotłuszczowych jogurtem lub wodą rano, po treningu lub przed snem.

Podsumowując: Białko serwatkowe może pomóc w zaspokojeniu głodu, dostarczając jednocześnie aminokwasów, które chronią tkankę mięśniową. Może również wspomagać odchudzanie dzięki zwiększeniu uczucia sytości i zmniejszeniu spożycia kalorii. 

 

2) L-Karnityna

Czym właściwie jest L-karnityna? Jest to naturalna substancja chemiczna, która powstaje w wątrobie i nerkach z aminokwasów lizyny i metioniny. Dobrze to wiedzieć, ale co czyni ją tak wyjątkową?

L-Karnityna ma szereg korzyści dla organizmu, a numer jeden to jej rola we wspomaganiu odchudzania. Działa poprzez przenoszenie długołańcuchowych kwasów tłuszczowych do mitochondriów, gdzie mogą zostać utlenione w celu wytworzenia energii… to powoduje, że organizm spala oporne zapasy tłuszczu w celu uzyskania energii. 

Najnowsze dane naukowe wskazują, że L-karnityna odgrywa również w rolę w zapobieganiu uszkodzeniom komórek spowodowanych stresem wysiłkowym, a suplementacja może przynieść korzyści w kontekście treningu, zawodów i regeneracji.6

Wspomóż swoją dietę odchudzającą i plan treningowy, przyjmując dwie tabletki L-karnityny przed posiłkami, dwa razy dziennie. 

Podsumowując: L-Karnityna wspiera metabolizm tłuszczu, co może pomóc w usprawnieniu metabolizmu, a także regeneracji po wysiłku.

 

3) BCAA

BCAA oznacza aminokwasy rozgałęzione. Jeśli nie brzmi to dla Ciebie znajomo, to w skrócie: aminokwasy są elementami, z których zbudowane jest białko. BCAA to grupa trzech aminokwasów uważanych za “niezbędne” – to znaczy, że w przeciwieństwie to nie-niezbędnych aminokwasów, muszą pochodzić one z naszej diety. BCAA składa się z leucyny, izoleucyny i waliny i są uważane za jedne z niewielu aminokwasów, które bezpośrednio wpływają na regenerację mięśni i mogą być również wykorzystane jako źródło energii w organizmie. 

Wszystko ma sens… ale jak dokładnie BCAA pomaga w odchudzaniu?

Wykazano, że suplementacja BCAA pomaga regulować poziom insuliny i odgrywa dużą rolę w kilku różnych reakcjach metabolicznych.2 W przeglądzie naukowym pojawiły się dowody wskazują, że metaboliczne role leucyny mają pewien wpływ na utratę wagi.3

Aby wspomóc utratę wagi, stosuj BCAA z samego rana oraz przed i po treningu.

Podsumowując: BCAA wspomagają utrzymanie zdrowych mięśni i optymalnego metabolizmu w celu wspomagania odchudzania.

 

4) Ekstrakt z zielonej herbaty

Brytyjczycy zawsze piją herbatę. Cóż, okazuje się, że okazjonalna filiżanka ma wiele korzyści zdrowotnych. O ile jest to filiżanka zielonej herbaty, oczywiście. Wiele badań wykazało, że napar ma korzyści zdrowotne, między innymi utratę wagi.

Jak więc zielona herbata może pomóc w utracie wagi?

Zielona herbata została przez niektórych uznana za przyspieszacz metabolizmu… ale nie jest to takie proste. Zawiera ona związki chemiczne zwane polifenolami, a dokładnie katechinami.

W jednym z badań wykazano, że spożycie katechin miało pozytywny wpływ na utratę wagi u uczestników.4

Aby porównać działanie katechin z innymi związkami chemicznymi, które również podejrzewane są o przyspieszenie metabolizmu, zbadano również wpływ utraty wagi przy regularnym spożywaniu kofeiny, ale w tym przypadku nie zaobserwowano znaczącego spadku masy ciała.

Ogólnie rzecz biorąc, wyniki badań naukowych dostarczyły dowodów sugerujących, że katechiny, w szczególności galusan epigallokatechiny, mogą mieć pozytywny wpływ na utratę i utrzymanie wagi.

Zatem spożywanie ekstraktu z zielonej herbaty w ramach zbilansowanej diety i w połączeniu z dobrym reżimem treningowym może wspomagać odchudzanie.

Podsumowując: Zielona herbata zawiera katechiny, które wydają się mieć pozytywny wpływ na utratę i utrzymanie wagi.

 

5) Omega 3

Ostatnim, ale nie mniej ważnym suplementem jest Omega 3. Bylibyśmy bardzo zdziwieni, gdybyś nigdy wcześniej nie słyszał o omega 3, ale i tak szybciutko ją omówimy. Omega 3 to niezbędny kwas tłuszczowy, który pozyskiwany jest z orzechów, nasion i niektórych rodzajów ryb, jak łosoś, sardynki i makrela.

Omega 3 zawiera dwa niezbędne kwasy tłuszczowe: DHA i EPA. Słowo “niezbędne” oznacza, że muszą być one spożywane w naszej diecie, aby żyć i funkcjonować, ponieważ nasze organizmy nie potrafią same ich wytworzyć. W Polsce zaleca się spożywanie co najmniej dwóch porcji tłustych ryb tygodniowo, łącznie około 300g, ale niektórzy ludzie mogą mieć problemy z przestrzeganiem tej rady.

W jednym badaniu sprawdzono, czy kwasy tłuszczowe omega 3 mogą wpływać na apetyt, jeśli są spożywane w diecie o ograniczonej kaloryczności.5 W ciągu ośmiu tygodni badań zaobserwowano pozytywny związek między kwasami omega 3, a uczuciami sytości i stwierdzono, że spożycie kwasów omega 3 może pomagać modulować apetyt i mogą mieć one zastosowanie do utrzymania wagi.

Tak więc, aby wspomóc utratę wagi, suplementacja kapsułkami omega 3 raz do trzech razy dziennie może również pomóc w regulacji apetytu, jednocześnie wspomagając metabolizm w celu spalania tłuszczu.

Podsumowując: Omega 3 to dobre tłuszcze, które warto włączyć do swojej diety, aby wspierać uczucie sytości i zdrowy metabolizm, które są niezbędne do utraty wagi. 

 

Podsumowanie

Jeśli szukasz pomocnej dłoni w drodze do utraty wagi, te pięć suplementów do dobry sposób na wsparcie treningowej rutyny. Aby uzyskać maksymalne korzyści, stosuj je wraz ze zbilansowaną, zdrową dietą i dobrym programem treningowym. Zaangażowanie jest kluczem do trwałej utraty wagi, więc sporządź plan i trzymaj się go. 

Artykuł zrecenzowany przez Claire Muszalski.


Potrzebujesz więcej porad? Sprawdź nasze inne artykuły:

 Najlepsze Rodzaje Ćwiczeń Na Odchudzanie

Trening

 Najlepsze Rodzaje Ćwiczeń Na Odchudzanie

Istnieje wiele metod treningowych i rodzajów ćwiczeń, które możesz wykorzystać do utraty wagi, ale co jest najbardziej odpowiednie dla Ciebie?

2023-01-07 14:14:19Autor Myprotein Polska


Osiągaj Cele, Kiedy Życie Rzuca Ci Kłody Pod Nogi

Trening

Osiągaj Cele, Kiedy Życie Rzuca Ci Kłody Pod Nogi

Zanim zająłam się branżą fitness, moje cele wyglądały zupełnie inaczej, przez ponad 10 lat byłam profesjonalną tancerką tańca irlandzkiego.

2023-01-04 15:59:09Autor Myprotein Polska

Nasze artykuły należy wykorzystywać wyłącznie w celach informacyjnych i edukacyjnych i nie należy ich traktować jako porady lekarskiej. Jeśli jesteś zaniepokojony, skonsultuj się z pracownikiem służby zdrowia przed przyjęciem suplementów diety lub wprowadzeniem jakichkolwiek poważnych zmian w diecie.


  1. Frestedt, J. L., Zenk, J. L., Kuskowski, M. A., Ward, L. S., & Bastian, E. D. (2008). A whey-protein supplement increases fat loss and spares lean muscle in obese subjects: a randomized human clinical study. Nutr Metab (Lond), 5(1), 8.
  2. Shah, S. H., Crosslin, D. R., Haynes, C. S., Nelson, S., Turer, C. B., Stevens, R. D., … & Svetkey, L. P. (2012). Branched-chain amino acid levels are associated with improvement in insulin resistance with weight loss. Diabetologia, 55(2), 321-330.
  3. Layman, D. K. (2003). The role of leucine in weight loss diets and glucose homeostasis. The Journal of nutrition, 133(1), 261S-267S.
  4. Hursel, R., Viechtbauer, W., & Westerterp-Plantenga, M. S. (2009). The effects of green tea on weight loss and weight maintenance: a meta-analysis. International journal of obesity, 33(9), 956-961.
  5. Parra, D., Ramel, A., Bandarra, N., Kiely, M., Martínez, J. A., & Thorsdottir, I. (2008). A diet rich in long chain omega-3 fatty acids modulates satiety in overweight and obese volunteers during weight loss. Appetite, 51(3), 676-680.
  6. Volek, J. S., Kraemer, W. J., Rubin, M. R., Gómez, A. L., Ratamess, N. A., & Gaynor, P. (2002). L-Carnitine L-tartrate supplementation favorably affects markers of recovery from exercise stress. American Journal of Physiology-Endocrinology and Metabolism.


Myprotein Polska

Myprotein Polska

Autor i ekspert


Bądź na bieżąco – zapisz się do naszego newslettera aby otrzymywać informacje o naszych aktualnych ofertach i nowości na Blogu. Zapisz się do newslettera!