0
Koszyk

W Twoim koszyku nie znajdują się obecnie żadne produkty

Suplementy

Weganie i witamina D | Korzyści ze stosowania suplementacji witaminy D

Weganie i witamina D | Korzyści ze stosowania suplementacji witaminy D

Coraz częściej możesz usłyszeć jak ludzie rozmawiają o tym jak ważna jest codzienna dawka witaminy D, kiedy dni stają się krótsze i chłodniejsze, ale tak naprawdę jak dużo o niej wiesz i o jej działaniu na nasz organizm i wpływie na nasze zdrowie?

Korzyści płynące z witaminy D

Witamina D wspiera Twój organizm na wiele sposobów. Pomaga utrzymać zdrowie kości i zębów, a także wspiera Twoje mięśnie i siłę. Dobrą wiadomością jest to, że jest łatwa do pozyskania, ale czy naturalne źródła wystarczają?

Zdrowa, zbilansowana dieta jest zawsze pierwsza na liście najlepszych sposobów na dostarczenie Twojemu organizmowi niezbędnych witamin. Weganie mają nieco trudniej, ponieważ wiele z nich pochodzi z mięsa i nabiału. Ale nie tylko. Dobrym źródłem witaminy D są ryby, sok pomarańczowy, produkty zbożowe, niektóre produkty mleczne, sery i żółtka jaj. To nie wszystkie źródła, a lista jest długa.

Skoro witamina D jest tak szeroko dostępna, to dlaczego suplementacja nią jest tak ważna?

Z czego mogę pozyskać witaminę D?

Jedzenie nie jest jedynym źródłem witaminy D, można ją pozyskać za darmo od słońca. To prawda, większość Twojego dziennego zapotrzebowania pochodzi od słońca. Jeżeli czytasz, to w naszą piękną deszczową jesienną pogodę, wiesz dlaczego dobrym pomysłem będzie jej suplementacja. Weganie mają jeszcze dwa razy gorzej. Dobrze zbilansowana dieta i pożywienie wysokiej jakości ma ogromny wpływ na Twoje samopoczucie i regenerację potreningową. Organizm zużywa podczas ćwiczeń energie, którą nagromadziłeś spożywając węglowodany i białka, a dzięki witaminom, może pracować jeszcze wydajniej. Wszyscy potrzebujemy witaminy D, aby chronić zdrowie naszych kości i mięśni. Średnie dzienne zapotrzebowanie wynosi 10 mikrogramów. Jeżeli nie jesteś pewny czy dostarczasz wystarczającą ilość, sprawdź poniższe objawy niedoboru.

Niedobór witaminy D

Zmiana nastrojów

Najnowsze badania dowodzą, że niedobór witaminy D powoduje częstsze występowanie objawów depresji.

Witamina D związana jest z poziomem dopaminy, czyli chemicznego związku w naszym mózgu, który odpowiada za nastroje jak również zdrowie kości, mięśni i serca.

Zmęczenie

Jasne, że po treningu możesz czuć się zmęczony, ale kiedy zmęczenie pojawia się także wtedy, kiedy nie ćwiczysz lub jest nasilone, może to oznaczać brak witaminy D.

Ból kości

Witamina D wzmacnia kości i udowodniono, że jej brak nasila objawy osteoporozy.

Infekcje

Ponieważ witamina D ma wpływ na układ odpornościowy, jej niedobór może powodować, że będziesz bardziej podatny na wszystkie choroby, jakie Twoi koledzy przynoszą do pracy.

Ból mięśni

Jeżeli nie trenujesz, a czujesz ból w mięśniach, może to być spowodowane niedoborem witaminy D.

Nadmierne pocenie się

Jeżeli Twoje ciało ma prawidłową temperaturę, a ty utrzymujesz aktywność na równym poziomie i mimo to niemiłosiernie się pocisz, zaleca się sprawdzenie czy nie masz niedoborów witaminy D.

Badania dotyczące witaminy D

Jakby tych wszystkich powodów było mało, nowe badania wskazują na związek witaminy D ze snem i bólem. Badanie, które zostało opublikowane w Journal of Endocrinology zostało przeprowadzone przez psychologów ze Stanowego Uniwersytetu w San Paulo w Brazylii. Dowody wskazują na to, że witamina D ogrywa ważną role w procesach biologicznych w tym odbieraniu bodźców i regulacji snu. W badaniach również stwierdzono, że witamina D odgrywa bardzo ważną rolę w metabolizmie kości.

Chociaż nie ma wątpliwości jak witamina D reguluje sen, nie wiadomo jak wpływa na ból. Są dwa sposoby na jakie suplementacja nią może potencjalnie wpływać na Twoją wrażliwość na ból. Wpływa na sen, a on przeciwdziała zapaleniu. Działając przeciw stanom zapalnym, witamina D stymuluje odpowiedź przeciwzapalną wytwarzaną przez Twoje komórki odpornościowe. Zmniejsza to Twoją wrażliwość na ból dzięki czemu w nocy możesz spokojnie spać.

Ponieważ niektórym ludziom ciężko przyjmować zalecane 10mikrogramów witaminy D z pożywienia , które naturalnie ją posiada lub zostało o nią wzbogacone, zalecamy rozważyć codzienne przyjmowanie suplementu zawierającego 10mikrogramów witaminy D jesienią i zimą.

Weganinie, jeżeli martwisz o to czy nie masz niedoborów witaminy D lub występuje u Ciebie, któryś z symptomów mimo zdrowej diety, Wegańska Witamina D3 Myprotein może Ci pomóc. Będziesz mógł spać spokojnie wiedząc, że dostarczasz organizmowi wszystko czego potrzebuje by prawidłowo funkcjonować, a ty będziesz mógł trenować jeszcze efektywniej.



Myprotein Polska

Myprotein Polska

Autor i ekspert


Sprawdź nasze najnowsze promocje! KUP TERAZ