Suplementy

Zestaw Suplementów Budujących Masę Mięśniową | Przewodnik

Autor:

Osiągnięcie celu właśnie stało się o wiele łatwiejsze – dzięki wprowadzeniu zestawów suplementów do samodzielnego złożenia.

Zestaw Suplementów Budujących Masę Mięśniową do samodzielnego złożenia umożliwia dostosowanie produktów do indywidualnych celów. Wybieraj spośród szerokiej gamy białek, batonów, przekąsek, przedtreningówek, suplementów i szejkera.

Zbuduj swój zestaw suplementów tutaj.

suplementy na masę

Często Zadawane pytania

Jaki jest najlepszy suplement budujący mięśnie?

Ciężko wskazać… ponieważ jest ich tak wiele.

Moje najlepsze rekomendacje to kreatyna, beta-alanina i silna przedtreningówka. I oczywiście jeden niezbędny suplement do budowania mięśni (i osiągania innych celów, mówiąc ogólnie): odżywka białkowa.

Odżywka białkowa to efektywne kalorycznie i wygodne źródło wysokiej jakości białka, makroskładnika odżywczego potrzebnego do rozwoju masy mięśniowej. Jego opłacalność i praktyczność w zasadzie sprawiają, że nie ma się nad czym zastanawiać.

Czy potrzebuje białka w proszku do budowy mięśni?

Odżywki białkowe nie są absolutnie niezbędne, jeśli chcesz nabrać masy mięśniowej, ale są jednym z najbardziej opłacalnych i wygodnych sposobów na zwiększenie spożycia białka.

Podczas, gdy żywność powinna zostać filarem Twojej diety, ponieważ potrzebujesz z niej niezbędnych składników odżywczych, odżywki białkowe są przydatne, ponieważ są wysokiej jakości źródłem białka, które wymaga minimalnego przygotowania, są łatwe w transporcie i mogą być przechowywane przez długi czas.

Więc nie, technicznie nie potrzebujesz odżywek białkowych… ale z pewnością są one pomocne!

Czy potrzebuje suplementów do budowy mięśni?

Nie potrzebujesz suplementów, aby budować mięśnie. To czego potrzebujesz, to stymulowanie wzrostu mięśni poprzez trening, napędzanie wydajności i wspomaganie regeneracji poprzez dietę oraz prawidłowy odpoczynek.

Suplementy mogą być pomocne w optymalizacji rozwoju mięśni, wytrzymałości i regeneracji.

Kreatyna, beta-alanina, przedtreningówki, elektrolity, odżywki białkowe i inne suplementy mogą korzystnie wpłynąć na osiąganie postępów i zbliżanie się do osiągnięcia celów.

Jednak nie należy na nich polegać jako fundamencie wzrostu masy mięśniowej i zmiany. Jak sugeruje ich nazwa, powinny być postrzegane jako dodatkowa część dobrze ustrukturyzowanego planu treningowego i żywieniowego, pomagając raczej osiągać większy progres, a nie progres jako tako.

Jakie suplementy wspomagają budowę mięśni?

Kilka suplementów jest dobrych do wspierania budowy mięśni, między innymi białko w proszku, przedtreningówki, kreatyna i beta-alanina, ale muszą być one stosowane wraz z wysokobiałkową dieta i odpowiednim planem treningowym. 

Kreatyna w zasadzie działa jako “recykler” energii. Jest jednym z najlepiej przebadanych suplementów diety i wykazano, że poprawia ogólną siłę, gdy jest przyjmowana konsekwentnie przez długi czas.

Beta-alanina to kolejny dobry suplement poprawiający wydolność fizyczną. Najlepiej przyjmować ją w dwóch dawkach po 3 g przed i po treningu, chociaż spróbuj najpierw od dawki 1,5 g, jeśli dopiero zaczynasz. 

Czy mogę budować mięśnie na białku roślinnym?

Możesz budować mięśnie z białkiem roślinnym, ale jeśli jest to Twój cel, to musisz sobie zdawać sprawę z kilku rzeczy. Problem z wieloma roślinnymi źródłami białka polega na tym, że nie zawierają one wszystkich “niezbędnych” aminokwasów potrzebnych do wzrostu mięśni.

Podczas gdy produkty pochodzenia zwierzęcego, takie jak białko serwatkowe, są “wysokiej jakości” źródłem białka, ponieważ często zawierają te niezbędne aminokwasy, weganie i wegetarianie mogą łączyć wiele roślinnych źródeł białka, aby mieć pewność, że otrzymują wszystkie niezbędne aminokwasy potrzebne do prawidłowego funkcjonowania mięśni.

Istnieją również kompletne białka roślinne, takie jak soja, które można włączyć do diety wegańskiej. Jeśli szukasz białka w proszku, dobrym wyborem może być opcja na bazie soi lub mieszanka białek roślinnych w proszku. 

Jak stosować suplementy do budowy mięśni?

W przypadku budowania mięśni, przyjmowanie suplementów i właściwy czas są kluczem do uzyskania maksymalnych korzyści związanych ze zwiększeniem wytrzymałości.

“Wielka trójka” suplementów do budowy mięśni to kofeina, kreatyna i beta-alanina, które powszechnie występują w mieszankach przedtreningowych.

W przypadku kreatyny ważniejsza jest konsekwencja spożycia, kofeina powinna być przyjmowana 30-60 minut przed treningiem, a beta-alanina 1,5g-3g przed i po treningu.

Po treningu ważne jest, aby spożyć białka. Możesz wybrać zwykły koktajl białkowy lub zamiast tego możesz wybrać gainera z dodatkiem węglowodanów w celu przyśpieszenia regeneracji i przyrostu masy mięśniowej.


Potrzebujesz więcej porad? Sprawdź nasze inne:

Zestaw Suplementów Modelujących Sylwetkę | Przewodnik

Suplementy

Zestaw Suplementów Modelujących Sylwetkę | Przewodnik

Zbuduj swój własny zestaw suplementów, który pomoże Ci wymodelowac sylwetkę. Nie wiesz od czego zacząć? Koniecznie przeczytaj ten artykuł.

2023-01-10 20:05:39Autor Myprotein Polska


Osiągaj Cele, Kiedy Życie Rzuca Ci Kłody Pod Nogi

Trening

Osiągaj Cele, Kiedy Życie Rzuca Ci Kłody Pod Nogi

Zanim zająłam się branżą fitness, moje cele wyglądały zupełnie inaczej, przez ponad 10 lat byłam profesjonalną tancerką tańca irlandzkiego.

2023-01-04 15:59:09Autor Myprotein Polska

Nasze artykuły należy wykorzystywać wyłącznie w celach informacyjnych i edukacyjnych i nie należy ich traktować jako porady lekarskiej. Jeśli jesteś zaniepokojony, skonsultuj się z pracownikiem służby zdrowia przed przyjęciem suplementów diety lub wprowadzeniem jakichkolwiek poważnych zmian w diecie.



Myprotein Polska

Myprotein Polska

Autor i ekspert


Bądź na bieżąco – zapisz się do naszego newslettera aby otrzymywać informacje o naszych aktualnych ofertach i nowości na Blogu. Zapisz się do newslettera!