Trening

7 powodów, dlaczego powinieneś trenować z Trenerem Personalnym

Regularna aktywność fizyczna i konsekwentność są jedną z najważniejszych rzeczy, które powinieneś zrobić dla swojego zdrowia. Nigdy nie jest za późno, żeby zacząć trenować — możesz wystartować powoli i budować swoją wytrzymałość oraz ogólną sprawność.

Lauren jest trenerem personalnym MyProtein oraz mentorem online, specjalizującym się w treningu siłowym i podnoszeniu ciężarów. Jej pasją jest pomaganie kobietom w przełamaniu niechęci do siłowni, odkrywanie zamiłowania do treningów oraz budowanie pewności siebie podczas aktywności i poprawianie jakość życia. Lauren jest instruktorką kolarstwa halowego na poziomie 3 i obecnie studiuje 4 poziom kwalifikacji Strength and Conditioning.

Zalety ćwiczeń:

  • Pomagają w utrzymaniu odpowiedniej wagi,
  • Podnoszą poziom energii,
  • Poprawiają kondycję i siłę,
  • Budują pewność siebie i ogólne dobre samopoczucie,
  • Wzmacniają zdrowie psychiczne i samoocenę, 
  • Poprawiają jakość snu, 
  • Zmniejszają ryzyko chorób.

Jeśli zmagasz się z nadwagą, to pamiętaj, że ćwiczenia połączone z dietą są najlepszym sposobem na redukcję tkanki tłuszczowej. Utrata masy ciała następuje, gdy spalasz więcej kalorii niż konsumujesz tworząc deficyt kalorii – a ćwiczenia są jednym z najlepszych sposobów na osiągnięcie tego.

Ćwiczenia to także dobry sposób na budowanie masy mięśniowej. Najlepszym sposobem na osiągnięcie naturalnego przyrostu jest dobrze zaplanowany trening siłowy z progresywnym obciążeniem. Korzyści z podnoszenia ciężarów obejmują budowanie siły i wytrzymałości, wzmocnienie kości i stawów oraz zmniejszenie poziomu tkanki tłuszczowej. 

Wraz z wiekiem, coraz ważniejsze staje się uwzględnienie ruchu fizycznego i ćwiczeń w codziennej rutynie. Aktywność u starszych osób może pomóc w utrzymaniu prawidłowego zdrowia psychicznego, życia towarzyskiego, zmniejsza ryzyko upadków i urazów, poprawia funkcje poznawcze oraz wspiera ogólną sprawność i dobre samopoczucie.

Zalety ćwiczeń dla zdrowia psychicznego

Najlepsze ćwiczenie dla zdrowia psychicznego to takie, które sprawiają Ci przyjemność! Niezależnie, czy wybierzesz bieganie, podnoszenie ciężarów – jeśli to kochasz, po prostu trenuj!

Po prostu wyjdź na zewnątrz rano i rozruszaj swoje ciało. Nawet jeśli będzie to krótki spacer lub rozciąganie.

Dlaczego warto zacząć trenować?

Aktywność fizyczna jest ważna dla ogólnego stanu zdrowia i długowieczności. Rodzaje ćwiczeń do wyboru to między innymi: aerobik, trening siłowy, gimnastyka, HIIT, tabata, rozciąganie czy zajęcia grupowe.

Jeśli dopiero zaczynasz swoją przygodę z fitnessem, wypróbuj różne formy aktywności i sprawdź, które najbardziej lubisz.

Jak zacząć trenować jako początkujący?

Zacznij od małych kroków. Rozpocznij od dwóch lub trzech 30-minutowych sesji treningowych o umiarkowanej intensywności w tygodniu i powoli zwiększaj ilość

Wypróbuj zajęcia grupowe. Zwiększa to motywację, zmniejszy stres związany z samodzielnymi ćwiczeniami i sprawi, że miło będziesz wspominać wizytę na siłowni.

Zacznij trenować z trenerem personalnym. Pomoże Ci to zniwelować ryzyko kontuzji i nauczy poprawnej techniki.

Wypróbuj jak najwięcej rzeczy. Sprawdź, co sprawi Ci największą radość.

Dlaczego to jest tak istotne?

Zamiłowanie do fitnessu i treningu siłowego zmieniło moje życie na lepsze. Teraz prowadzę aktywny tryb życia i codziennie odczuwam satysfakcję z tym związaną. Jestem bardzo wdzięczna za to, że mogę ćwiczyć.

Pozwala mi to utrzymać tygodniową rutynę i lepiej rozplanować dzień. Moje treningi postrzegam jako porę dnia, w której mogę odciąć się od świata i skupić tylko na sobie.

Zwłaszcza podnoszenie ciężarów dało mi większą pewność siebie, o której wcześniej mogłam tylko pomarzyć. Fakt, że taka drobna osoba jak ja może podnieść ciężar własnego ciała i czuć się silna jest bardzo budująca.

dlaczego warto trenować z trenerem personalnym

Zapamiętaj

Ćwiczenia mają kluczowe znaczenie dla ogólnego samopoczucia. Ważne zatem jest, aby każdy z nas codziennie dbał o dawkę ruchu. Kiedy chcesz zacząć trenować, najpierw spróbuj różnych form aktywności fizycznej, aby sprawdzić, jaki rodzaj ćwiczeń sprawia Ci najwięcej radości. Pozwoli to uniknąć szybkiego zniechęcenia i utraty motywacji.

Więcej wiedzy od Lauren tutaj.

Wysokobiałkowa Kanapka Lodowa

Przepisy

Wysokobiałkowa Kanapka Lodowa

Wysokobiałkowa kanapka lodowa, to dla nas powrót do dzieciństwa. Sprawdź nasz uwielbiany i prosty przepis na ten smakołyk.

2022-03-12 17:36:45Autor Lauren Dawes


Sałatka Makaronowa Cezar z Kurczakiem

Przepisy

Sałatka Makaronowa Cezar z Kurczakiem

Sałatka makaronowa cezar z kurczakiem to danie, którym zaimponujesz gościom i sobie samemu. Jes to to lekka opcja na obiad, która Cię nasyci na długo.

2022-03-07 03:42:22Autor Lauren Dawes

Nasze artykuły należy wykorzystywać wyłącznie w celach informacyjnych i edukacyjnych i nie należy ich traktować jako porady lekarskiej. Jeśli jesteś zaniepokojony, skonsultuj się z pracownikiem służby zdrowia przed przyjęciem suplementów diety lub wprowadzeniem jakichkolwiek poważnych zmian w diecie.



Myprotein Polska

Myprotein Polska

Autor i ekspert


Bądź na bieżąco – zapisz się do naszego newslettera aby otrzymywać informacje o naszych aktualnych ofertach i nowości na Blogu. Zapisz się do newslettera!