Trening

Muzyka i Jej Wpływ Na Treningi i Wydajność

Trening interwałowy stał się coraz bardziej popularny wśród tych z nas, którym brakuje czasu, ale nadal chcą uzyskać solidny trening. To trudny sposób trenowania, nie każdemu z nas przekraczanie granic organizmu przez krótki czas nie sprawia tyle radości, co spokojne bieganie po pobliskim parku. Jeżeli chcesz podnieść poprzeczkę swojego treningu interwałowego lub po prostu zacząć się nim cieszyć, to badanie przeprowadzone na UBC’s Okanagan campus, School of Health and Exercise Sciences da Ci odpowiedź jak to zrobić.1 

Według nich słuchanie muzyki podczas treningu interwałowego może poprawić wydajność i sprawić, że będziesz czerpać z tego większą radość. Oto szczegółowe informacje jak to działa.

Muzyka podczas treniongu HIIT

Badania

Aby przetestować efekty treningu z muzyką i bez, naukowcy wzięli 24 nietrenujące osoby po dwudziestce, które wcześniej nie próbowały interwałowych sprintów. Podzielili ich na 3 grupy kontrolne: z motywacyjną muzyką, podcastem i bez dźwięku. 

Uczestnicy ukończyli 3 sprinty po 20 sekund z 2 minutowymi przerwami, każdy w swoim środowisku audio. Najwięcej radości ze sprintów czerpały osoby przy akompaniamencie muzyki, jednak na tym różnice się nie kończą.

Trening z muzyką spowodował osiągnięcie najwyższego tętna i ogólnej mocy wyjściowej. Oznacza to, że ćwiczenie z muzyką przez pewien czas może prowadzić do lepszych wyników, ponieważ możesz ciężej trenować podczas swoich treningów. 

Werdykt

Chociaż wydaje się, że jest to świetna wiadomość na temat treningu interwałowego na treningu, jest też kilka rzeczy, które trzeba zbadać lepiej. Na początek badanie zostało przeprowadzone jedynie wśród osób nietrenujących, którzy nigdy wcześniej nie próbowali treningu interwałowego, więc ciekawie byłoby zaobserwować podobne wyniki w grupie, która regularnie ćwiczy i trenowała interwałowo.

Następnie badania przeprowadzono tylko na 24 uczestnikach, więc jest to dosyć mała grupa osób, aby dojść do wniosku czy muzyka ma jakikolwiek wpływ na Twój trening. Na koniec chcielibyśmy wiedzieć czy gatunek muzyczny ma znaczenie? Czy powinniśmy załadować trochę R&B lub heavy metalu, aby osiągnąć kolejny poziom treningu HIIT?

Dodaj trochę świeżości do swojego następnego treningu jedną z naszych playlist spotify, mamy po jednej na każdą okazję, ale w przypadku HIIT, zalecamy playlistę Cardio.

Zapamiętaj

Czujesz, że muzyka robi różnicę? Rozkręć regulator i rozpocznij trening. Nie ma wątpliwości, że odrobina muzyki może odwracać uwagę od bólu związanego z szybkim treningiem HIIT, więc spróbuj i zobacz czy czujesz różnicę w tętnie i wydajności.

Spodobał Ci się ten artykuł? Sprawdź inne nasze artykuły…

5 Suplementów o których nie wiedziałeś, że są wegańskie

Suplementy

5 Suplementów o których nie wiedziałeś, że są wegańskie

Oferujemy suplementy wegańskie dostosowane do Twoich potrzeb, aby wspierać Twój trening i pomagać Ci osiągnąć zamierzone cele.

2019-10-27 19:59:48Autor Lauren Dawes


Czym jest dieta jajeczna?

Odżywianie

Czym jest dieta jajeczna?

Niektórzy ludzie przenieśli swoją miłość do jajek na zupełnie nowy poziom, stosując ekstremalne diety w której można jeść jajka do każdego posiłku. Brzmi szalenie? Czytaj dalej, aby dowiedzieć się czy tak jest.

2020-12-27 21:26:21Autor Liam Agnew

 

Nasze artykuły należy wykorzystywać wyłącznie w celach informacyjnych i edukacyjnych i nie należy ich traktować jako porady lekarskiej. Jeśli jesteś zaniepokojony, skonsultuj się z pracownikiem służby zdrowia przed przyjęciem suplementów diety lub wprowadzeniem jakichkolwiek poważnych zmian w diecie.


1. Stork, M. J., Karageorghis, C. I., & Ginis, K. A. M. (2019). Let’s Go! Psychological, psychophysical, and physiological effects of music during sprint interval exercisePsychology of Sport and Exercise, 101547.



Evangeline Howarth

Evangeline Howarth

Pisarz i redaktor

Evangeline brała udział w sportach wyczynowych od najmłodszych lat. Jako wykwalifikowana RYA Jako instruktor pływania na łódce, rozumie znaczenie właściwego odżywiania przy sportach ekstremalnych i wytrzymałościowych, zwłaszcza ze względu na jej doświadczenie w drużynach Team GBR, jako kapitan drużyny trenujący swój pierwszy zespół uniwersytecki.

W wolnym czasie Evangeline uwielbia biegać – zwłaszcza w maratonach. W weekendy znajdziesz ją uprawiającą sporty wodne lub wędrującą po wzgórzach. Jej ulubione wieczory spędza na sesji HIIT lub na przysiadach na siłowni, zanim zacznie się zajadać pikantnymi potrawami z dużą ilości warzyw - mniam!

Dowiedz się więcej o doświadczeniu Evie tutaj.


Bądź na bieżąco – zapisz się do naszego newslettera aby otrzymywać informacje o naszych aktualnych ofertach i nowości na Blogu. Zapisz się do newslettera!