Przejdź do głównej zawartości
Trening

Nie Potrzebujesz Cardio do Odchudzania

Nie Potrzebujesz Cardio do Odchudzania
Monica Green
Autor i ekspert1 rok Ago
Wyświetl profil Monica Green

Cardio. Wiesz, te 10 minut spędzone na schodach pod koniec treningu na siłowni.

Niewielu z nas uważa to za zabawne, ale jest to istotna część każdego odchudzania. Czy musi być?

Nowe badania wykazały, że trening oporowy w połączeniu z odpowiednią dietą jest również skutecznym sposobem na utratę tkanki tłuszczowej.

Przyjrzyjmy się dokładniej badaniom, aby dowiedzieć się, co one mówią i co mogą oznaczać dla osób, które chcą stracić tkankę tłuszczową.

Badanie

Naukowcy z Uniwersytetu Edith Cowen w Australii i Uniwersytetu Caxias do Sul w Brazylii połączyli badania w tym przeglądowym badaniu.

Przeanalizowali oni dane od 4184 uczestników sklasyfikowanych jako osoby z nadwagą lub otyłością w 116 badaniach dotyczących utraty wagi. Spośród 116 badań, 23 dotyczyło dzieci i młodzieży, 30 młodych dorosłych, 38 osób dorosłych w średnim wieku, a 25 osób starszych.

Trening siłowy był jedyną metodą odchudzania w prawie połowie badań (49%). 45% badań wykorzystywało połączenie treningu siłowego i cardio, a pozostałe obejmowały kombinację treningu siłowego, cardio i ograniczenia kalorii.1

Wyniki

Naukowcy doszli do wniosku, że połączenie treningu oporowego i ograniczenia kalorii było najskuteczniejszą strategią utraty tkanki tłuszczowej, a uczestnicy tych planów tracili średnio 5 kg (11 funtów) masy tłuszczowej.

Zauważyli również znaczące wyniki samego treningu oporowego, a także metod łączących trening oporowy z cardio.

Co ciekawe, plany obejmujące trening oporowy i redukcję kalorii przyniosły podobne wyniki do planów łączących trening oporowy, cardio i redukcję kalorii.

Tak więc idealny plan odchudzania obejmowałby zmniejszenie kalorii i trening siłowy. I zawsze możesz również włączyć ćwiczenia aerobowe, jeśli masz na to ochotę.

Naukowcy uważają również, że wyniki pokazują, że trening siłowy jest efektywną opcją dla osób, które chcą stracić tkankę tłuszczową, ale mogą zmagać się z ćwiczenia cardio, co może mieć miejsce w przypadku osób z otyłością.

Główny Badacz, Pedro Lopez, mówi: “Ta grupa może czuć się niekomfortowo z powodu perspektywy 30 lub 40 minut na bieżni lub rowerze… mogą ranić swoje kolana, stawy, więzadła i nie tylko, ponieważ muszą nosić całą masę ciała podczas tych ćwiczeń aerobowych.”1

bieżnia - cardio

Podsumowanie

Jeśli chcesz stracić trochę tkanki tłuszczowej, ale nudzisz się na bieżni, nie możesz znieść roweru i masz koszmary związane ze schodami, nie martw się - cardio nie jest jedynym sposobem.

Podniesienie pary hantli i wykonanie treningu oporowego jest skuteczną strategią odchudzania, jeśli połączymy go z mniejszym spożyciem kalorii.

Suplementy

Minimalizuj Wzdęcia i Popraw Zdrowie Jelit

Nasze układy trawienne mają wiele do zrobienia. Niestrawność, wzdęcia, wiatry i nieregularności - dowiedz się jak możesz wesprzeć swój organizm.

Odżywianie

Aloes Oraz Tańsze Zamienniki - Korzyści

Aloes to coś więcej niż tylko trend z TikToka. Może być wiele potencjalnych korzyści z jego przyjmowania. Przeczytaj artykuł i dowiedz się więcej!

 

Nasze artykuły należy wykorzystywać wyłącznie w celach informacyjnych i edukacyjnych i nie należy ich traktować jako porady lekarskiej. Jeśli jesteś zaniepokojony, skonsultuj się z pracownikiem służby zdrowia przed przyjęciem suplementów diety lub wprowadzeniem jakichkolwiek poważnych zmian w diecie.

Monica Green
Autor i ekspert
Wyświetl profil Monica Green
myprotein