Trening

Trening z przeziębieniem? Warto robić czy odpuścić?

Nie ma nic bardziej irytującego od pracy nad swoją sylwetką przez wiele tygodni, a kiedy zaczynasz widzieć postępy dopada Cię przeziębienie. To łaskotanie w gardle, które prowadzi do pociągania wiecznie zatkanym nosem. To jest ten moment w którym zadajesz sobie pytanie: „Odpuścić trening?”

Jeżeli czujesz się źle w czasach convida, zdecydowanie nie idź na siłownie, dopóki nie uzyskasz negatywnego wyniku testu! Ale jeśli już otrzymałeś negatywny wynik i właśnie jesteś po prostu przeziębiony, oto nasza rada jak ćwiczyć, gdy czujesz się gorzej z powodu zmęczenia materiału.

Poniżej czy powyżej szyi?

Jeśli chcesz wiedzieć, czy możesz się wypocić, zawsze powinieneś najpierw wsłuchać się w swoje ciało. Jeśli jesteś całkowicie wyczerpany, pominięcie jednego lub dwóch treningów nie zrobi zbyt dużej różnicy.

Druga zasada brzmi: “Czy Twoje objawy są poniżej czy powyżej szyi?”

Czujesz się trochę obolały i boli Cię gardło? Prawdopodobnie wszystko będzie z Tobą w porządku, jeśli wykonasz lekkie lub umiarkowane ćwiczenia. Jeżeli masz zaplanowany ciężki trening HIIT lub z dużymi ciężarami, prawdopodobnie powinieneś wybrać coś lżejszego. Zbyt intensywny ruch może opóźnić powrót do zdrowia i po prostu pogorszyć samopoczucie. Zamiast tego, walcz z objawami za pomocą suplementów witaminowych i leków zmniejszających przekrwienie, wtedy powinieneś czuć się wystarczająco dobrze na lekki treningi.

Jeżeli Twoje objawy są poniżej szyi, to zupełnie inna historia. każdy kaszel, problemy z oddychaniem lub bóle oznaczają, że zdecydowanie powinieneś pominąć trening i pozostać w łóżku. 

trening na macie

Zatrzymaj rozprzestrzenianie się

Jeżeli jesteś chory, ale nadal planujesz trenować, spróbuj powstrzymać rozprzestrzenianie się choroby trzymając się starych dobrych treningów domowych, do których przyzwyczailiśmy się w zeszłym roku.

Mamy dla Ciebie mnóstwo do sprawdzenia, wypróbuj ten…

Trening z przeziębieniem – zapamiętaj

Pamiętaj, że żaden trening nie jest wart pogorszenia samopoczucia – zrób sobie przerwę od codziennej rutyny, jeśli naprawdę tego potrzebujesz. Uratujesz także swoich kumpli z siłowni przed złapaniem czegoś. Jeśli czujesz, że to tylko katar, nic nie stoi na przeszkodzie, abyś zaczął ruszać się i trenować w domu. najważniejszą rzeczą jest słuchanie potrzeb swojego organizmu. I pamiętaj, zawsze wykonuj test covidowy, gdy masz objawy.

Spodobał Ci się ten artykuł? Przeczytaj więcej na naszym blogu.

Beta-Alanina | Jak Poprawia Wydajność?

Suplementy

Beta-Alanina | Jak Poprawia Wydajność?

Beta-alanina to dość nowy suplement, który stał się popularny w produktach przedtreningowych, wspierających wydajność treningową. Ale jak ona działa?

2021-08-22 13:02:19Autor Claire Muszalski

5 Sposobów na radzenie sobie ze stresem

Trening

5 Sposobów na radzenie sobie ze stresem

Na pewno nie jesteś sam w dni, w których czujesz, że to wszystko staje się trudne do zniesienia - istnieje wiele prostych kroków, aby zmniejszyć obciążenie stresem

2020-10-18 02:59:48Autor Lauren Dawes

Nasze artykuły należy wykorzystywać wyłącznie w celach informacyjnych i edukacyjnych i nie należy ich traktować jako porady lekarskiej. Jeśli jesteś zaniepokojony, skonsultuj się z pracownikiem służby zdrowia przed przyjęciem suplementów diety lub wprowadzeniem jakichkolwiek poważnych zmian w diecie.



Monica Green

Monica Green

Autor i ekspert

Originally from South London, Monica graduated from the University of Leeds with a degree in Philosophy. After discovering a love for the gym whilst studying, Monica was drawn to weight training which helped her hugely through stressful times as a student. From writing for a popular student site, Monica developed her skills as an author, writing trending feature pieces regularly. She is thrilled to be able to combine her love for writing with her passion for the gym. In her spare time Monica loves to cook, try out new restaurants with friends and explore new walking trails.


Bądź na bieżąco – zapisz się do naszego newslettera aby otrzymywać informacje o naszych aktualnych ofertach i nowości na Blogu. Zapisz się do newslettera!