Suplementy

7 Najlepszych suplementów, aby zbudować masę mięśniową

7 Najlepszych suplementów, aby zbudować masę mięśniową

Masz w planie zbudować masę mięśniową? Sprawdź nasze najlepsze suplementy na przyrost mięśni.


Jeśli marzysz aby zbudować masę mięśniową to zapewne rozglądasz się za najlepszymi suplementami. My zrobiliśmy to za Ciebie! Wybraliśmy najlepsze suplementy, abyś mógł osiągnąć swój cel.

Jaki jest najlepszy sposób budowania masy mięśniowej?

Dwa fundamentalne kroki w drodze do rozbudowy tkanki mięśniowej to ćwiczenia i właściwa dieta. Dużo osób myśli, że chodzenie na siłownie przyniesie im oczekiwany rezultat, ale prawda jest taka, że bez odpowiedniego planu żywieniowego cała ich ciężka praca idzie na marne. Będąc na siłowni lub w swoim ulubionym miejscu do treningu powinieneś się skupić się na treningu siłowym i dokładać wszelkich starań, aby polepszać swoje wyniki.

Poza siłownią musisz zwrócić uwagę na swój sposób odżywiania. Dla osiągnięcia najlepszego możliwego rezultatu powinieneś opracować solidny plan żywieniowy. Jeśli chodzi o budowanie mięśni, białko jest najważniejszym makroelementem, który działa przede wszystkim w procesach wzrostu i rozwoju mięśni.

Mięso, ryby, jaja, mleko oraz pokarmy roślinne, takie jak rośliny strączkowe (tj soczewica, fasola i groch), orzechy i ziarna – to wszystko źródła białka, które dostarczają organizmowi i mięśniom składników odżywczych, których potrzebują do wzrostu.

Czy powinieneś jeść samo białko, aby zbudować masę mięśniową?

Tylko dlatego, że białko przyczynia się do wzrostu i rozwoju masy mięśniowej, nie oznacza to, że należy zapominać o innych niezbędnych makroelementach.

Węglowodany

Odgrywają one istotną rolę w dostarczaniu energii i uzupełnianiu zapasów glikogenu mięśniowego – obie rzeczy są niezbędne, jeśli chcesz nadal intensywnie ćwiczyć na siłowni i rozwijać swoje mięśnie.

Maltodekstryna, Dekstroza oraz Palatynoza są węglowodanami o wysokim indeksie glikemicznym, co oznacza, że ​​trawią się szybko i są wykorzystywane do uzupełnienia zapasów glikogenu i wspomagania regeneracji mięśni. Dodaj je do swojej potreningówki, aby uzyskać najlepsze rezultaty.

Zdrowe tłuszcze

Orzechy, nasiona i tłuste ryby są niezbędne do dostarczania zdrowego kwasu tłuszczowego omega-3, który oferuje szereg korzyści, od ochrony stawów po zapobieganie chorobom układu krążenia.

Suplementy

Oprócz odpowiedniego planu odżywiania, osoby, które poważnie podchodzą do maksymalizacji wzrostu mięśni, powinny uzupełnić swoją dietę o suplementy. Istnieje szeroki wachlarz suplementów, które są specjalnie zaprojektowane, aby pomóc Ci uzyskać mięśnie i dostarczają niezbędnych składników odżywczych, które wspomogą Cię podczas treningu tak jak przed i po nim. Suplementy nie powinny zastępować prawdziwego pożywienia, ale powinny być wykorzystywane do wspomagania diety i celów treningowych. Suplementy sportowe są najbardziej przydatne w sytuacjach takich jak:
✓ Kiedy musisz spożyć wystarczającą ilość białka / kalorii
✓ Za każdym razem, gdy musisz się szybko zregenerować
✓ Abyś mógł jeść między posiłkami, jeśli masz napięty harmonogram

Tutaj zebraliśmy 7 najlepszych suplementów do wzmocnienia mięśni, dzięki czemu możesz doświadczyć bardziej dynamicznego wzrostu niż kiedykolwiek wcześniej.

#1 Odżywka białkowa

Białka to cząsteczki zbudowane z aminokwasów. Działają jak cegły i zaprawa murarska do odbudowy mięśni, replikacji DNA i katalizowania reakcji metabolicznych. Ciało ludzkie jest sprytne – może biosyntezować niektóre aminokwasy, ale nie wszystkie, więc potrzebujemy spożywać białko w naszej diecie, aby uzyskać resztę.

Białko serwatkowe i kazeina

Białka serwatkowe różnią się od innych suplementów białkowych. Najnowsze badania naukowe wykazały, że białko serwatkowe jest najszybciej przyswajalnym dostępnym białkiem i najlepszym jego źródłem, które pomaga zregenerować mięśnie.

Białko serwatkowe jest oddzielane podczas procesu wytwarzania sera. Ma niską zawartość tłuszczu i węglowodanów i zawiera wysokie stężenia niezbędnych aminokwasów, w szczególności BCAA (aminokwasy rozgałęzione), o których wiadomo, że odgrywają zasadniczą rolę w przyroście mięśni.

Badania pokazują, że ludzie, którzy spożywają białko serwatkowe przed i / lub tuż po treningu, mogą szybciej rozbudowywać mięśnie niż ci, którzy niczego nie uzupełniają.

Białko kazeinowe z drugiej strony, jest to wolno wchłaniające się białko mleka, które najlepiej spożywać przed pójściem spać, aby zapewnić ciągłe zasilanie mięśni białkiem przez całą noc, dla optymalnego przyrostu mięśni.

Roślinna odżywka białkowa

Istnieje niewiele odżywek białkowych pochodzenia roślinnego do wyboru, ale ostatecznie zależy to od osobistego gustu, którą z nich wybierzesz. Główne rodzaje odżywek białkowych pochodzenia roślinnego czerpią swoje źródło z grochu, ziaren soi, konopi i brązowego ryżu – każda z nieco odmienną szybkością trawienia, profilem aminokwasowym, zawartością błonnika i zawartością niezbędnych kwasów tłuszczowych.

Wegańska mieszanka zawiera połączenie białka grochu, białka brązowego ryżu i białka konopnego, aby zapewnić szereg aminokwasów wspomagających wzrost i utrzymanie mięśni oraz szybki i smaczny impuls do diety, kiedy tylko go potrzebujesz

#2 BCAA

Białka składają się z małych łańcuchów aminokwasów. „BCAA” oznacza aminokwasy rozgałęzione, które stanowią około 30% białek mięśniowych. Ta liczba sama pokazuje ich znaczenie dla wzrostu mięśni.

BCAA składa się z leucyny, izoleucyny i waliny. Razem odpowiadają za aktywację syntezy białek mięśniowych, czyli proces, w którym organizm wytwarza nowe białka i odbudowuje włókna mięśniowe. Bez odpowiedniego zaopatrzenia w BCAA organizm nie będzie w stanie w pełni naprawić uszkodzonych włókien, co z kolei będzie miało wpływ na przyrost mięśni.

Ponadto badania pokazują, że spożywanie BCAA przed i po treningu może opóźnić zmęczenie mięśni i przyspieszyć powrót do zdrowia.

#3 Kreatyna – Wytrzymałość

Kreatyna może być pozyskiwana przez źródła żywności, takie jak mięso i ryby lub wytwarzane przez organizm. Jest przechowywana w mięśniach szkieletowych jako fosfokreatyna do wykorzystania do generowania ATP, źródła energii organizmu.

Przeprowadzono wiele badań dotyczących kreatyny i wielokrotnie udowodniono jej ważność w zwiększaniu wydajności w wielu sportach. Kreatyna jest najbardziej użyteczna podczas krótkich serii intensywnych ćwiczeń, takich jak podnoszenie ciężarów i sprint.

Monohydrat kreatyny jest koniecznością dla wielu rezydentów siłowni i sportowców. Wykazano, że zwiększa liczbę powtórzeń, które możesz wykonać, a także wielkość podnoszonych ciężarów, które z kolei mogą pozwolić na większy wzrost mięśni. Jest naturalny, skuteczny i co najważniejsze, całkowicie bezpieczny.

#4 ZMA – Cynk, magnez i witamina B6

ZMA to potężne połączenie cynku, magnezu i witaminy B6. Wiadomo, że cynk i magnez odgrywają kluczową rolę w regulowaniu hormonów. Badania przeprowadzone na pacjentach z niedoborem cynku i magnezu wykazały, że ZMA może mieć duży wpływ na hormony budujące mięśnie, takie jak testosteron i IGF-1.

Ze względu na formułę opartą na wiedzy naukowej, ZMA okazało się łatwym sposobem na zbalansowanie poziomu cynku i magnezu, pomagając w ten sposób osobom ćwiczącym i ogólnie sportowcom w wykonywaniu treningów.

Cynk i magnez odgrywają także ważną rolę w regulacji snu. Jeśli poziom cynku i magnezu jest poniżej odpowiedniego poziomu, jakość twojego snu będzie słaba, co z kolei wpłynie na regenerację mięśni, ponieważ proces regeneracji organizmu następuje głównie podczas odpoczynku. ZMA łagodzi twój umysł i pomaga uzyskać porządny sen

#5 Tribulus – Booster hormonu

Wyciąg z buzdyganka naziemnego (łac. Tribulus Terrestris) jest uważany przez wielu za najlepszy naturalny wzmacniacz hormonów.
Tribulus Terrestris rośnie w niektórych strefach tropikalnych oraz regionach południowej Europy i Azji o umiarkowanym klimacie i od dawna jest częścią tradycyjnej medycyny chińskiej i indyjskiej.

Badania pokazują, że wyciąg z tej rośliny może pomóc regulować poziomy hormonów, które mogą bezpośrednio wpływać na masę mięśniową i wyniki sportowe. Wisienką na torcie jest to, że ​​badania pokazują, że tribulus terrestris może również mieć właściwości afrodyzjaku.

Upewnij się, że kupujesz suplement Tribulus terrestris zawierający co najmniej 40% saponiny, która jest aktywnym składnikiem tej rośliny. Im wyższa zawartość saponiny, tym większe mogą być korzyści.

#6 Jabłczan cytruliny

Jabłczan cytruliny jest prawdopodobnie jednym z najbardziej niedocenianych suplementów dostępnych na rynku. Chociaż nie cieszy się popularnością suplementów, takich jak kreatyna czy BCAA, badania kliniczne stale pokazują, że jest to potężne źródło dla sportowców poddawanych intensywnym przygotowaniom.

Na pierwszy rzut oka wydaje się być skromnym składnikiem – zwykłym połączeniem nieistotnego aminokwasu (cytruliny) i związku znajdującego się w jabłkach (jabłczan). Jednak badania pokazują, że może mieć duży wpływ na wyniki sportowe, a nawet pomóc w uzyskaniu przyrostu mięśni.

Cytrulina jest prekursorem tlenku azotu. Tlenek azotu zwiększa rozszerzenie naczyń krwionośnych (poszerzenie naczyń krwionośnych), co sprzyja dostarczaniu tlenu do mięśni, co oznacza, że ​​Twoje mięśnie mają zwiększoną wytrzymałość. Z punktu widzenia wzrostu mięśni jest to pozytywne, ponieważ im więcej trenujesz, tym bardziej twoje mięśni mogą rosnąć.
Suplementacja jabłczanem cytruliny może pomóc w zwiększeniu poboru tlenu w mięśniach, syntezie ATP (energii) i znacznie zmniejszyć zmęczenie. Te efekty zostały potwierdzone w kilku badaniach naukowych przeprowadzonych u sportowców.

#7 Gainer

Gainery są doskonałymi suplementami dla osób, które mają problem, aby przybrać na wadze ze względu na swój typ somatyczny.
Ektomorficy mają tendencję do spalania kalorii w wyższym tempie, co utrudnia wykorzystanie tych kalorii do uzyskania masy mięśniowej.

Gainery to suplementy, których celem jest pomoc ludziom w osiągnięciu nadwyżki kalorycznej niezbędnej do uzyskania masy mięśniowej i wagi. Składają się z białek o wysokiej wartości biologicznej, niezbędnych aminokwasów, prostych i złożonych węglowodanów oraz witamin i minerałów.

Jeśli jesteś ektomorfikiem suplementacja gainerem może pomóc w rekompensacji wysokiego wydatku kalorycznego i zdobyć prawidłowy przyrost mięśni.

Sprawdź naszą listę najlepszych gainerów

Informacje dodatkowe

Suplementy mogą być uważane za część stałego planu diety, ale nie powinny zastępować prawdziwej żywności. Kiedy już uporządkujesz wszystkie punkty w swoim planie diety (spożycie kalorii i makroskładników, źródła żywności i liczba posiłków), możesz uzupełnić dietę w przystępny i wygodny sposób, aby przyspieszyć przyrost mięśni.



Myprotein Polska

Myprotein Polska

Autor i ekspert


Sprawdź nasze najnowsze promocje! KUP TERAZ