Suplementy

Działające Naturalne Spalacze Tłuszczu | Najlepsze Spalacze

Prawie każdy z nas ma trochę zbędnego tłuszczu, którego chciałby się pozbyć. Treningi siłowe w połączeniu z cardio mogą nam w tym pomóc, ale zdrowa dieta i odpowiednia suplementacja będą stanowić dodatkowy bodziec do zgubienia kilku centymetrów i zdobycia wymarzonej sylwetki. Czytaj dalej, a dowiesz się jak w najlepszy sposób włączyć naturalne spalacze tłuszczu do swojej codziennej diety. 

Czym są naturalne spalacze tłuszczu?

Naturalne spalacze tłuszczu to substancje znajdujące się w naszym pożywieniu lub suplementach, które zwiększają rozkład komórek tłuszczowych i wytwarzanie ciepła – proces zwany termogenezą.1 Niektóre naturalne spalacze tłuszczu zwiększają nasz metabolizm, a inne wpływają na trawienie pokarmu, aby pomóc nam poczuć się lepiej. W tym artykule omówimy najskuteczniejsze spalacze tłuszczu, aby pomóc Ci zdecydować, które z nich będą dla Ciebie najlepsze w drodze po wymarzoną sylwetkę.

Biegnąca Kobieta

Jak spalacze tłuszczu pomagają zrzucić kilogramy?

Spalacze tłuszczu pomagają w odchudzaniu na różne sposoby. Jednym z nich jest poprawa ilości brunatnej tkanki tłuszczowej w organizmie. Twoje ciało zawiera dwa rodzaje tkanki tłuszczowej – białą tkankę tłuszczową i brunatną.’’Biały tłuszcz’’ stanowi większość zapasów tłuszczu w organizmie, które są spowodowane nadmiernym zużyciem kalorii.1 Zwiększa on prawdopodobieństwo przybrania na wadze.

Brunatny tłuszcz ma najwyższe stężenie u noworodków i ma tendencję do zmniejszania się wraz z wiekiem. Wspomaga on wiele ważnych funkcji, między innymi reguluje temperaturę ciała.1 Można uznać go za „aktywną” tkankę, która zwiększa całkowity wydatek energetyczny (spalanie kalorii) i prowadzi do wytworzenia ciepła – termogenezy. Z tego powodu większy stosunek tłuszczu brunatnego do białego prowadziłby do większego spalania kalorii i utraty wagi.1 Spalanie tłuszczu i suplementy mogą pomóc w stymulowaniu tego efektu w organizmie.

Spalanie tłuszczu to najlepszy sposób na poprawę składu masy ciała. Pozbycie się tkanki tłuszczowej i zastąpienie jej beztłuszczową masą mięśniową na dłuższą metę zwiększy metabolizm i może pomóc w zapobieganiu przewlekłym chorobom związanym z nadwagą lub otyłością.

Podsumowanie: Naturalne spalacze tłuszczu mogą poprawić stosunek brunatnej tkanki tłuszczowej do białej. Posiadanie większej ilości brunatnego tłuszczu poprawia spalanie kalorii, co może prowadzić do utraty wagi.

 

Korzyści ze stosowania naturalnych spalaczy tłuszczu

Używanie naturalnych suplementów spalających tłuszcz może wspomóc Twoje zdrowe odżywianie i plan treningowy. Oprócz zwiększenia aktywności tkanki tłuszczowej w organizmie, użycie odpowiedniego bodźca (żywności i suplementów) może pomóc w utrzymaniu beztłuszczowej masy ciała przy jednoczesnej utracie wagi. Następujące naturalne suplementy spalające tłuszcz mogą pomóc w zwiększeniu metabolizmu i utracie tkanki tłuszczowej, wspomagając Twoje cele w zakresie wymarzonej sylwetki i poprawy wydajności.

Naturalne spalacz

Najlepsze spalacze tłuszczu, które naprawdę działają

Chociaż na rynku istnieją setki produktów, które obiecują pomóc w utracie tłuszczu, poniższa lista spalaczy tłuszczu to naturalne produkty, na których można polegać. Wydaje się, że codziennie pojawiają się nowe suplementy, ale oto 4 naturalne i łatwo dostępne produkty, które od lat przynoszą wiele korzyści dzięki badaniom wspierającym ich stosowanie i bezpieczeństwo:

  • Zielona herbata
  • Kofeina
  • Witamina B6 i witamina B12
  • Białko

Zielona herbata to naturalny wzmacniacz energii i spalacz tłuszczu, który był używany w wielu kulturach od stuleci. Składniki wspomagające utratę tłuszczu w niej nazywane są „katechinami”, które, jak stwierdzono, zwiększają metabolizm i spalają więcej energii zarówno w okresie ćwiczeń, jak i odpoczynku.2

Najbardziej interesującą częścią katechin jest to, że pomagają ciału nastawić się na użycie tłuszczu jako podstawowego źródła energii.2 Ponieważ mogą również zmniejszać apetyt i działać jako stymulant, katechiny z zielonej herbaty mają wielopoziomową korzyść, gdy próbują spalać tłuszcz, ponieważ zawiera ona kofeinę, zapewniając podwójną dawkę potencjału spalania tłuszczu.

Kofeina jest używana przez większość ludzi jako środek, który pomaga obudzić się rano, ale ma ona dodatkowe właściwości, które mogą pomóc w utracie tłuszczu i przyspieszeniu metabolizmu. Spalanie tłuszczu wymaga zarówno zwiększenia ilości energii, którą spalamy, jak i zmniejszenia ilości energii, którą przyjmujemy (z pożywienia) – a kofeina odgrywa rolę w obu tych przypadkach.3  Działa ona jako środek pobudzający, który zmniejsza nasz apetyt, jednocześnie rozkładając i spalając tłuszcz.3 Kofeina występuje naturalnie w wielu produktach spożywczych – od herbaty i kawy po czekoladę. Jest również zawarta w wielu suplementach przedtreningowych i napojach energetycznych. Każdy reaguje inaczej na jej działanie, więc uważaj, aby monitorować, ile jej spożywasz i jak się czujesz.

Witaminy z grupy B odgrywają ważną rolę w organizmie, ale szczególnie witaminy B6 i B12 odgrywają kluczową rolę w metabolizmie. Witamina B6 jest również znana jako pirydoksyna. Witamina B6 znajduje się w wielu produktach spożywczych zarówno pochodzenia roślinnego, jak i zwierzęcego, takich jak ciecierzyca, wołowina, tuńczyk, łosoś, kurczak, ziemniaki i banany.4 Witamina B6 jest wykorzystywany do wielu funkcji metabolicznych, a także odporności i funkcji mózgu.4 Witamina B6 jest wykorzystywana w wielu funkcjach metabolicznych, w tym w rozkładaniu i spalaniu tłuszczu, węglowodanów i białka.4 Efektywny metabolizm naszego pożywienia do energii ma zasadnicze znaczenie dla zdrowego składu ciała.

Witamina B12 odgrywa również bardzo ważną rolę w organizmie. Z racji tego, że witaminę B12 można znaleźć prawie wyłącznie w produktach pochodzenia zwierzęcego i nie zawsze ma najlepszy poziom absorpcji, niedobór witaminy B12 – prowadzący do niedokrwistości – występuje bardzo często.5 Wiele starszych ludzi, wegetarianów i wegan potrzebuje suplementacji witaminą B12, aby pomóc zapobiegać anemii, która może powodować osłabienie i inne problemy zdrowotne. Uzupełnienie diety witaminą B12 może wspomóc Twój metabolizm i zwiększyć poziom energii, jeśli źródła w diecie nie są wystarczające.

Białko jest powszechnym składnikiem, który już spożywasz codziennie i może on wspomóc spalanie tłuszczu. Kiedy regularnie ćwiczysz i próbujesz zmienić skład ciała, spożywanie większej ilości białka przy jednoczesnym ograniczeniu ogólnej ilości kalorii jest najlepszym sposobem na ukierunkowanie Twojej tkanki tłuszczowej na spalanie. Spożywanie większej ilości białka pomaga Twojego organizmowi zachowywać i budować beztłuszczową masę ciała (mięśnie) oraz aktywować zmagazynowany tłuszcz jako energię.6

Podsumowując: Naturalne spalacze tłuszczu to między innymi zielona herbata, kofeina, witaminy z grupy B i białko. Mogą one pomóc w spalaniu tkanki tłuszczowej poprzez zwiększony wydatek energetyczny i przyspieszony metabolizm lub zachęcić organizm do korzystania z tłuszczu jako źródła energii.

 

Zapamiętaj

Chociaż istnieje wiele produktów, które możesz kupić, aby pomóc spalić tłuszcz, naturalne produkty, takie jak zielona herbata, kofeina, witaminy B12 i B6 oraz białko są łatwe do stosowania na co dzień. Badania wykazały ich skuteczność w zwiększaniu termogenezy tłuszczów. Połączenie tych potężnych naturalnych suplementów ze zdrową dietą i spójnym planem ćwiczeń może pomóc Ci spalić tłuszcz i osiągnąć cele dotyczące składu ciała.

Nasze artykuły powinny być wykorzystywane wyłącznie w celach informacyjnych i edukacyjnych, nie należy ich traktować jako porady lekarskie. Jeśli jesteś zaniepokojony, skonsultuj się z lekarzem przed przyjęciem suplementów diety lub wprowadzeniem jakichkolwiek znaczących zmian w diecie.


  1. Cypess, A. M., Lehman, S., Williams, G., Tal, I., Rodman, D., Goldfine, A. B., … & Kolodny, G. M. (2009). Identification and importance of brown adipose tissue in adult humans. New England Journal of Medicine, 360(15), 1509-1517.
  2. Tokimitsu, I., & Meguro, S. (2017). 15 Anti-obesity Effects of Green Tea Catechins. Health Benefits of Green Tea: An Evidence-based Approach, 134.
  3. Harpaz, E., Tamir, S., Weinstein, A., & Weinstein, Y. (2017). The effect of caffeine on energy balance. Journal of basic and clinical physiology and pharmacology, 28(1), 1-10.
  4. Office of Dietary Supplements. (2016, February 17). National Institutes of Health Office of Dietary Supplements – Vitamin B6. Retrieved from https://ods.od.nih.gov/factsheets/VitaminB6-Consumer/
  5. Office of Dietary Supplements. (2018, November 29). National Institutes of Health Office of Dietary Supplements – Vitamin B6. Retrieved from https://ods.od.nih.gov/factsheets/VitaminB12-HealthProfessional/

Dong, J. Y., Zhang, Z. L., Wang, P. Y., & Qin, L. Q. (2013). Effects of high-protein diets on body weight, glycaemic control, blood lipids and blood pressure in type 2 diabetes: meta-analysis of randomised controlled trials. British Journal of Nutrition, 110(5), 781-789.



Claire Muszalski

Claire Muszalski

Certyfikowany Dietetyk

Claire jest dietetyczką zarejestrowaną poprzez Academy of Nutrition and Dietetics oraz trenerem Health and Wellness certyfikowanym przez International Consortium for Health and Wellness Coaching. Posiada licencjat z biologii i tytuł magistra z dietetyki klinicznej i żywienia z Uniwersytetu w Pittsburghu.

Rozmowa i pisanie o jedzeniu i fitnessie jest ulubioną częścią życia Claire, ponieważ uwielbia wykorzystywać swoje doświadczenie, aby pomóc innym w realizacji ich celów zdrowotnych i w poprawie kondycji psychicznej.

Claire jest też certyfikowanym instruktorem kolarstwa halowego i uwielbia fizyczny impuls, jaki uzyskuje dzięki regularnym biegom i zajęciom jogi. Kiedy sama nie trenuje, kibicuje drużynom sportowym w rodzinnym mieście w Pittsburghu lub gotuje dla swojej rodziny.

Dowiedz się więcej o doświadczeniach Claire tutaj.


Bądź na bieżąco – zapisz się do naszego newslettera aby otrzymywać informacje o naszych aktualnych ofertach i nowości na Blogu. Zapisz się do newslettera!