Suplementy

5 Suplementów, Które Wzmocnią Twój Układ Odpornościowy 

Które suplementy wspomogą pracę Twojego układu odpornościowego?

Wspieranie układu odpornościowego może mieć ogromne znaczenie, jeśli chodzi o umiejętność radzenia sobie ze wszystkimi codziennymi aktywnościami – od produktywnego dnia w pracy, po udaną sesje na siłowni.

Jest to pierwsza i ostatnia linia obrony przed chorobami i bakteriami, więc ogólnie rzecz biorąc, im silniejszy jest Twój system immunologiczny, tym lepszy poziom Twojego ogólnego zdrowia, pod warunkiem, że układ odpornościowy umie regularnie radzić sobie z wieloma czynnikami zewnętrznymi.

Może być on osłabiony przez choroby, toksyny i zanieczyszczenia powietrza, złą dietę, stres, bakterie, wiek, a w niektórych przypadkach nawet przez nadmierny wysiłek. To dość kłopotliwe, jeśli nie troszczysz się o siebie.

Dbanie o zdrowie od wewnątrz to łatwy sposób, aby utrzymać dobrą formę i osiągać cele, do których dążysz.

Dlatego uważamy, że wzmocnienie układu odpornościowego jest tak samo ważne dla rutyny treningowej, jak budowa bicepsów.

Oto 5 suplementów, które wspomogą Twój układ odpornościowy.

Stalowy Szejker Myprotein

1. Oleje z ryb

Olej z wątroby dorsza jest znany ze swoich właściwości prozdrowotnych, szczególnie pod względem odporności. Suplementy z oleju rybiego zawierają związki, które jak wykazano, wspomagają ludzki układ odpornościowy poprzez zmniejszenie stanu zapalnego, co pomaga powstrzymać rozwój chorób sercowo-naczyniowych.

Ponadto są wygodną i opłacalną alternatywą, jeśli masz problem ze spożywaniem wystarczającej ilości tłustych ryb w swojej diecie.


2. Witamina D

Witamina D jest witaminą rozpuszczalną w tłuszczach, powszechnie znaną jako „witamina słoneczna” z powodu zdolności ludzkiego organizmu do naturalnej jej syntezy pod wpływem promieniowania UV z promieni słonecznych.

Badania sugerują, że wyższe niż średnie ilości witaminy D we krwi mogą znacznie zmniejszyć prawdopodobieństwo zachorowania.1

Witamina D nie tylko wspomaga układ odpornościowy – wspiera także wchłanianie wapnia, co z kolei może zwiększyć zdrowie i siłę kości.2


3. Probiotyki

Probiotyki są czasami nazywane „przyjaznymi bakteriami”, które zamieszkują ludzki przewód pokarmowy, głównie jelito. W Twoim przewodzie pokarmowym są dosłownie miliony różnych bakterii; niektóre dobre, a inne złe.

Dobre bakterie taka jak Acidophilus odgrywają istotną rolę w zdrowiu i funkcjonowaniu układu odpornościowego, ponieważ mogą wspomagać produkcję komórek T, które są odpowiedzialne za zwalczanie szkodliwych bakterii, toksyn i wolnych rodników od wewnątrz.3

Aż 70% układu odpornościowego jest kontrolowane przez to, co dzieje się w jelitach, więc upewnienie się, że są one jest zdrowe, to ważny pierwszy krok.

4. Witamina C

Witamina C jest prawdopodobnie najbardziej imponującą witaminą, jeśli chodzi o wzmocnienie układu odpornościowego i dlatego lekarze zalecają zwiększenie spożycia witaminy C w okresach przeziębienia i grypy.

Witamina C jest dobrze znana jako suplement wzmacniający układ odpornościowy, ze względu na swoje właściwości przeciwutleniające, które pomagają pozbyć się wolnych rodników. Ponadto może wiązać się z toksynami wewnątrz, zapobiegając zakłócaniu przez nie naturalnych wewnętrznych procesów zachodzących w organizmie.4

Świetnie nadaje się również jako rutynowy dodatek do treningu, ponieważ pomaga w utrzymaniu naturalnej obrony po ciężkim treningu.5


5. Multiwitamina

To jest właśnie powód, dla którego są nazywane niezbędnymi witaminami — każda z nich posiada wiele kluczowych korzyści zdrowotnych, które pomogą Ci poczuć się najlepiej. Codzienne przyjmowanie tabletek multiwitaminowych jest słodkim i prostym sposobem na upewnienie się, że masz wszystko, czego potrzebujesz.

Nasz wysokiej jakości kompleks multiwitaminowy THE Multi™ zawiera kompletną mieszankę niezbędnych witamin i minerałów od A do Z, idealną do wspierania ogólnego samopoczucia. Dzięki większej biodostępności od standardowych formuł multiwitaminowych, te kapsułki zostały zaprojektowane tak, aby zapewnić optymalne dostarczanie potrzebnych składników odżywczych.

Zawierają potężną mieszankę witamin z grupy B, witaminy D i cynku, wszystkie odgrywają ważną rolę we wspieraniu układu odpornościowego – a także witaminę C, która szczególnie pomaga podczas intensywnych ćwiczeń i po nich. 5,6

Dodatkowo, zawierają żelazo i magnez, które zmniejszają uczucie zmęczenia.7


Spodobał Ci się ten artykuł? Przeczytaj inne:

Trening

5 Powodów Aby Zacząć Tańczyć

Od siły i wytrzymałości fizycznej po ogromną siłę woli, z tańca pływie wiele korzyści. Wymieniliśmy 5 naszych ulubionych dla sylwetki.

2019-12-01 17:15:31Autor Evangeline Howarth


Przepisy

15-Minutowy Wystrzałowy Grillowany Burger Buraczany | Przepis na Buraczane Burgery

Szukasz pomysłu na szybki wegański obiad? Burger Buraczany, to doskonała obiadowa propozycja, gdy nie masz za dużo czasu.

2019-10-19 20:02:47Autor Lauren Dawes

Nasze artykuły powinny być wykorzystywane wyłącznie w celach informacyjnych i edukacyjnych, nie należy ich traktować jako porady lekarskie. Jeśli jesteś zaniepokojony, skonsultuj się z lekarzem przed przyjęciem suplementów diety lub wprowadzeniem jakichkolwiek znaczących zmian w diecie.


  1. Bartley, J. (2010). Vitamin D: emerging roles in infection and immunityExpert Review of Anti-infective Therapy8(12), 1359-1369.
  2. Sunyecz, J. A. (2008). The use of calcium and vitamin D in the management of osteoporosisTherapeutics and clinical risk management4(4), 827.
  3. Perdigon, G., De Macias, M. E., Alvarez, S., Oliver, G., & de Ruiz Holgado, A. P. (1988). Systemic augmentation of the immune response in mice by feeding fermented milks with Lactobacillus casei and Lactobacillus acidophilusImmunology63(1), 17.
  4. Carr, A. C., & Maggini, S. (2017). Vitamin C and immune functionNutrients9(11), 1211.
  5. Witamina C przyczynia się do utrzymania prawidłowego funkcjonowania systemu immunologicznego w trakcie po intensywnym wysiłku fizycznym.
  6. Witamina B6, Witamina B12, Biotyna, Witamina D i Cynk przyczyniają się do prawidłowego funkcjonowania systemu immunologicznego.
  7. Żelazo i magnez przyczyniają się do zmniejszenia zmęczenia i uczucia znużenia.


Myprotein Polska

Myprotein Polska

Autor i ekspert


Bądź na bieżąco – zapisz się do naszego newslettera aby otrzymywać informacje o naszych aktualnych ofertach i nowości na Blogu. Zapisz się do newslettera!