0
Koszyk

W Twoim koszyku nie znajdują się obecnie żadne produkty

Suplementy

Prowadź zdrowy tryb życia | Dbam o zdrowie

Utrzymuj swoje ciało i umysł w szczytowej formie. Prowadź zdrowy tryb życia i wesprzyj swój organizm od środka, dzięki naszemu obszernemu poradnikowi.

Można z czystym sumieniem powiedzieć, że czasami sami jesteśmy sobie winni utratę zdrowia — przez ciągle napięty harmonogram i próbę utrzymania równowagi pomiędzy pracą, treningami i życiem towarzyskim, nie ma nic dziwnego w tym, że nasze organizmy mogą być wyniszczone.

Zamiast czekać, aż staniesz się zbyt chory, aby w pełni cieszyć się życiem, istnieje wiele sposobów na wsparcie swojego organizmu od wewnątrz, aby każdego dnia czuć się doskonale i móc poradzić sobie nawet z najcięższym dniem — dzięki czemu będziesz mógł się skupić na osiąganiu ważnych rzeczy.

Nie wiesz od czego zacząć? W tym artykule omówimy:

Najlepsze suplementy na odporność

Najlepsze suplementy pobudzające

Najlepsze suplementy dla skóry

Najlepsze suplementy dla ochrony stawów

Zdrowe składniki jako część Twojej diety

Istota Błonnika

Dlaczego Weganie muszą suplementować Witaminę B12?

Kiedy najlepiej przyjąć witaminy?

Czy jest możliwe, aby przedawkować witaminy?

Jakie są najlepsze suplementy na podniesienie odporności?

Jeżeli ciągle pociągasz nosem i padasz ofiarą zimna w biurze co kilka miesięcy — oto lista kilku suplementów, które wzmocnią Twoją odporność w które możesz się uzbroić.

 

Witamina C

Witamina C jest klasycznym lekarstwem, kiedy odczuwamy pierwsze objawy złej pogody, lekarze rekomendują zwiększenie spożycia Witaminy C w okresie zimowym, aby zwalczać przeziębienie i grypę. Wzmacnia ona układ immunologiczny, dzięki swoim właściwościom antyoksydacyjnym, dzięki czemu pomaga uwolnić organizm od wolnych rodników.

 

Witamina D

Często nazywa słoneczną witaminą, ma naprawdę potężny wpływ na ważne narządy takie jak serce, wątroba, nerki i płuca – pomaga wesprzeć układ immunologiczny oraz zapobiec chorobom autoimmunologicznym. Witamina D gra również kluczową rolę w absorpcji wapnia, dzięki czemu może pomóc w poprawie zdrowia kości poprzez ich wzmocnienie.

 

Cynk

Cynk jest niezbędnym śladowym minerałem, który odgrywa istotną rolę w wielu ważnych funkcjach organizmu, szczególnie jest związany z pomaganiem układowi immunologicznemu w zwalczaniu infekcji. Badania wykazały, że może on zmniejszyć nasilenie przeziębienia i poprawić równowagę układu odpornościowego. Cynk pomaga również chronić komórki przed stresem oksydacyjnym i utrzymać prawidłowy poziom testosteronu we krwi.

 

Witamina B Super Complex

To naprawdę potężny suplement, który łączy w sobie wszystkie osiem witamin z grupy B w jednej wygodnej tabletce. Jest to efektywne wsparcie Twojego organizmu, ponieważ wszystkie witaminy mają różne właściwości, ale najlepiej działają razem. Witamina B6, B12 oraz kwas foliowy przyczyniają się do prawidłowego funkcjonowania systemu immunologicznego.

 

Żelazo Plus

Ten suplement zawiera 100% zalecanego dziennego spożycia żelaza oraz kwas foliowy, miedź i witaminę C, które wspierają absorpcję żelaza. Żelazo odgrywa kluczową rolę w funkcjonowaniu organizmu, a niedobór tego niezbędnego minerału może osłabić system immunologiczny, a także prowadzić do zmęczenia, duszności oraz palpitacji serca.

 

Jakie są najlepsze suplementy pobudzające?

Dźwięk Twojego alarmu może wywołać bardzo mocne uczucia, prawda? Wściekłość, że musisz wyjść z łóżka właśnie dokładnie wtedy, kiedy czujesz się w nim najlepiej. Żal, że nie dotrzymałeś obietnicy “wczesnego kładzenia się spać”. Rozpacz, że Twoje powieki nigdy nie były tak ciężkie i prawdopodobnie masz przed sobą jakieś 12 godzin, zanim znowu będziesz mógł się położyć.

Chociaż nie ma nic lepszego na Twoje zmęczenie, niż porządnie się wyspać w nocy doskonale rozumiemy, że możesz czasami napotkać przeszkody (jak maraton Netflixa, oraz posty znajomych na social media, które trzeba przewinąć), które przeszkadzają Ci w 7-8 godzinach spokojnego snu.

Czasami po prostu potrzebujesz dodatkowego zastrzyku energii rano, aby przekształcić się w pełni funkcjonującego człowieka. Przygotowaliśmy listę najlepszych pobudzających suplementów, które mogą Ci w tym pomóc — zwłaszcza, kiedy próbujesz ograniczyć ilość wypijanej kawy.

 

Korzeń Maca

Maca to warzywo pochodzące z Andów Peru – jest używane od tysięcy lat w medycynie tradycyjnej, a ostatnio zostało nagrodzone statusem “superfood”. Powszechnie uważa się, że zwiększa poziom energii — osoby, które regularnie stosują korzeń maca czują się pobudzone oraz naładowane energią. Zatem nasze kapsułki to doskonały naturalny sposób na pokonanie zmęczenia, szczególnie dla osób, które są wrażliwe na kofeinę.

 

Ekstrakt z Zielonej Herbaty

Jeszcze jeden superfood, zielona herbata zyskała na popularności ze względu na wysoką zawartość antyoksydantów oraz katechin, a także naturalnie występującą kofeinę. Nasze tabletki zawierają super skoncentrowany ekstrakt z zielonej herbaty, gdzie jedna tabletka odpowiada 8 filiżankom  — jeżeli to Cię nie postawi na nogi, to nie wiemy co może to zrobić.

 

Thermopure

Jedna z naszych najbardziej potężnych formuł — doskonałe rozwiązanie dające Tobie kopa, którego potrzebujesz aby wskoczyć w buty treningowe i zdążyć na zajęcia na siłowni o 6 rano. Zawiera kombinację wielu składników poprawiających wydajność w tym kofeinę, ekstrakt z zielonej herbaty, witaminę B6 oraz B12 i chrom.

 

5-HTP

5-HTP, lub 5-Hydroksytryptofan jest wytwarzany z aminokwasu L-tryptofanu, który jest prekursorem do produkcji serotoniny — powszechnie uważanej jako “związek szczęścia”. Serotonina jest neuroprzekaźnikiem mającym wpływ na nasz humor, ale również reguluje sen, dlatego właśnie ten suplement znalazł się na tej liście. WIele ludzi uważa, że 5-HTP pomaga im się lepiej wyspać — dlatego zamiast szukać suplementów “energetyzujących”, dobrym pomysłem będzie spróbować rozwiązać inny problem jakim jest brak snu.

Żelazo i Kwas foliowy

Jeżeli czujesz się cały czas zmęczony — i to bardziej, niż zazwyczaj i nawet popołudniowa drzemka nie pozwala Ci się otrząsnąć ze zmęczenia — możesz cierpieć na niedokrwistość z powodu niedoboru żelaza. Jest to stan w którym organizm nie ma wystarczającej ilości czerwonych krwinek, które są odpowiedzialne za transport tlenu do tkanek. Te potężne tabletki są naładowane żelazem i są szybkim sposobem na uzupełnienie tych niedoborów.

 

Jakie są najlepsze suplementy dla poprawy zdrowia skóry?

Stres, zła dieta oraz zanieczyszczenia mogą być czynnikami powodującymi zły stan zdrowia naszej skóry, a wszystkie mogą występować podczas intensywnego stylu życia. Na pierwszy rzut oka, właściwa pielęgnacja skóry to luksus na który nie możesz sobie pozwolić będąc w ciągłym biegu — jednak nie wolno zapominać, że skóra to największy organ w ciele człowieka, który odpowiada za bardzo wiele funkcji od regulacji temperatury po wydalanie toksyn.

Po co czekać, aż pojawi się poważnie palący problem — mówimy tutaj o wypryskach na brodzie, przesuszonych miejscach, oraz ciemnych plamach, których korektor nie ukryje — zanim coś z tym zrobisz?

Pomimo tandetności, pozostajemy wierni stwierdzeniu, że prawdziwe piękno pochodzi od wewnątrz, dlatego też przygotowaliśmy listę popularnych suplementów, które sprawią, że będziesz olśniewająca:

 

Codzienne witaminy

Te tabletki zawierają 7 niezbędnych witamin, dzięki czemu jest to super wygodny sposób do najcięższych planów treningowych. Każda tabletka zawiera 100% zalecanego spożycia witaminy A, która jest przeciwutleniaczem z rodziny “retinoidów” i jest kluczem do zdrowia skóry. ”

Może być ona szczególnie pomocna w zapobieganiu wypryskom, ponieważ odgrywa rolę w prawidłowym wydalaniu martwych komórek skóry — zapobiegając gromadzeniu się ich wewnątrz porów i ich zatykaniu.

Formuła ta zawiera również witaminę D, która jest związana z poprawą kondycji skóry poprzez zwalczanie trądziku czy wyprysków, oraz witaminę E, która jest innym antyoksydantem o właściwościach przeciwzapalnych oraz zapobiega starzeniu się skóry.

 

Cynk

Ten niezbędny śladowy minerał działa najlepiej w połączeniu z witaminą A, ponieważ pomaga ona w transporcie jego do wątroby. Jest to kolejny skuteczny suplement zapobiegający plamom, ponieważ badania wykazały, że osoby z trądzikiem mają niski poziom cynku w swoim organizmie.

 

Olej kokosowy

Naturalne rozwiązanie wielu problemów — olej kokosowy jest najlepszym naturalnym nawilżaczem suchej i łuszczącej się skóry.  Oprócz swoich super właściwości absorpcyjnych, wykazuje również właściwości antybakteryjne oraz antygrzybiczne, więc jest idealny do zwalczania wyprysków oraz leczenia uszkodzonej skóry.

 

Witamina C

Witamina C ma ogromy wpływ na organizm, szczególnie w kwestii naszej skóry. Jest przeciwutleniaczem, który chroni naszą skórę przed obrażeniami od wolnych rodników oraz bierze udział w wytwarzaniu kolagenu —białka, które sprawia, że nasza skóra jest mocna i elastyczna.

 

Omega-3

Te kapsułki powinny być częścią Twojej codziennej rutyny z wielu powodów. Zawierają one niezbędne kwasy tłuszczowe DHA (Kwas dokozaheksaenowy) i EPA (Kwas eikozapentaenowy), które tak jak witamina C wspierają wytwarzanie kolagenu — wzmacniając komórki skóry oraz zmniejszając widoczność zmarszczek. Mogą one również osłabić objawy wyprysków oraz trądziku.

 

Jakie są najlepsze suplementy do ochrony stawów?

Ból stawów może dotknąć każdego, niezależnie od wieku — zwłaszcza osoby intensywnie trenujące. Tak, czasami ból następnego dnia po treningu, może być satysfakcjonującym znakiem popchnięcia swojego progresu, ale nie, nie powinieneś kuśtykać przez następny tydzień.

Oto nasze najlepsze suplementy, które pomogą złagodzić ból stawów i pomogą Ci postawić następny krok:

 

HCL Glukozaminy & Chondroityna

Glukozamina jest głównym składnikiem chrząstki stawowej, która amortyzuje stawy, kiedy się poruszamy. Dodatek chondroityny może wspomóc pracę tego składnika, pomagając spowolnić degradację chrząstki stawowej.

 

Omega 3

Wytwarzane z oleju rybiego, te kapsułki zawierają niezbędne kwasy tłuszczowe DHA (Kwas dokozaheksaenowy) i EPA (Kwas eikozapentaenowy), które mogą zmniejszyć stan zapalny, który może być przyczyną obrzęku i bólu stawów.

 

Ekstrakt z zielonej herbaty

Nie tylko jako zastrzyk energii, polifenole oraz EGCG w tym super suplemencie mają właściwości przeciwzapalnie, pomagają łagodzić objawy bólu stawów, które są spowodowane pracą tkanki łącznej.

 

Zdrowe składniki, które możesz łatwo włączyć do swojej diety

Ok, może słowa “ekologiczny” oraz “superfood” tak naprawdę nie znaczą dla Ciebie nic poza wysoką ceną, ale nie zniechęcaj się. Mamy niesamowitą gamę wysokiej jakości naturalnych składników, które są świetnymi niedrogimi alternatywami produktów, które możesz znaleźć w sklepach ze zdrową żywnością i supermarketach — i naprawdę łatwo włączyć je do swojej codziennej diety.

Oto niektóre z naszych ulubionych i oto dlaczego zasługują na to, abyś włączył je do swojej diety:

 

Organiczne Nasiona Chia

To maleńkie czarne nasiona pochodzące z Szałwii Hiszpańskiej, która pochodzi z Ameryki Południowej i jest z rodziny roślin jasnotowatych. Nie dajcie się zwieść rozmiarem — są one naładowane mnóstwem składników odżywczych takich jak błonnik, kwasy tłuszczowe Omega 3, magnez, wapń oraz białko.

Możesz je spożywać posypując nimi sałatki, dodając do płatków (szczególnie nadają się do płatków owsianych) lub możesz zrobić pudding chia namaczając je w wodzie lub mleku. Nasiona Chia działają również jak środek zagęszczający, więc można je dodawać do zup i gulaszów, a nawet mogą zastępować jajka podczas pieczenia. Całkiem fajne, prawda?

 

Organiczne Ziarna Kakaowca w proszku

Zapraszamy wszystkich czekoladoholików – oto coś dla was.

Oto ziarna kakaowca z których zrobione jest kakao, masła kakaowe i czekolada,  więc ten proszek jest świetnym sposobem na wzbogacenie diety o ten bogaty czekoladowy smak z niewielką ilością cukru oraz tłuszczu.

Kakao w proszku jest bogate w błonnik, niezbędne minerały oraz zawiera 29g białka w 100g porcji – dzięki czemu jest to naprawdę zdrowsza alternatywa dla klasycznego proszku czekoladowego i świetny sposób na dodanie smaku do szejków, wypieków, deserów i kawy.

 

Organiczna Spirulina w proszku

Ten jasnozielony proszek wytwarzany jest z naturalnie występujących alg morskich i stanowi zaskakująco odżywczy suplement. Jest bogaty w błonnik oraz jest źródłem niezbędnych witamin i minerałów – w tym żelaza, wapnia, witaminy D, witaminy E oraz Cynku.

Spirulina jest również wyjątkowo bogata w błonnik, zawiera go 64g na 100g, dzięki czemu ten roślinny proszek może stanowić skuteczne wsparcie Twojego treningu.

 

Miód Manuka

Miód Manuka jest produkowany w Nowej Zelandii przez pszczoły, który zapylają rodzimy krzew Manuka. Jest on znany ze swojego głębokiego złocistego koloru i bogatego smaku —ale to co powoduje szum wokół tego słodkiego smarowidła to jego antybakteryjne właściwości, tak, antybakteryjne.

Wynika to z faktu wysokiej zawartości methylglyoxalu, naturalnego składnika aktywnego, który jak wykazano zabija wiele bakterii i wirusów. Tak, więc dlaczego by nie dać sobie zastrzyku zdrowia następnym razem, kiedy wznosisz do ust tosta?

 

Dlaczego tak ważna jest odpowiednia podaż błonnika w diecie?   

Zalecane dzienne spożycie błonnika to około 30g, jednak wiele ludzi nie zbliża się nawet do tej ilości z powodu diety. Błonnik można znaleźć jedynie w produktach roślinnych takich jak owoce, warzywa, produkty pełnoziarniste i rośliny strączkowe.

Ma on wiele korzyści dla organizmu— posiada on reputację składnika poprawiającego trawienie i pracę jelit (i jest to w pełni zasłużona reputacja)

Błonnik jest również związany z obniżaniem poziomu cholesterolu zmniejszając ryzyko chorób niedokrwiennych serca. Dodatkowo może również pomóc regulować poziom cukru we krwi.

Istnieją dwa rodzaje błonnika – rozpuszczalny i nierozpuszczalny – oba są niezwykle ważne.

Pokarmy zawierające błonnik rozpuszczalny to: owies, owoce, warzywa korzenne, żyto oraz siemię lniane. Ten rodzaj błonnika rozpuszcza się w wodzie w układzie trawiennym – pomagając w płynnym przemieszczaniu się treści pokarmowej, a także pomaga obniżyć poziom cholesterolu we krwi.

Błonnik nierozpuszczalny nie rozpuszcza się w wodzie i przechodzi przez układ pokarmowy bez rozbicia co ułatwia przemieszczanie się również innym produktom spożywczym – utrzymując zdrowie jelit. Do produktów, które zawierają ten rodzaj błonnika zalicza się: chleb razowy, otręby, zboża, orzechy i nasiona.

Posiadamy w ofercie wiele suplementów błonnikowych, w tym VitaFibre, Inulinę, oraz Siemię lniane w proszku. Jest to tani oraz wygodny sposób na zaspokojenie dzienne zapotrzebowania i czerpanie wszelkich korzyści jakie niesie za sobą błonnik – po prostu dodaj go do swojego szejka, koktajlu lub wypieków.

 

Dlaczego Weganie muszą suplementować witaminę B12?

Ponieważ witamina B12 występuje naturalnie tylko w czerwonym mięsie, mleku, serze, jajkach oraz jogurtach tak więc jest ona poza zasięgiem dla osób, które unikają produkty pochodzenia odzwierzęcego. Niektóre płatki śniadaniowe i produkty sojowe są wzbogacone witaminą B12, ale to pozostawia wegan z bardzo ubogim źródłem tego niezbędnego mikroelementu.

Właśnie dlatego opracowaliśmy Witaminę B12 w formie suplementu specjalnie z myślą o weganach – jest ona również doskonała dla każdego, ponieważ korzyści zdrowotne z witaminy B12 są ogromne, a jej niedobór może mieć bardzo negatywny wpływ na organizm.

Witamina B12 odgrywa rolę w metabolizmie, prawidłowej pracy układu nerwowego oraz prawidłowym wytwarzaniu czerwonych krwinek. Dlatego właśnie jest to bardzo ważna witamina dla ogólnego dobrego stanu zdrowia, ale także stanowi wspaniałe wsparcie progressu treningowego, ponieważ oddziałuje na retencję energii przez mięśnie oraz ich siłę.

Niedobór tej witaminy może spowodować, że będziesz niemrawy oraz słaby, pomimo dobrego odżywiania i wystarczającej ilośc snu w nocy. Może także powodować zawroty głowy, a niskie spożycie witaminy B12 może doprowadzić nawet do anemii i uszkodzenia układu nerwowego.

 

Kiedy jest najlepszy moment na wzięcie suplementów?     

Naprawdę nie ma określonego czasu, kiedy przyjmowanie witamin jest najskuteczniejsze – wiele osób decyduje się na przyjmowanie ich od rana, ponieważ wiele z nich ma właściwości redukujące zmęczenie i uczucie znużenia, ale to całkowicie zależy od Ciebie i kiedy będzie Ci je najwygodniej przyjąć.

Warto jednak zauważyć, że niektóre witaminy mogą powodować nudności lub zgagę, jeśli są przyjmowane na pusty żołądek, dlatego zaleca się ich spożywanie wraz z posiłkami.

 

Czy jest możliwe, aby przedawkować witaminy?

To może zabrzmieć trochę dramatycznie, ale tak, możesz przedawkować niektóre witaminy.

Istnieją dwie różne kategorie witamin – rozpuszczalne w wodzie i rozpuszczalne w tłuszczach. Witaminy rozpuszczalne w wodzie, takie jak witaminy z grupy B oraz witamina C, nie są przechowywane w organizmie, a ich nadmiar zostanie wydalony wraz z moczem.

Jednakże, witaminy rozpuszczalne w tłuszczach A, D, E oraz K mogą być przechowywane w organizmie w komórkach tłuszczowych do momentu, kiedy organizm będzie ich potrzebował. Dlatego nadmiernie ich spożycie może doprowadzić do przekroczenia bezpiecznego poziomu, co może mieć toksyczny wpływ na organizm.

Stosunkowo niewiele dorosłych osób zaspokaja dzienne zapotrzebowanie na witaminy poprzez samą dietę, nie mówiąc już o jego przekroczeniu, jednak należy uważać, aby nie przekroczyć zalecanej dziennej dawki stosując suplementy. Niewielkie ilości tych witamin są potrzebne, aby utrzymać dobry ogólny stan zdrowia – po prostu nie przesadzaj z nimi.

 

 



Lauren Dawes

Lauren Dawes

Pisarz i redaktor

Lauren jest absolwentką literatury angielskiej pochodzącą z Południa. Zawsze uwielbiała pływać, niedawno odkryła siłę treningu siłowego i regularnie pracuje nad poprawą podczas cotygodniowych zajęć z jogi.

W weekendy zazwyczaj gotuje lub wychodzi na brunch. Lubi wypróbowywać nowe przepisy ze swoimi współlokatorami - zwłaszcza, że dopiero pozbywa się studenckich nawyków, takich jak dieta makaronowa. Przede wszystkim mocno wierzy w zachowanie równowagi między siłownią a dżinem.

Dowiedz się więcej o doświadczeniu Lauren tutaj.


Ekspresowa dostawa w ciągu 1-2 dni roboczych! Aż 95% naszych wysyłek dociera w 1 dzień roboczy Kupuj Teraz