0
Koszyk

W Twoim koszyku nie znajdują się obecnie żadne produkty

Odżywianie

Dieta mięsożercy | Czy to dobry pomysł jeść tylko mięso?

Było wiele cudownych diet, które pojawiały się i odchodziły, ale teraz mamy taką, która odwraca całą ideę powszechnie znanej diety do góry nogami. Kiedy mówimy, że dieta mięsożercy łamie wszystkie zasady, mamy na myśli właśnie to.

Dieta dla mięsożerców jest dokładnie tym, czym się wydaje – jadłospisem, który całkowicie pomija wszystko, co nie jest mięsem lub produktem pochodzenia zwierzęcego.

Podstawą tej diety jest fakt historyczny, który przypomina nam, że przed rozwojem rolnictwa ludzie jedli tylko produkty pochodzenia zwierzęcego. Czy ta dieta jest współczesnym cudem, czy też powinna pozostać w epoce kamiennej? Czytaj dalej, aby znaleźć odpowiedź.

 

Czym jest dieta mięsożerców?

Biorąc pod uwagę fakt ogólnego zamiłowania do mięsa i produktów pochodnych w świecie zachodnim oczywiste jest, że ta dieta budzi zachwyt – zwłaszcza, że niesie za sobą obietnicę utraty wagi, poprawę funkcji mózgu, lepszego trawienia itd. Czy ta dieta brzmi zbyt dobrze, żeby była prawdziwa? Jakie niesie za sobą rzeczywiste korzyści?

Głównym aspektem diety, którą konsekwentnie traktuje się jako korzyść, jest brak węglowodanów. Ponieważ mięso jest naturalnie wolne od węglowodanów, nie ma ograniczeń co do ilości mięsa, które można jeść w ciągu dnia lub jak często, zgodnie z zasadami diety. Inne produkty pochodzenia zwierzęcego, nie zawierające węglowodanów, przyprawy i napoje to szara strefa. W ostatecznym rozrachunku to zależy od indywidualnego podejścia, które dokładnie produkty chcesz włączyć do swojego jadłospisu.

Jakie są korzyści?

Należy wspomnieć, że nie przeprowadzono żadnych badań na temat tej diety. Dieta mięsożerców może pochwalić się dobrymi wynikami utraty wagi z powodu braku węglowodanów. Główną zasadą jest to, że bez węglowodanów poziom cukru we krwi nie wzrośnie, ani nie spadnie za mocno. Brak wahań insuliny w organizmie powoduje, że żadna kaloria którą jesz –  prawdopodobnie – nie zostanie zmagazynowana jako tkanka tłuszczowa.

 

Jedynym problemem jest to, że białko uwalnia insulinę do krwioobiegu i przenosi się ją do komórek. W przypadku braku węglowodanów, proces glukoneogenezy przekształci białko w glukozę i gdy zostanie spożyte w nadmiarze, w celu magazynowania w postaci tkanki tłuszczowej.

Wreszcie, kilka mniejszych korzyści, które zostały zauważone, to zmniejszenie stanu zapalnego, zwiększenie poziomu testosteronu i zwiększenie masy mięśniowej. Jeśli w efekcie czujesz się bardziej pełny i posiadasz dzienny deficyt kalorii, to tak, stracisz wagę. Jeśli w końcu nadal będziesz jeść nadmiar kalorii, nie stracisz na wadze.

 

Czy możesz jeść owoce i warzywa?

Argumentem przeciw jedzeniu owoców i warzyw jest to, że zawierają „substancje przeciw odżywcze”, które utrudniają organizmowi trawienie niektórych składników odżywczych. Na przykład kwas fitowy wiąże się z niektórymi minerałami, takimi jak żelazo, cynk, magnez i miedź i skutecznie sprawiając, że ​​składniki odżywcze przechodzą przez twoje ciało bez wchłaniania.

Niektóre inne przykłady nieodżywczych substancji obejmują:

Glukozynolany, które zapobiegają wchłanianiu jodu i znajdują się w warzywach kapustowatych, takich jak brokuły, brukselka i kalafior.

Kwas szczawiowy, który zapobiega wchłanianiu wapnia i możemy go znaleźć w rabarbarze, szpinaku i innych warzywach. Pokarmy bogate w ten antyodżywczy składnik to orzechy, ziarna i nasiona.

To, na czym ta dieta się nie skupia, to ilość składników odżywczych, które otrzymasz z warzyw i owoców, które znacznie przewyższają te, które nie mają żadnych wartości odżywczych, zapewniane przez te produkty. Zasadniczo, nie musisz się nimi martwić, jeśli spożywasz zróżnicowaną i szeroką gamę produktów spożywczych.

 

Tłuszcze i składniki odżywcze

Wysoka ilość tłuszczów nasyconych i brak składników odżywczych. Zagrożenia dla zdrowia, takie jak wysoki poziom cholesterolu, ataki serca, udary mózgu i cukrzyca, wiążą się ze spożywaniem zbyt dużej ilości tłuszczu w diecie.

Mięso i inne produkty zwierzęce zawierają dużą ilość składników odżywczych. Zawierają również witaminy z grupy B, kwasy tłuszczowe omega-3, witaminę D, witaminę A w wątrobie i innych narządach, ale brakuje wielu innych. Witamina C jest niezbędna do funkcjonowania układu odpornościowego, potas dla zbilansowanych elektrolitów, witamina K dla odpowiedniego krzepnięcia krwi, oraz witamina E dla zdrowych włosów i skóry – są one nieobecne w diecie mięsożerców.

 

 

Zapamiętaj

Na początku ta dieta może w końcu zaspokoić twój apetyt, ale wszystko co dobre szybko się kończy. Jak każda inna modowa dieta, która była już wcześniej, dieta mięsożerców ma swoje wady, które najprawdopodobniej doprowadzą i do jej zakończenia.

Zamiast tego znajdź dietę, na której możesz naprawdę polegać. Jedz rzeczy, które naprawdę chcesz, z naciskiem na pełne i pożywne jedzenie. Jeśli chcesz schudnąć, policz kalorie, aby upewnić się, że zawsze masz deficyt. Nie ograniczaj jedzenia i nie bój się wyluzować dla własnej satysfakcji.



Myprotein Polska

Myprotein Polska

Autor i ekspert


Sprawdź nasze najnowsze promocje! KUP TERAZ