Suplementy

Czym jest tauryna? | Jakie płyną korzyści z zażywania jej?

Tauryna – Wszystko co musisz wiedzieć o taurynie

Niewiele wiadomo na temat tauryny. Chociaż tauryna jest to substancja, która staje się bardziej zbadana i rozumiana ze względu na wysokie użycie i popularność w napojach energetycznych. Wydaje się, że jest to dobry suplement przedtreningowy, pomagający zwalczyć zmęczenie i poprawić wydajność ćwiczeń.

Napoje energetyczne zawierające kofeinę i inne składniki, w tym taurynę, która została przyjęta jako środek poprawiający koncentrację i jest wykorzystywany w napojach takich jak RedBull (Reissig, Griffiths, 2009). Biorąc pod uwagę wzrost popularności, wiele badań zbadało ergogenne działanie tego napoju na czujność, nastrój i wyniki.

Wpływ tauryny na wydajność

Wiemy już, że kofeina ma wpływ na wydajność i jest jednym z najczęściej stosowanych suplementów wydajnościowych na rynku. Jednakże, gdy wydajność jest porównywana w RedBull i z samej kofeiny jest znacząca różnica w wynikach.

Rzeczywiście, Geiss wspólnie z innymi autorami (1994) stwierdzili, że RedBull był bardziej skuteczny niż kofeina (160 mg) i węglowodany (54 g) w celu poprawy wytrzymałości po 60 minutach maksymalnego wysiłku podczas jazdy na rowerze przez 10 sportowców wytrzymałościowych. To odkrycie jest interesujące, ponieważ RedBull zawiera zarówno kofeinę jak i węglowodany, co może sugerować, że inne składniki w napoju będą przyczyną poprawy.

Tauryna to aminokwas zawierające siarkę, obficie występującą w mięśniach szkieletowych i w wysokich stężeniach w pobudzonych tkankach, takich jak neurony, nie jest jednak to w pełni zrozumiane (Huxtable, 1992). Uważa się, że ma wiele funkcji, takich jak osmabulacja (kontrola stężenia wody i soli), modulacja impulsu neuronalnego, przeciwutleniającą i kontroluje homeostazy Ca2 +, a tym samym chroni funkcje mięśni poprzez kontrolowanie ich kurczliwości (Huxtable, 1992 ).

Inne funkcje tauryny

Tauryna ma także inne funkcje, takie jak stabilizacja błony komórkowej, neurotransmisja (aktywator neuronu) i detoksykacja (Miyazaki i inni autorzy, 2004). Tauryna ma inne role w organizmie i wykazano, że zwiększa mechaniczny próg skurczu mięśnia szkieletowego (De Luca i inni autorzy, 1996), co oznacza, że ​​włókna mięśniowe mogą przezwyciężyć stres lub zmęczenie przez dłuższy czas.

Jest to związane z modyfikacją procesu łączenia wzbudzenia i sprzężeń, co z kolei zmienia sposób przenoszenia siatkówki sarcoplasmowej (SR) Ca2 +, co pozwala na re-syntezę energii w mięśniach (Schaffer, Ballard i Azuma, 1994). Wszystko to razem oznacza, że ​​pobudzi ciało do cięższej pracy.

Wiele z przeprowadzonych badań wykazało, że podawanie tauryny ludziom było dokonane poprzez dostępny na rynku napój RedBull. Zawiera on także inne składniki. Trudno zatem jest spojrzeć tylko na suplement w postaci tauryny (Ward, Bridge, McNaughton i Sparks, 2016 ).  Badania, które są obecnie podejmowane opierają się o badania na modelach szczurów (ponieważ ich odpowiedzi genetyczne są podobne do naszych). Mają na celu określenie faktycznej skuteczności u ludzi.

Na podstawie wstępnych ustaleń wyniki są obiecujące z dodatkową, skumulowaną pomocą z tauryny i kofeiny. Oznacza to, że tauryna i kofeina mają różne faktyczne mechanizmy zmieniające parametry zmęczenia. Dzięki czemu mogą być łączone w celu uzyskania większego efektu (wraz z innymi suplementami). Mogą również być stosowane zamiast kofeiny u osób, które mają nietolerancję lub są odporne na kofeinę.

Widziałem, wiele osób, które korzystają z tauryny jako suplementu. Czy jest to prawdziwy efekt czy placebo dowiemy się gdy spojrzymy na wyniki badań. Jako niedrogi suplement może mieć mało nieznanych skutków ubocznych. Na pewno ma ogromne korzyści dla twojej skuteczności zarówno na siłowni jak i w przypadku wielu innych sportów.



Myprotein Polska

Myprotein Polska

Autor i ekspert


Sprawdź nasze najnowsze promocje! KUP TERAZ