Odżywianie

Wysokobiałkowe przekąski dla diabetyków

Wysokobiałkowe przekąski dla diabetyków 

Znalezienie przekąsek, które nie będą wystrzeliwać poziomu cukru we krwi w kosmos, może okazać się ciężkie, ale jest to bardzo ważne dla osób, które chorują na cukrzycę. Posiadanie dobrego źródła białka jest niezbędne do wzrostu mięśni, więc przyjrzymy się najlepszym wysokobiałkowym przekąskom dla diabetyków.

Kulturystyka oraz uprawianie sportu z cukrzycą

Uprawianie sportu niesie za sobą oczywiste korzyści, takie jak utrzymanie dobrej kondycji i zdrowia, ale również mniej znane takie jak pomoc organizmowi w utrzymaniu prawidłowego poziomu hormonów i cukru we krwi. Nie ma powodu, abyś przestał ćwiczyć mając cukrzycę – wręcz przeciwnie, jest to dobry powód, abyś regularnie ćwiczył. Jest to szczególnie prawdziwe sformułowanie u osób cierpiących na cukrzycę typu 2, którą można powiązać z innymi problemami zdrowotnymi takimi jak otyłość. Może to wynikać z nadmiernego spożycia słodkich pokarmów takich jak napoje gazowane czy słodycze, które mogą prowadzić do insulinooporności.

Jednak nie tylko słodycze mogą powodować insulino oporność. Popularny Steve Redgrave cierpi na cukrzycę, która została spowodowana spożyciem ogromnej ilości węglowodanów, które spożywał jako zawodowy wioślarz. Możemy zrozumieć z tego, że należy zachować ostrożność i utrzymać odżywianie i treningi w dobrej równowadze. Jeżeli chorujesz na cukrzycę możesz śledzić poziom swojego cukru we krwi, aby nie spadał zbyt nisko podczas treningu oraz nie był zbyt wysoki, jeżeli masz posiłek tuż po nim.

Dlaczego to co jesz, jest tak ważne?

Mówi się często, że trening stanowi 20% zdrowego stylu życia, a dieta 80%. To co jesz może mieć znaczenie w kontekście budowy mięśni i spalania tkanki tłuszczowej. Dla osób z cukrzycą ważne jest, aby znać produkty, które mogą powodować gwałtowne wahania cukru we krwi i próbować ich unikać. Podobnie wiedza o tym co jeść, może pomóc Ci przetrwać cały dzień bez konieczności wstrzykiwania insuliny.

Jeżeli chcesz budować masę mięśniową najważniejszą rzeczą jaką musisz wziąć pod uwagę jest ilość spożywanych kalorii. Jeżeli nie chcesz obrastać w tkankę tłuszczową możesz śledzić swoje spożycie kalorii i stopniowo zwiększać ich ilość, aby budować dobrej jakości masę mięśniową.

Jakiego pożywienia unikać mając cukrzycę?

Wydaje się, że istnieje długa lista produktów „zakazanych” dla cukrzyków. Najlepszą radą jest korzystanie ze zdrowego rozsądku, a jeżeli jesteś w grupie wysokiego ryzyka trzymaj swój glukometr zawsze pod ręka, abyś mógł na bieżąco badać swój poziom cukru.

Przede wszystkim należy unikać produktów zawierających ogromne ilości cukru i o wysokim indeksie glikemicznym jak białe pieczywo, makaron czy ryż i innych źródeł cukru jak słodycze, słodkie napoje, duże ilości mleka i jogurtów. To co łączy te wszystkie produkty, to szybkie uwalnianie cukru do krwi.

Indeks glikemiczny zawiera skale do 100 (im mniej, tym lepiej – najlepiej kiedy produkt ma niższy od 70, ale możesz poradzić sobie z niektórymi owocami nawet z cukrzycą).

Wysokobiałkowe przekąski dla cukrzyków

Jednym ze sposobów na uzyskanie dobrego źródła energii z pożywienia przy jednoczesnym uniknięciu szybko uwalniających się węglowodanów jest skorzystanie z wysokobiałkowych przekąsek. Ponadto podtrzymując trawienie w organizmie dzięki małym, częstym porcjom pożywienia, możesz pomóc utrzymać prawidłowy poziom cukru we krwi. Spożycie tłuszczy również może spowolnić tempo uwalniania energii z pożywienia.

Oto niektóre z najlepszych wysokobiałkowych przekąsek dla diabetyków:

1. Orzechy i nasiona

Orzechy i nasiona są bogate w białko, a także w zdrowe tłuszcze które spowalniają trawienie. Jest to doskonała przekąska między posiłkami, jednak nie nadają się one do spożycia po treningu, ponieważ trzeba wtedy unikać tłuszczów, aby zapewnić szybką dostawę białka do mięśni,

2. Batony białkowe o niskiej zawartości cukru

Wysokobiałkowe batony takie jak Carb Crusher zawierają bardzo mało cukru, dzięki czemu stanowią doskonały smakołyk, który nie powoduje skoku cukru. Jedna z najlepszych wysokobiałkowych przekąsek dla diabetyków. Mają również niską zawartość tłuszczu, dzięki czemu są doskonale po treningu, aby szybko dostarczyć białko do mięśni.

3.Warzywa & Hummus

Warzywa połączone z hummusem tworzą świetna przekąskę o niskiej zawartości cukru i z dobrą równowagą białka i tłuszczu dla powolnego trawienia.

4. Białkowe kuleczki o niskiej zawartości cukru

Najlepszą rzeczą w tych kuleczkach jest to, że możesz kontrolować ilość cukru jaką zawierają, a także białka i tłuszczu. Oto nasz ulubiony przepis na kuleczki białkowe.

5. Białkowe Flapjacks o niskiej zawartości cukru

Zrobienie swoich białkowych flapjackow to doskonały pomysł, ponieważ dokładnie wiesz ile cukru się w nich znajduje. Sprawdź nasz ulubiony przepis na zdrowe flapjacki.

Najlepsza odżywka białkowa dla diabetyków

Większość odżywek białkowych zawiera niewielką ilość cukru, ponieważ jest on prawie całkowicie usuwany podczas procesu produkcji. Białko serwatkowe to wspaniałe, szybko przyswajalne białko, które dostarczane jest bardzo szybko do mięśni po treningu. Jeżeli szukasz odżywek roślinnych, możesz wybrać odżywkę sojową, konopną, Z białka grochu, Z brązowego ryżu lub Wegańską mieszankę. Jeżeli myślisz o budowie masy mięśniowej, musisz zwrócić uwagę na ilość kalorii które spożywasz. Jeżeli potrzebujesz dodatkowych kalorii pochodzących z szejka możesz pomyśleć o bazującym na owsie koktajlu, gdzie uwalnianie cukru jest wolniejsze, niż w przypadku rafinowanego cukru.

Przekąski przed snem

Jeżeli chcesz budować masę mięśniową, spożycie przekąski przed snem może dać Ci dodatkowy zastrzyk kalorii oraz jednocześnie pobudzić mięśnie w nocy.

Nie jedz czegokolwiek, celuj w wysokobiałkowe przekąski o niskiej zawartości węglowodanów i cukru. Mogą to być np. orzechy włoskie z jogurtem greckim lub szejk z Kazeiny micelarnej, która przyswaja się bardzo powoli, zasilając mięśnie przez całą noc i utrzymująć słaty poziom cukru we krwi.

Informacje dodatkowe

Ogólnie rzecz biorąc nie ma powodu, który mógłby Cię powstrzymać przed budowaniem masy mięśniowej, jeżeli chorujesz na cukrzycę. Kontynuuj trening i zwracaj uwagę na to co jesz – koncentruj się na pozyskiwaniu kalorii pochodzących z białka, zdrowych tłuszczy i węglowodanów o niskim indeksie glikemicznym.



Myprotein Polska

Myprotein Polska

Autor i ekspert


Sprawdź nasze najnowsze promocje! KUP TERAZ