Przejdź do głównej zawartości
Odżywianie

Wesprzyj Zdrowie Serca za Pomocą Zdrowych Nawyków

Wesprzyj Zdrowie Serca za Pomocą Zdrowych Nawyków
Monica Green
Autor i ekspert1 rok Ago
Wyświetl profil Monica Green

Jeśli mówimy o narządach w ludzkim ciele, nie ma ważniejszej rzeczy niż zdrowie serca. Ważne jest, aby o nie prawidłowo zadbać, a najlepiej zrobisz to za pomocą diety. Poznaj kilka wskazówek jednego z naszych dietetyków - Katie Brown, dietetyka i technologa produktów Myprotein.

https://www.youtube.com/watch?v=dxieu9CQte4

Zanim jednak przejdziemy do meritum, pora na krótką lekcję biologii. Cholesterol LDL - jest poza strefą biologii na podstawowej maturze, więc poświęć chwilę, aby dowiedzieć się więcej. LDL oznacza lipoproteinę o niskiej gęstości. Jest znany jako czarny charakter w świecie cholesterolu i to całkiem zrozumiałe. LDL przenoszą cholesterol i odkładają go na ścianach tętnic. Z biegiem czasu ich ilość się nawarstwia i może prowadzić do licznych problemów z sercem.

Cholesterol LDL nie powinien być mylony z HDL (lipoproteina o wysokiej gęstości). Przenoszą również cholesterol, ale zabierają go z powrotem do wątroby, aby go rozłożyć, zamiast zatykać tętnice.

Teraz przejdźmy do kwestii dietetycznej.

Zwiększ spożycie błonnika

Błonnik jest jak bohater, który walczy z paskudnym złoczyńcą – cholesterolem LDL. Błonnik rozpuszczalny (rodzaj, który rozpuszcza się w żołądku, a także tworzy żel w jelitach) pomaga obniżyć poziom cholesterolu LDL. Czyni to poprzez tworzenie bariery (żelu), która powstrzymuje cholesterol LDL przed przedostaniem się przez jelita do krwiobiegu.

Badania z 2016 r. wykazały, że zwiększenie spożycia produktów pełnoziarnistych o mniej więcej jedną porcję dziennie zwiększy spożycie błonnika, a zatem potencjalnie obniża ryzyko chorób serca.

Zalecane dzienne spożycie błonnika to 30g dziennie, ze zdrowych źródeł, takich jak suszone owoce, orzechy, fasola, warzywa i produkty pełnoziarniste.

dieta

Błonnik Pokarmowy | 22 Pokarmy o Wysokiej Zawartości Błonnika

Błonnik pokarmowy - wielu z nas słyszało, że potrzebujemy go więcej w naszej diecie, ale czym właściwie jest błonnik? 

Zwiększ spożycie stanolu

Kiedy Twoi rodzice kazali ci jeść warzywa, mieli rację. Być może nie wiedzieli o tym, ale rośliny naturalnie zawierają stanole, które działają obniżając poziom cholesterolu poprzez zmniejszenie wchłaniania cholesterolu w jelicie cienkim, a co za tym idzie do krwi. Mają również podobną strukturę chemiczną do cholesterolu, co pomaga zmniejszyć jego wchłanianie w jelitach.

Katie zawsze powtarza:

„Chociaż efekt różni się w zależności od osoby, istnieją dowody na to, że sterole roślinne i stanole mogą pomóc w obniżeniu poziomu cholesterolu LDL nawet o 15 procent, gdy 2g dziennie są regularnie spożywane w ramach zdrowej, zbilansowanej diety”.

Zrównoważ spożycie soli

Porcja złotych, słonych chipsów nie ma sobie równych. Ale to wcale nie jest takie dobre dla twojego organizmu. Sól jest w porządku z umiarem, ale jeśli masz zwyczaj posypywania dużą garścią soli każdego posiłku, może zastanów się ponownie. Sól może zwiększać ryzyko udaru mózgu i chorób układu krążenia, zwiększając ciśnienie krwi. Dodanie potasu do diety może złagodzić ten efekt. Chwała niech będzie bananom.

Dodaj do diety Omega 3

Spożycie zdrowych kwasów omega-3 nigdy nikomu nie zaszkodziło. W rzeczywistości mogą działać pozytywnie na Twoje serce, obniżając ciśnienie krwi i zwiększają rozciągliwość komórek krwi, co z kolei pomaga w utrzymaniu zdrowego przepływu krwi.

Brytyjskie wytyczne opierają się n a tym, że powinieneś spróbować spożywać co najmniej dwie porcje ryb tygodniowo, z których przynajmniej jedna powinna być tłusta. Łosoś i inne ryby sprawdzą się tu wyśmienicie, ale jeśli nie masz ochoty wydawać tyle pieniędzy, suplementy mogą być ogromną pomocą.

Odżywianie

16 Pokarmów Bogatych w Omega 3

Mamy nadzieję, że nasza lista 16 pokarmów bogatych w omega 3 pomoże Ci zapamiętać, które pokarmy zawierają jej znaczące ilości.

CoQ10

Ten temat jest trochę skomplikowany, więc zacytujemy Katie…

„Koenzym Q10, w skrócie CoQ10, wspiera inne enzymy w organizmie w spełnianiu podstawowych funkcji, w tym produkcji energii i wchłaniania innych składników odżywczych. Suplementy te zostały zbadane pod kątem wpływu na ciśnienie krwi i zyskują popularność jako leczenie skutków leków obniżających poziom cholesterolu zwanych statynami. Dlaczego? Ponieważ leki te mogą czasami obniżyć poziom CoQ10, który organizm wytwarza naturalnie, więc suplement może pomóc w ich uzupełnieniu”.

wesprzyj zdrowie serca

Zapamiętaj - Wesprzyj zdrowie serca

Ogólnie rzecz biorąc, problemy zdrowotne nie są żartem, więc utrzymywanie serca w doskonałej kondycji nie wymaga myślenia. Jeśli masz jakiekolwiek objawy choroby serca lub jakiekolwiek inne problemy związane z sercem, porozmawiaj ze swoim lekarzem

Jeśli na ten moment nie odczuwasz żadnego problemu, staraj się utrzymywać dobrą kondycję i zdrowie serca jak najdłużej, postępując zgodnie z tymi zatwierdzonymi przez dietetyków wskazówkami od Katie.

Trening

Jak Bezpiecznie Trenować Podczas Upałów

Tutaj, w Wielkiej Brytanii doświadczyliśmy poważnych upałów i w końcu wydaje się, że nadeszło lato. Dowiedz się jak bezpiecznie i skutecznie trenować latem.

Trening

Nie Potrzebujesz Cardio do Odchudzania

Jeśli chcesz stracić trochę tkanki tłuszczowej, ale nudzisz się na bieżni i nie możesz znieść roweru nie martw się - cardio nie jest jedynym sposobem.

Nasze artykuły należy wykorzystywać wyłącznie w celach informacyjnych i edukacyjnych i nie należy ich traktować jako porady lekarskiej. Jeśli jesteś zaniepokojony, skonsultuj się z pracownikiem służby zdrowia przed przyjęciem suplementów diety lub wprowadzeniem jakichkolwiek poważnych zmian w diecie.

Monica Green
Autor i ekspert
Wyświetl profil Monica Green
myprotein