Odżywianie

Wesprzyj Zdrowie Serca za Pomocą Zdrowych Nawyków

Jeśli mówimy o narządach w ludzkim ciele, nie ma ważniejszej rzeczy niż zdrowie serca. Ważne jest, aby o nie prawidłowo zadbać, a najlepiej zrobisz to za pomocą diety. Poznaj kilka wskazówek jednego z naszych dietetyków – Katie Brown, dietetyka i technologa produktów Myprotein.

Zanim jednak przejdziemy do meritum, pora na krótką lekcję biologii. Cholesterol LDL – jest poza strefą biologii na podstawowej maturze, więc poświęć chwilę, aby dowiedzieć się więcej. LDL oznacza lipoproteinę o niskiej gęstości. Jest znany jako czarny charakter w świecie cholesterolu i to całkiem zrozumiałe. LDL przenoszą cholesterol i odkładają go na ścianach tętnic. Z biegiem czasu ich ilość się nawarstwia i może prowadzić do licznych problemów z sercem.

Cholesterol LDL nie powinien być mylony z HDL (lipoproteina o wysokiej gęstości). Przenoszą również cholesterol, ale zabierają go z powrotem do wątroby, aby go rozłożyć, zamiast zatykać tętnice.

Teraz przejdźmy do kwestii dietetycznej.

Zwiększ spożycie błonnika

Błonnik jest jak bohater, który walczy z paskudnym złoczyńcą – cholesterolem LDL. Błonnik rozpuszczalny (rodzaj, który rozpuszcza się w żołądku, a także tworzy żel w jelitach) pomaga obniżyć poziom cholesterolu LDL. Czyni to poprzez tworzenie bariery (żelu), która powstrzymuje cholesterol LDL przed przedostaniem się przez jelita do krwiobiegu.

Badania z 2016 r. wykazały, że zwiększenie spożycia produktów pełnoziarnistych o mniej więcej jedną porcję dziennie zwiększy spożycie błonnika, a zatem potencjalnie obniża ryzyko chorób serca.

Zalecane dzienne spożycie błonnika to 30g dziennie, ze zdrowych źródeł, takich jak suszone owoce, orzechy, fasola, warzywa i produkty pełnoziarniste.

Błonnik Pokarmowy | 22 Pokarmy o Wysokiej Zawartości Błonnika

dieta

Błonnik Pokarmowy | 22 Pokarmy o Wysokiej Zawartości Błonnika

Błonnik pokarmowy - wielu z nas słyszało, że potrzebujemy go więcej w naszej diecie, ale czym właściwie jest błonnik? 

2021-10-04 01:18:17Autor Claire Muszalski

Zwiększ spożycie stanolu

Kiedy Twoi rodzice kazali ci jeść warzywa, mieli rację. Być może nie wiedzieli o tym, ale rośliny naturalnie zawierają stanole, które działają obniżając poziom cholesterolu poprzez zmniejszenie wchłaniania cholesterolu w jelicie cienkim, a co za tym idzie do krwi. Mają również podobną strukturę chemiczną do cholesterolu, co pomaga zmniejszyć jego wchłanianie w jelitach.

Katie zawsze powtarza:

„Chociaż efekt różni się w zależności od osoby, istnieją dowody na to, że sterole roślinne i stanole mogą pomóc w obniżeniu poziomu cholesterolu LDL nawet o 15 procent, gdy 2g dziennie są regularnie spożywane w ramach zdrowej, zbilansowanej diety”.

Zrównoważ spożycie soli

Porcja złotych, słonych chipsów nie ma sobie równych. Ale to wcale nie jest takie dobre dla twojego organizmu. Sól jest w porządku z umiarem, ale jeśli masz zwyczaj posypywania dużą garścią soli każdego posiłku, może zastanów się ponownie. Sól może zwiększać ryzyko udaru mózgu i chorób układu krążenia, zwiększając ciśnienie krwi. Dodanie potasu do diety może złagodzić ten efekt. Chwała niech będzie bananom.

Dodaj do diety Omega 3

Spożycie zdrowych kwasów omega-3 nigdy nikomu nie zaszkodziło. W rzeczywistości mogą działać pozytywnie na Twoje serce, obniżając ciśnienie krwi i zwiększają rozciągliwość komórek krwi, co z kolei pomaga w utrzymaniu zdrowego przepływu krwi.

Brytyjskie wytyczne opierają się n a tym, że powinieneś spróbować spożywać co najmniej dwie porcje ryb tygodniowo, z których przynajmniej jedna powinna być tłusta. Łosoś i inne ryby sprawdzą się tu wyśmienicie, ale jeśli nie masz ochoty wydawać tyle pieniędzy, suplementy mogą być ogromną pomocą.

16 Pokarmów Bogatych w Omega 3

Odżywianie

16 Pokarmów Bogatych w Omega 3

Mamy nadzieję, że nasza lista 16 pokarmów bogatych w omega 3 pomoże Ci zapamiętać, które pokarmy zawierają jej znaczące ilości.

2021-12-27 17:42:48Autor Claire Muszalski

CoQ10

Ten temat jest trochę skomplikowany, więc zacytujemy Katie…

„Koenzym Q10, w skrócie CoQ10, wspiera inne enzymy w organizmie w spełnianiu podstawowych funkcji, w tym produkcji energii i wchłaniania innych składników odżywczych. Suplementy te zostały zbadane pod kątem wpływu na ciśnienie krwi i zyskują popularność jako leczenie skutków leków obniżających poziom cholesterolu zwanych statynami. Dlaczego? Ponieważ leki te mogą czasami obniżyć poziom CoQ10, który organizm wytwarza naturalnie, więc suplement może pomóc w ich uzupełnieniu”.

wesprzyj zdrowie serca

Zapamiętaj – Wesprzyj zdrowie serca

Ogólnie rzecz biorąc, problemy zdrowotne nie są żartem, więc utrzymywanie serca w doskonałej kondycji nie wymaga myślenia. Jeśli masz jakiekolwiek objawy choroby serca lub jakiekolwiek inne problemy związane z sercem, porozmawiaj ze swoim lekarzem

Jeśli na ten moment nie odczuwasz żadnego problemu, staraj się utrzymywać dobrą kondycję i zdrowie serca jak najdłużej, postępując zgodnie z tymi zatwierdzonymi przez dietetyków wskazówkami od Katie.

Spodobał Ci się ten artykuł? Sprawdź inne:

Jak Bezpiecznie Trenować Podczas Upałów

Trening

Jak Bezpiecznie Trenować Podczas Upałów

Tutaj, w Wielkiej Brytanii doświadczyliśmy poważnych upałów i w końcu wydaje się, że nadeszło lato. Dowiedz się jak bezpiecznie i skutecznie trenować latem.

2022-06-25 23:58:07Autor Myprotein Polska


Nie Potrzebujesz Cardio do Odchudzania

Trening

Nie Potrzebujesz Cardio do Odchudzania

Jeśli chcesz stracić trochę tkanki tłuszczowej, ale nudzisz się na bieżni i nie możesz znieść roweru nie martw się - cardio nie jest jedynym sposobem.

2022-06-01 21:48:57Autor Monica Green

Nasze artykuły należy wykorzystywać wyłącznie w celach informacyjnych i edukacyjnych i nie należy ich traktować jako porady lekarskiej. Jeśli jesteś zaniepokojony, skonsultuj się z pracownikiem służby zdrowia przed przyjęciem suplementów diety lub wprowadzeniem jakichkolwiek poważnych zmian w diecie.



Monica Green

Monica Green

Autor i ekspert

Originally from South London, Monica graduated from the University of Leeds with a degree in Philosophy. After discovering a love for the gym whilst studying, Monica was drawn to weight training which helped her hugely through stressful times as a student. From writing for a popular student site, Monica developed her skills as an author, writing trending feature pieces regularly. She is thrilled to be able to combine her love for writing with her passion for the gym. In her spare time Monica loves to cook, try out new restaurants with friends and explore new walking trails.


Bądź na bieżąco – zapisz się do naszego newslettera aby otrzymywać informacje o naszych aktualnych ofertach i nowości na Blogu. Zapisz się do newslettera!