Trening

5 Sposobów na radzenie sobie ze stresem

Dla wielu z nas stres stał się częścią naszego codziennego życia. Do tego stopnia, że przeprowadzone przez Fundację Zdrowia Psychicznego w 2018 roku badanie online wykazało, że w poprzednim roku ponad 74% badanych czuło się tak zestresowanych, że byli przytłoczeni lub nie mogli sobie z tym poradzić.

Inne badanie z 2018 roku przeprowadzone przez HSE (Health and Safety Executive) ujawniło;

“Stres i niepokój związany z pracą są głównymi przyczynami złego stanu zdrowia i absencji chorobowej w Wielkiej Brytanii.”1

 

Więc na pewno nie jesteś sam w dni, w których czujesz, że to wszystko staje się trudne do zniesienia – istnieje wiele prostych kroków, które możesz podjąć, aby spróbować zmniejszyć obciążenie stresem. 

1. Pozostań aktywny

Powszechnie wiadomo, że ćwiczenia fizyczne mogą być świetnym sposobem na poprawę nastroju, ponieważ pomagają wyciszyć się i zapewniają porządny zastrzyk endorfin. WIele badań wykazało, że ćwiczenia aerobowe o wysokiej intensywności mają szczególnie pozytywny wpływ na zdrowie psychiczne i samopoczucie.2

Mimo, że kuszący może być powrót do domu i zawinięcie się w koc po męczącym dniu w pracy, prawdopodobnie poczujesz się dużo lepiej, jeśli pójdziesz na trening i wyciśniesz z siebie siódme poty podczas treningu HIIT.

Biegnąca kobieta

2. Zrób sobie cyfrowy detoks

Jak często zdarza Ci się sprawdzać służbowe e-maile poza godzinami pracy? Albo co gorsza, jak często odświeżasz obsesyjnie instagram, aby zostać zalanym mnóstem wakacyjnych miejsc w których wolałbyś być, wraz z nieosiągalnie wyrzeźbionymi “sylwetkami plażowymi?

Kiedy czujesz się źle, media społecznościowe mogą być złym miejscem do znalezienia pomocy. Nawet jeśli prawdopodobnie wiesz, że nie jest to odzwierciedlenie prawdziwego życia ciężko jest nie przyrównywać uśmiechniętych twarzy, które widzisz na każdym profilu do swojej obecnej sytuacji. Zrób sobie przerwę i wyłącz ekran.

Telefon w ręce

3.Wyjdź na spacer

Jest to w zasadzie połączenie dwóch pierwszych punktów, ale może to być szczególnie przydatna technika radzenia sobie z emocjami w pracy. Jeżeli czujesz, że możesz osiągnąć punkt krytyczny po otrzymaniu szczególnie agresywnej, pasywno-agresywnej wiadomości email lub musiałeś siedzieć na kolejnym bezsensownym spotkaniu po prostu całkowite wyrwanie się z tego środowiska może zdziałać cuda dla Twojego wewnętrznego spokoju.

Daj sobie troszeczkę czasu i przestrzeni na ochłonięcie, skup się na oddychaniu, a prawdopodobnie wrócisz do swojego biura ze świadomością, że w planie są jeszcze większe pieczenie do upieczenia. Nie ma potrzeby naskakiwać na kogokolwiek…nie dzisiaj, w każdym razie.

Spacer o zachodzie

4. Porozmawiaj z przyjaciółmi i rodziną

Nie zamieniaj się w ludzki szybkowar, trzymając wszystko pod pokrywką. Zawsze chciałbyś, aby Twoi przyjaciele i rodzina zwierzali się Tobie, gdy coś leży im na sercu, dlatego upewnij się, że odwzajemniasz to, robiąc to samo. Najbliżsi Ci ludzie są po to, aby dzielić się z Tobą i wspierać Cię w dobrych i złych chwilach – ale przede wszystkim musisz się otworzyć, aby było to możliwe.

Jeżeli czujesz, że Twoi przyjaciele i rodzina są zbyt blisko lub są zaangażowani w problem – lub może oni są problemem – nie ma nic złego w zwróceniu się do kogoś bardziej bezstronnego. Prawdopodobnie w Twoim dziale HR jest ktoś przeszkolony, aby wysłuchać Twoich problemów, bez względu na to jak trywialne są one dla Ciebie lub możesz znaleźć terapeute/doradce w Twojej okolicy.

Pamiętaj, że podzielenie się problemem zmniejsza go o połowę. Nigdy nie powinieneś przechodzić przez niego sam.

Mężczyźni rozmawiający na siłowni

5. Posiadaj dzienną listę rzeczy do zrobienia

Miałeś kiedyś tyle do zrobienia, że nie wiedziałeś nawet od czego zacząć…. więc po prostu siedzisz i nie robisz nic produktywnego? Prawdopodobnie jeden z najmniej skutecznych sposobów na radzenie sobie z problemami, ale prawdopodobnie wszyscy zrobiliśmy to w pewnym momencie.

Zamiast pozwolić sobie na całkowite przytłoczenie i obsesję na punkcie tego ile jeszcze “musisz” teraz zrobić, poświęć chwilę na zrobienie listy. Nagle te wszystkie zadania wydają się o wiele łatwiejsze do wykonania, gdy są rozbite na mniejsze cele, prawda?

Przydatnym narzędziem, które zapobiega pominięcie ważnych rzeczy, jest ustawienie priorytetów zadań. Niektórzy ludzie wolą robić je w kolejności terminów, tj. zaczynając od tego co trzeba skończyć jako pierwsze. Inni mogą uznać, że grupowanie zadań według ważności może być bardziej pomocne, tzn. rzeczy, które muszą zrobić dzisiaj, rzeczy które powinni zrobić dzisiaj, a na końcu te które chcą zrobić wkrótce.

Znajdź odpowiednią dla siebie metodę i zacznij działać. Ciesz się niezaprzeczalną  satysfakcją z wykreślania rzeczy z listy.

Lista To-do

Nadal czujesz się zestresowany po wypróbowaniu tych wszystkich metod? Być może nadszedł czas, aby poszukać profesjonalnej pomocy lub porozmawiać z lekarzem.

 

Sprawdź inne nasze artykuły:

Oto powody dlaczego powinieneś odpocząć.

Trening

Oto powody dlaczego powinieneś odpocząć.

Dni odpoczynku są ważnym elementem programu każdej osoby aktywnej. Pozwalają nam odzyskać siły, zarówno fizycznie, jak i psychicznie, a jednocześnie pozwalają naszemu ciału dostosować się do wykonywanego ćwiczenia, abyśmy mogli dokonywać postępów.

2020-10-04 23:54:52Autor Lauren Dawes


Siła i Elastyczność | 6 Korzyści z Jogi dla Treningu Siłowego

Trening

Siła i Elastyczność | 6 Korzyści z Jogi dla Treningu Siłowego

Joga to fantastyczne zajęcie, ponieważ oferowane przez nią korzyści pomogą Ci osiągnąć Twoje cele i może ona odegrać ogromną rolę w zapobieganiu urazom!

2020-10-08 23:39:11Autor Myprotein Polska

 

Nasze artykuły należy wykorzystywać wyłącznie w celach informacyjnych i edukacyjnych i nie należy ich traktować jako porady lekarskiej. Jeśli jesteś zaniepokojony, skonsultuj się z pracownikiem służby zdrowia przed przyjęciem suplementów diety lub wprowadzeniem jakichkolwiek poważnych zmian w diecie.


  1. Health and Safety Executive. (2017). Work-related stress, depression or anxiety statistics in Great Britain 2017.
  2. Norris, R., Carroll, D., & Cochrane, R. (1992). The effects of physical activity and exercise training on psychological stress and well-being in an adolescent populationJournal of psychosomatic research36(1), 55-65.


Lauren Dawes

Lauren Dawes

Pisarz i redaktor

Lauren jest absolwentką literatury angielskiej pochodzącą z Południa. Zawsze uwielbiała pływać, niedawno odkryła siłę treningu siłowego i regularnie pracuje nad poprawą podczas cotygodniowych zajęć z jogi.

W weekendy zazwyczaj gotuje lub wychodzi na brunch. Lubi wypróbowywać nowe przepisy ze swoimi współlokatorami - zwłaszcza, że dopiero pozbywa się studenckich nawyków, takich jak dieta makaronowa. Przede wszystkim mocno wierzy w zachowanie równowagi między siłownią a dżinem.

Dowiedz się więcej o doświadczeniu Lauren tutaj.


Bądź na bieżąco – zapisz się do naszego newslettera aby otrzymywać informacje o naszych aktualnych ofertach i nowości na Blogu. Zapisz się do newslettera!