0
Koszyk

W Twoim koszyku nie znajdują się obecnie żadne produkty

Trening

Nogi, dlaczego warto trenować? | Korzyści, zalety, trening

Nogi, dlaczego warto trenować?

Nogi dlaczego warto trenować je pierwsze? Jest to partia która rzuca się w oczy nie
tylko u kobiet ale także u mężczyzn, czyli zacznijmy od estetyki sylwetki.Uczęszczając na
siłowni i trenując z obciążeniem staramy się osiągnąć jak najlepsze proporcje naszego ciała.
Głównie chodzi tu o osiągnięcie proporcji względem dolnej połowy ciała do góry.
Większość osób, które trenuje na siłowni pomija w swoich treningach trening nóg, uważa, że
nie muszą je trenować, ponieważ noszą nasze ciało, jeżdżą na rowerze lub uprawiają inny
sport. Pomijanie tak ważnego treningu jak nogi prowadzi nas do zniszczenie estetyki
sylwetki. Czyli jednym słowem duży zbudowany tors a zamiast nóg są nóżki. Widok takiej
osoby bardziej budzi śmiech niż podziw zwłaszcza paradując na siłowni lub na plaży. Ale nie
zapominajmy, że sama estetyka to nie wszystko nogi tak jak nasz kręgosłup stanowią nasze
rusztowanie dla naszego ciała.

Nogi to nie tylko mięśnie dwugłowy, czworogłowy. To także mięśnie krawiecki,
grzebieniowe, odwodziciel, przywodziciel, naprężacz powięzi szerokiej, półbłoniasty,
półścięgniste. Jak widać, że pomijając trening nóg pomijasz wiele mięśni. Pamiętaj, że
trenując nogi możesz nabrać sporej masy mięśniowej. Jest to prawda stymulując duże partię
mięśniowe organizm wchodzi w stan anaboliczny, i zostają wyrzucone do krwiobiegu.
Hormony takie jak hormon wzrostu i testosteron, który wpływa na rozwój naszej masy
mięśniowej, siły i redukcje tkanki tłuszczowej. Już wiesz, dlaczego masz czasem problem z
przybraniem masy mięśniowej.

Dlaczego są pomijane?

Większość osób pomija trening, ponieważ twierdzi, że ma problemy z kolanami. Nie chcą
mieć dużych ud, twierdzą, że jeżdżą na rowerze albo grają w piłkę. Niestety jest to większość
przypadkach nieuzasadniona bzdura. Bieganie lub jazda na rowerze angażuje czerwone
włókna mięśniowe, odpowiedzialne za wytrzymałość. Oczywiście biegając możemy polepszyć
naszą kondycje i trochę wyrzeźbić nogi, ale naszym celem powinna być harmonijna i
estetyczna sylwetka.

Strach przed dużymi udami jest dość przesadzony. Wiadomo, że nie jest tak łatwo rozwinąć
do dużych rozmiarów nogi. Niektórzy szybciej rosną nogi, a innym przyjdzie trudniej ich
rozwinąć. Jednym z ważniejszych aspektów odgrywa tu genetyka lub ułożenie mięśni na
kościach.

Czy warto się bać kontuzji?

Kontuzja jest to następna wymówka, która stanowi rezygnacje z treningu nóg. Większość
osób, czy to młodych lub starszych nie ma tak poważnego problemu z nogami i stawami
kolanowymi. Dla reszty jest to po prostu słaba wymówka. Należy zwróć uwagę, że mięśnie
czworogłowe są stabilizatorem stawów kolanowych. Ćwiczenia dobrze wzmacniają nasze
kolana, dość często trening mięśni nóg jest też skierowany dla osób, które przeszły jakieś urazy i w ramach rehabilitacji prowadzony są trening. Nie trenując nóg osłabiasz swoje stawy
kolanowe.

Trening nóg jeden z ważniejszych aspektów u kobiet.

Która z dziewczyn by nie chciała mieć zgrabnych smukłych pięknych jędrnych nóg. Jest to
chyba marzenie każde dziewczyny, ale jak wiadomo bez treningu nóg nigdy tego nie
osiągniesz. Kobiety boją się dużych ciężarów, i ćwicząc z obciążeniem myśląc o tym, że
urosną jak mężczyzna. Jest to niestety błędne myślenie kobiet przecież nie są wstanie
wykształcić, tak potężnej muskulatury jak u mężczyzn. U mężczyzn rozwój mięśnie odbywa
się dzięki hormonowi testosteronu. Z kolei kobiety posiadają go małej ilość, więc nie są
wstanie tak zwiększyć masę mięśniową. Omijając trening nóg, i tylko trenując na bieżni nie
osiągną tego, co każda kobieta marzy czyli pięknych nóg i pośladków. Jedynie dobrze
dobrany trening nóg z odpowiednim obciążeniem da znakomite rezultaty.

Przykładowy plan treningu nóg.

– Nie rozdzielamy treningu łydek od treningu nóg,
– Bazujemy głównie na wolnym ciężarze i ćwiczeniach wielostawowych,
– Dzielimy treningi na okres siły i hipertrofii,
– Odpowiednio zwiększamy podaż kalorii, makroskładników i snu,
1. Przysiad z sztangą 4 serie 12-15 powtórzeń
2. Wyprost ud na maszynie 3 serie 12 powtórzeń
3. Wykroki chodzone ze sztangielkami 4 serie 12 powtórzeń na nogę
4. Uginanie podudzi leżąc 4 serie 10-12 powtórzeń
Łydki
1. Wspięcia na palcach z obciążeniem 4 serie 15 powtórzeń
2. Wspięcia na palcach w siadzie 4 serie 15 powtórzeń

Jest to przykładowy trening nóg, który wykonujemy raz w tygodniu, pamiętając przed
treningiem o odpowiedniej rozgrzewce, aby się nie nabawić kontuzji. Trening można
dowolnie modyfikować. Jest to plan treningowy zarówno dla mężczyzn i kobiet.

 



Tomasz Piotrowski

Tomasz Piotrowski

Specjalista ds. Żywienia

Tomasz Piotrowski jest czynnym sportowcem uprawiającym pięściarstwo. Posiada duże doświadczenie w pracy trenera personalnego oraz specjalisty ds. żywienia i suplementacji. Wiedzę zdobywał na kursach u najlepszych specjalistów w Polsce. Odbył kursy z dziedziny treningu personlanego, treningu kettlebell, żywienia i suplementacji w sporcie oraz psychodietetyki. Artykuły Tomasza możecie znaleźć na takich portalach internetowych jak https://www.budujmase.pl/ oraz http://wformie24.poradnikzdrowie.pl/ a także https://www.fabrykasily.pl/. Ma za sobą również publikację w magazynie sportowym Sport-max. Więcej na temat Tomka możecie dowiedzieć się z jego social media https://www.instagram.com/tomasz_s.o.s_piotrowski/ Tomasz trenuje boks już przeszło 10 lat i z sukcesami startuje w zawodach. Nagrywa filmy edukacyjne na swój kanał YouTube (https://www.youtube.com/channel/UC_cUUfZBxxtRCLr_HsQD0RA?view_as=subscriber) poświęcony jego ukochanemu sportowi. Przeszedł długą drogę testując na sobie wszelką wiedzą teroretyczną jaką posiadł. Obecnie specjalizuje się w zakresie suplemetnacji oraz treningów ukierunkowanych pod sporty walki. W wolnym czasie Tomasz uwielbia czytać książki, oglądać seriale oraz filmy takich wyworni jak Marvel oraz DC. Kocha zwierzęta i dlugie spacery po lesie. Próbuje także łączyć swoje upodobania do słodyczy z tworzeniem ich zdrowych zamienników, udowadniając, że łasuchy mogą być wysportowani.


Tomasz teraz poleca


Sprawdź nasze najnowsze promocje! KUP TERAZ