Suplementy

Witaminy – Jak Korzystać z Nich Najlepiej?

Witaminy mogą być jednym z najbardziej zagmatwanych działów odżywiania. Mnóstwo liter i nieznanych symboli, a czytanie zaleceń dotyczących dziennego spożycia przypomina trochę tłumaczenie hieroglifów. Ale witaminy są niezbędne do prawidłowego funkcjonowania organizmu, a także mogą pomóc w osiąganiu postępów na siłowni.

Istnieje wiele pytań, jeśli chodzi o przyjmowanie witamin… jak często powinienem je przyjmować? Co powinienem brać i jak często? Co się stanie, jeśli zapomnisz je wziąć?

Na szczęście projektantka produktów Myprotein i ekspert ds, witamin, Katie brown odpowie na wszystkie te pytania. Oto cotygodniowa dawka Nutritionist Explains.

Witaminy – Dlaczego ich potrzebuje?

Witaminy i minerały to mikroelementy. Potrzebujemy ich w niewielkich ilościach każdego dnia, aby nasz organizm funkcjonował tak jak powinien. 

Katie jest wielką zwolenniczką żywności jako podstawowego źródłą witamin i minerałów. Jednak ze względu na napięty harmonogram, codzienne spożywanie wystarczającej ilości świeżych owoców i warzyw może być trudne. 

W rzeczywistości tylko 28% osób dorosłych w Wielkiej Brytanii otrzymuję zalecaną piątkę dziennie (red. 5 porcji warzyw lub owoców dziennie)

Tu właśnie pojawiają się suplementy.

Jak dużo potrzebuje?

W Wielkiej Brytanii używamy referencyjnej wartości spożycia (RWS), aby poinformować ile przeciętna osoba dorosła potrzebuje każdej witaminy i minerału.

Doprecyzowując: jest to ilość składnika odżywczego, która wystarcza do zaspokojenia potrzeb większości grupy demograficznej:. Zwykle RWS można znaleźć na dowolnym suplemencie, który przyjmujesz, a jego dawkowanie będzie z nią zgodne.

Zawsze należy przestrzegać zalecanej dawki danego suplementu, chyba że lekarz zaleci inaczej.

Czy regularność jest kluczowa?

W skrócie, tak. Katie mówi, że regularność jest absolutnie kluczowa, jeśli chodzi o witaminy i minerały.

“Otrzymywanie stałych dostaw składników odżywczych oznacza, że powoli zwiększamy stężenie tych składników odżywczych w naszych ciałach.”

Jeśli miałeś niedobór jakiejkolwiek witaminy lub minerału, zwykle potrzeba kilku dobrych tygodni, aby Twojego ciało przywróciło odpowiedni poziom,

Powiedziawszy to, zapominanie o przyjmowaniu suplementów od czasu do czasu nie jest końcem świata, jeśli jesteś konsekwentny przez większość czasu.

Regularność jest jeszcze ważniejsza, jeśli chodzi o witaminy rozpuszczalne w wodzie (wszystkie witaminy z grupy B i witamina C), ponieważ nie mogą być one przechowywane w naszych komórkach tłuszczowych. Oznacza to, że są wydalane z moczem, jeśli nie zostaną wykorzystane przez organizm. 

Dlatego przestrzeganie tych zasad jest szczególnie ważne, jeśli chcesz odczuć ich pełne efekty.

Witaminy – Jak nie zapominać

Zwłaszcza przy napiętym grafiku pamiętanie o wsunięciu kilku witamin każdego ranka może być trudne. Ale Katie ma dla Ciebie kilka wskazówek.

Po pierwsze, postaraj się wyrobić nawyk przyjmowania ich o tej samej porze dnia. Niezależnie od tego czy jest to z samego rana, czy tuż przed pójściem spać, przyjmowanie suplementów o tej samej porze każdego dnia znacznie zwiększa prawdopodobieństwo, że stanie się to nawykiem. Możesz zacząć od ustawienia alarmu w telefonie.

Większość suplementów można przyjmować w dowolnym momencie, ale sprawdź na odwrocie opakowania czy należy przyjmować je z jedzeniem czy bez. 

Wreszcie, jeśli jesteś zajętą osobą, zakup dozownika do tabletek, który możesz wrzucić do torby i zabrać ze sobą znacznie ułatwia pamiętanie o codziennym przyjmowaniu suplementów.

Witaminy

Podsumowanie

Zróżnicowana i zbilansowana dieta jest niezbędna, aby wszystko w Twoim ciele działało tak jak powinno.

Jednak pozyskiwanie wszystkich potrzebnych Ci mikroelementów wyłącznie z pożywienia może być czasami trudne. Tak więc przyjmowanie ich poprzez multiwitaminę jest jednym ze sposobów, aby wiedzieć, że stale spożywasz wszystkie potrzebne witaminy.

Spodobał Ci się ten artykuł? Sprawdź inne:

Dlaczego Powinniśmy Przestać Gonić Za DOMSami

Trening

Dlaczego Powinniśmy Przestać Gonić Za DOMSami

Dobra, nie chce nikogo denerwować dzisiejszym tematem rozmowy, to bolesne. Zgadza się, dzisiaj pogadamy jak to jest z tymi DOMSami.

2022-06-14 22:39:22Autor Monica Green


Testy WADA Matta Morsia | Wyniki

Ambasadorzy

Testy WADA Matta Morsia | Wyniki

Dwa miesiące temu Matt postanowił zmierzyć się z plotkami, przeprowadzać kompleksowe testy WADA (Światowej Agencji Antydopingowej). Poznaj wyniki.

2022-06-09 21:09:55Autor Monica Green

 

Nasze artykuły należy wykorzystywać wyłącznie w celach informacyjnych i edukacyjnych i nie należy ich traktować jako porady lekarskiej. Jeśli jesteś zaniepokojony, skonsultuj się z pracownikiem służby zdrowia przed przyjęciem suplementów diety lub wprowadzeniem jakichkolwiek poważnych zmian w diecie.



Monica Green

Monica Green

Autor i ekspert

Originally from South London, Monica graduated from the University of Leeds with a degree in Philosophy. After discovering a love for the gym whilst studying, Monica was drawn to weight training which helped her hugely through stressful times as a student. From writing for a popular student site, Monica developed her skills as an author, writing trending feature pieces regularly. She is thrilled to be able to combine her love for writing with her passion for the gym. In her spare time Monica loves to cook, try out new restaurants with friends and explore new walking trails.


Bądź na bieżąco – zapisz się do naszego newslettera aby otrzymywać informacje o naszych aktualnych ofertach i nowości na Blogu. Zapisz się do newslettera!