Ambasadorzy

“Słuchaj Swojego Ciała” | O Treningu W Czasie Ciąży

Farah Fonseca do tej pory zdobyła wiele tytułów w swojej karierze, jest to trzykrotna złota medalistka Angielskiej edycji Strongest Woman. Wkrótce jednak zdobędzie swój najważniejszy tytuł w życiu — mama. I dzisiaj dowiemy się, co dla niej oznacza zwrot „Słuchaj Swojego Ciała”.

Spotkaliśmy się z nią niedawno, aby dowiedzieć się, jak przebiega jej ciąża, poznać plany treningowe przed i po porodzie oraz zobaczyć, jaki wpływ ma na nią zmieniające się ciało. Oto, co miała do powiedzenia.

Słuchaj Swojego Ciała

Jak zareagowałaś na wieść o ciąży?

„Byłam zarazem podekscytowana i niespokojna! Podekscytowana, ponieważ czuję, że to właściwy czas na moją następną podróż. Przez siedem lat rywalizowałam w strongwoman i wraz z rozpoczęciem otwierania swojej nowej siłowni czuję, że wkraczam w kolejny etap mojego życia.

„Niespokojna głównie z powodu otwarcia siłowni, ale jednocześnie wdzięczna, że mam zespół bardzo wspierających pań, które ze mną pracują. Często też sobie myślę: „Czy robię to dobrze? Czy leżę w pozycji, która mogłaby zaszkodzić dziecku?’ To jest główna rzecz, o którą się martwię!”

 

Która część macierzyństwa najbardziej Cię ekscytuje?

„Mam nadzieję, że mogę przekazać kilka wspaniałych lekcji dotyczących ruchu i stylu życia. Obserwowanie, jak maluch rozwija umiejętność, musi być jednym z najbardziej satysfakcjonujących momentów bycia rodzicem, kiedy dodatkowo brałeś w tym swój udział”.

 

Czy masz plan na trening podczas ciąży?

„Od początku mojej ciąży, miednica była obolała, więc musiałam ograniczyć sporo ruchów dolnych partii ciała. Chodzę na lekcję jogi raz w tygodniu i dodaję do tego 3 inne lekkie treningi. Teraz wykonuje o wiele lżejsze, powtarzalne, typowe dzielone sesje „kulturystyczne”, a nie trening ukierunkowany na siłę.

 

Jak widzisz swoją aktywność fizyczną po przyjściu dziecka na świat?

„Na szczęście w mojej siłowni prowadzimy zajęcia dla kobiet w ciąży i po porodzie. Moim głównym celem będzie dbanie o moje ciało podczas zajęć poporodowych i z pewnością nie będę spieszyć się z podnoszeniem ciężarów, zanim będę gotowa, upewniając się, że podstawy ruchu są poprawne i mocne.”

 

Jakie wskazówki okazały się pomocne podczas treningu w ciąży?

„Słuchaj swojego ciała. W dni, kiedy Twoje ciało jest skłonne do większego nacisku, rób to. A w dni, kiedy potrzebuje odpoczynku, odpuść. Gdy nasze brzuszki stają się większe, pojawiają się pewne oczywiste zmiany, które należy uwzględnić, takie jak pozycja miednicy i rozejście mięśni brzucha, dlatego ważne jest zwracanie uwagi na wszelkiego rodzaju ból lub dyskomfort.

 

Czy fitness i podnoszenie ciężarów pomogły Ci do tej pory podczas ciąży?

“Sądzę, że tak. Nie tylko fizycznie, ale i psychicznie. Naturalnie jem lepiej, kiedy ćwiczę regularnie, co jest ważne dla dziecka. Nie przybieram również dużo na wadze. Ćwicząc tak często, jak to możliwe i dobrze się odżywiając, pomagam również mojemu umysłowi. Wpłynie to na pewno pozytywnie na powrót do sprawności po pojawieniu się dziecka.”

 

Jak poradziłaś sobie ze zmianami w swoim ciele i jakich rad udzieliłabyś kobietom w ciąży, które zmagają się z akceptacją swojego nowego ciała?

„Powiedziałabym, że to musi być jeden z najbardziej surrealistycznych momentów, przez które kobieta może przejść – możliwość rozwoju życia. Nie każda kobieta ma taką szansę, a możliwość zobaczenia i odczucia, jak powstaje nowe życie, może mieć duży wpływ na zmianę ciała. Zapewnienie, że dobrze się odżywiasz i często ćwiczysz, jeśli jest to dozwolone, może również pomóc w zmniejszeniu przyrostu masy ciała w czasie ciąży, jak i po porodzie”.

 

Czy Twoja rutyna suplementacji zmieniła się od czasu ciąży? Jak teraz wygląda?

„Ze względu na piękną pogodę ostatnio nie musiałam zażywać dużo witaminy D, ale moim najważniejszym suplementem jest olej rybi”.

 

Jaki jest Twój sposób dbania o siebie w tej chwili?

Spotykam się z przyjaciółmi lub śpię. Śpię, bo jestem ciągle zmęczona i wszyscy mi powtarzają, że już nigdy nie będę spała tak samo długo i spokojnie, co jest przerażające! A wszyscy moi przyjaciele są moimi bratnimi duszami, więc spędzanie z nimi czasu pomaga mi utrzymać dobry nastrój”.

 

Zapamiętaj – „Słuchaj Swojego Ciała”

Jesteśmy bardzo podekscytowani ciążą Farah i nie możemy się doczekać, aby zobaczyć, co ją czeka w bliskiej przyszłości. Życzymy jej szczęścia, ale aktualnie jest na pewno bardzo szczęśliwa i spełniona.



Monica Green

Monica Green

Autor i ekspert

Originally from South London, Monica graduated from the University of Leeds with a degree in Philosophy. After discovering a love for the gym whilst studying, Monica was drawn to weight training which helped her hugely through stressful times as a student. From writing for a popular student site, Monica developed her skills as an author, writing trending feature pieces regularly. She is thrilled to be able to combine her love for writing with her passion for the gym. In her spare time Monica loves to cook, try out new restaurants with friends and explore new walking trails.


Bądź na bieżąco – zapisz się do naszego newslettera aby otrzymywać informacje o naszych aktualnych ofertach i nowości na Blogu. Zapisz się do newslettera!