Trening

4 Mity o Odchudzaniu | Wyjaśnienia Eksperta

Często słyszy się, że ktoś mówi, że próbuje stracić tłuszcz w określonym obszarze ciała, wykonując określony rodzaj ćwiczeń lub przyjmująć jakąś formę suplementu. Więc skonfrontujemy to od razu z uprzejmym ostrzeżeniem o “fake newsie” – nie możesz miejscowo zredukować tkanki tłuszczowej z żadnego obszaru ciała, zwłaszcza z brzucha. To po prostu nie możliwe. W tym artykule omówimy takie 4 mity o odchudzaniu.

Powtarzamy: nie możesz miejscowo zredukować tkanki tłuszczowej z żadnego obszaru ciała.

Trener Personalny Myprotein Chris Broomhead jest tutaj z odcinkiem o tkance tłuszczowej, aby opalić wszelkie mity i przekazać Ci wszystkie informacje, których potrzebujesz, aby odnieść sukces na drodze do utraty wagi. Nie ma sensu marnować czasu na podążanie za bezsensownymi mitami, ponieważ można go lepiej wykorzystać. Tak więc Chris jest tutaj, aby wyjaśnić sytuację i skierować Cię na właściwą ścieżkę.

4 Mity o Odchudzaniu

Mit 1: Ćwiczenia mięśni brzucha pomogą spalić tkankę tłuszczową

Chociaż ćwiczenia brzucha mogą pomóc w stworzeniu sześciopaka i wzmocnieniu mięśni tułowia, niekoniecznie spalą tkankę tłuszczową z brzucha. Booo…

Tak, trening w jakikolwiek sposób pomaga spalać tkankę tłuszczową, ale mówimy o ogólnej utracie tkanki tłuszczowej. Robienie tysięcy brzuszków nie spowoduje spalenia tkanki tłuszczowej z samego brzucha. 

Twoje mięśnie brzucha staną się silniejsze i bardziej rozwinięte, jeśli nad nimi popracujesz. Ale jeśli chcesz, aby się pokazały, poziom Twojej tkanki tłuszczowej powinien być niski, więc powinieneś spróbować zrzucić tkankę tłuszczową z całego ciała. Skup się na treningu wszystkiego równomiernie, stwórz wydatek energetyczny, a Twoje mięśnie brzucha w końcu powinny się pokazać.

Mit 2: Aby spalić tkankę tłuszczową należy unikać węglowodanów

Mówiliśmy o tym już wcześniej i powiemy to jeszcze raz. Utrata tkanki tłuszczowej i utrata wagi sprowadza się do deficytu kalorii i dlatego unikanie węglowodanów pomaga stracić tkankę tłuszczową. Ale w rzeczywistości nie chodzi o węglowodany. Węglowodany nie są wrogiem, zostaw je w spokoju. 

W rzeczywistości węglowodany mogą faktycznie pomóc Ci stracić tkankę tłuszczową… zostań z nami w tym temacie. Węglowodany dostarczają energii potrzebnej do treningu. A gdy ćwiczysz prawdopodobnie spalasz tkankę tłuszczową i budujesz mięśnie, więc bez węglowodanów Twoja wydajność może być nieoptymalna.

Ale jest typ węglowodanów, na które musisz uważać. Zmniejsz ilość spożywanych węglowodanów rafinowanych, a zamiast tego skup się na ryżu i ziemniakach, aby wzmocnić trening. Żadnych skarg tutaj. Te węglowodany wypełnią Cię bardziej, więc możesz zmniejszyć przekąski lub wielkość porcji, aby osiągnąć deficyt kalorii i stracić tkankę tłuszczową.

Mit 3: aby stracić tkankę tłuszczową, musisz wyeliminować tłuszcz z diety

Ludzie przybierają na wadze z powodu nadwyżki kalorii. Powiemy to jeszcze raz: aby zrzucić tkankę tłuszczową, musisz mieć deficyt kalorii. Musisz więc zmniejszyć ogólne spożycie kalorii, ale to nie znaczy, że musisz zredukować spożycie tłuszczu. Niektóre tłuszcze są niezbędne i potrzebne w zdrowej diecie:

  • Oliwa z oliwek
  • Masło orzechowe
  • Awokado
  • Olej z ryb

Mit 4: po prostu rób cardio, aby stracić tkankę tłuszczową

Cardio ma swoje miejsce, ale to nie wszystko. Możesz spalić tylko tyle kalorii, na ile starczy Ci energii, więc Twoim celem powinno być jak najwięcej ruchu przez cały dzień. Zajęcia na siłowni, trening siłowy i kroki pozwalają spalać kalorie. Chodzi o to, aby jak najwięcej się ruszać, wchodzić po schodach, kiedy to możliwe parkować dalej od sklepów, wszystko może być cardio, cardio, cardio, aby stracić tkankę tłuszczową. 

Podsumowanie – 4 Mity o Odchudzaniu

Następnym razem, gdy będziesz się zastanawiać, dlaczego nie schudłam po wycięciu węglowodanów, wróć do tego materiału Chrisa. Węglowodany i tłuszcze nie są wrogami, a cardio nie jest Twoim jedynym przyjacielem. I absolutnie nie możesz trenować tak, aby stracić tłuszcz z brzucha. Prawda boli, ale lepiej wiedzieć, niż żyć w ciemności. 

Spodobał Ci się ten artykuł? Sprawdź inne:

Jak Bezpiecznie Trenować Podczas Upałów

Trening

Jak Bezpiecznie Trenować Podczas Upałów

Tutaj, w Wielkiej Brytanii doświadczyliśmy poważnych upałów i w końcu wydaje się, że nadeszło lato. Dowiedz się jak bezpiecznie i skutecznie trenować latem.

2022-06-25 23:58:07Autor Myprotein Polska


13 Pokarmów Bogatych w Żelazo

Odżywianie

13 Pokarmów Bogatych w Żelazo

2022-03-02 01:38:24Autor Claire Muszalski

Nasze artykuły należy wykorzystywać wyłącznie w celach informacyjnych i edukacyjnych i nie należy ich traktować jako porady lekarskiej. Jeśli jesteś zaniepokojony, skonsultuj się z pracownikiem służby zdrowia przed przyjęciem suplementów diety lub wprowadzeniem jakichkolwiek poważnych zmian w diecie.



Monica Green

Monica Green

Autor i ekspert

Originally from South London, Monica graduated from the University of Leeds with a degree in Philosophy. After discovering a love for the gym whilst studying, Monica was drawn to weight training which helped her hugely through stressful times as a student. From writing for a popular student site, Monica developed her skills as an author, writing trending feature pieces regularly. She is thrilled to be able to combine her love for writing with her passion for the gym. In her spare time Monica loves to cook, try out new restaurants with friends and explore new walking trails.


Bądź na bieżąco – zapisz się do naszego newslettera aby otrzymywać informacje o naszych aktualnych ofertach i nowości na Blogu. Zapisz się do newslettera!