Zdrowie

Treningi Poporodowe | Ćwicz Rozsądnie i Bezpiecznie

Powrót do ćwiczeń po ciąży może być ciężki i frustrujący. Może się wydawać, że wracasz do punktu wyjścia i zaczynasz od nowa. Ale musisz pamiętać, aby być dla siebie wyrozumiała – Twoje ciało przeszło ogromne zmiany i przez dziewięć miesięcy nosiło, karmiło i opiekowało się innym człowiekiem. Zasłużyłaś więc na możliwość powolnego progresu.

Trenerka personalna Sim Farrington, która trenowała przed i po ciąży, zna się na rzeczy, jeśli chodzi o powrót do ćwiczeń po ciąży. Ma ona kilka rad, którymi może się podzielić: co musisz wiedzieć, jakie środki ostrożności należy podjąć rozpoczynając swoje treningi poporodowe i jak długo należy czekać, a także odpowiedzi na inne ważne pytania, które możesz mieć. 

Pytania, które należy sobie zadać po treningu

Jeśli zdecydujesz się wrócić do ćwiczeń pamiętaj, aby nie spieszyć się i wykonywać ten proces dzień po dniu. Twoje ciało wciąż się goi, więc powoli włącz się w dodatkową aktywność. W trakcie i po ćwiczeniach zadaj sobie następujące pytania: 

  • Czy czuje się naładowana energią?
  • Czy jestem gotowa na drzemkę?
  • Czy coś mnie boli?
  • Czy czuje się komfortowo?

Nie ma presji, aby spieszyć się z powrotem do czegokolwiek, a jeśli Twoje odpowiedzi na powyższe pytania nie są takie, jakie powinny być, powinnaś przestawać wykonywać ćwiczenia, które wykonujesz, a może nawet skonsultować się z lekarzem lub fizjoterapeutą przed kontynuowaniem.

Kiedy zacząć ćwiczyć

Chociaż każda ciąża jest inna, jeśli nie miałaś problemów podczas noszenia dzieci i porodu, powinnaś móc ponownie zacząć ćwiczyć po sześciotygodniowej kontroli po porodzie, pod warunkiem, że przebiegnie ona gładko i otrzymasz zgodę lekarza. Jeżeli ćwiczyłam przed ciążą, chcesz wrócić do ćwiczeń i masz kciuk od lekarza, nie ma powodu dla którego nie powinnaś tego robić. 

Wiele matek doświadcza komplikacji lub trudnych porodów. Jeśli miałaś cesarskie cięcie, Twój czas na rekonwalescencję wydłuży się, a Twój lekarz poinformuje Cię, kiedy nadejdzie odpowiedni czas na rozpoczęcie ćwiczeń. Jeśli doświadczyłaś separacji brzucha lub diastasis recti, musisz zachować szczególną ostrożność po powrocie do ćwiczeń, zwłaszcza podczas ćwiczeń brzucha.

Z reguły mięśnie dolnej części pleców i tułowia są słabsze po ciąży, więc miej to na uwadze jeśli zmagasz się bardziej z wykonywaniem ćwiczeń. Jesteś również bardziej narażona na kontuzje po porodzie – Twoje mięśnie i stawy są bardziej elastyczne, więc musisz się do tego przyzwyczaić.

Ćwiczenia, których należy unikać

Są pewne ćwiczenia, których należy unikać do co najmniej 16 tygodnia po porodzie. Są to:

  • Brzuszki
  • Deska
  • Ćwiczenia w podporze bokiem

Ćwiczenia na których należy się skupić

Ogólnie jest kilka ćwiczeń, na których możesz się skupić. Oczywiście, jeśli to nie zadziała skonsultuj się z trenerem personalnym, aby znaleźć coś innego. Świetnym sposobem na powrót do aktywności po ciąży jest uczęszczanie na zajęcia poporodowe.

  • Ćwiczenia dna miednicy
  • Wzmocnienie rdzenia
  • Spacery i pływanie
  • Joga i pilates
  • Trening z niewielkim obciążeniem

Podsumowanie – Treningi Poporodowe

I pamiętaj, nie porównuj siebie ani swojego ciała z nikim innym, ani nawet sobą przed ciążą. Twoje ciało wiele przeszło i musisz dać mu czas, aby się zregenerowało. I ryzykująć, że zabrzmi to jak zdarta płyta, zawsze skonsultuj się z lekarzem przed podjęciem jakichkolwiek ćwiczeń, aby upewnić się, że nie narażasz się na kontruje. I wreszcie, słowami Sim “Masz tę mamę”.

Spodobał Ci się ten artykuł? Sprawdź inne:

Kreatyna Nie Służy Tylko do Budowania Masy

Suplementy

Kreatyna Nie Służy Tylko do Budowania Masy

Katie Brown, wraca z kolejnym odcinkiem Nutritionist Explains. Tym razem omawia nie tylko ogólne korzyści, ale konkretnie to, co kreatyna daje kobietom.

2022-04-10 22:23:24Autor Emily Wilcock


5 najlepszych Witamin dla Kobiet Według Dietetyka

Suplementy

5 najlepszych Witamin dla Kobiet Według Dietetyka

Dzisiaj dowiesz się jakie jest 5 najlepszych witamin dla Kobiet według dietetyka i starszego technologa produktów Katie Brown.

2022-03-23 21:21:02Autor Monica Green

Nasze artykuły należy wykorzystywać wyłącznie w celach informacyjnych i edukacyjnych i nie należy ich traktować jako porady lekarskiej. Jeśli jesteś zaniepokojony, skonsultuj się z pracownikiem służby zdrowia przed przyjęciem suplementów diety lub wprowadzeniem jakichkolwiek poważnych zmian w diecie.



Emily Wilcock

Emily Wilcock

Autor i ekspert

Emily is studying Business Management & Marketing at the University of Birmingham and is currently on her intern year. She has a keen interest in both writing and fitness, so is happy she can now combine the two. She likes to spend time with her friends, both in & out of the gym.


Bądź na bieżąco – zapisz się do naszego newslettera aby otrzymywać informacje o naszych aktualnych ofertach i nowości na Blogu. Zapisz się do newslettera!