Dobre Samopoczucie

11 Zdrowych Nawyków | Praca z Domu

Wiemy, że praca z domu może być niezwykle trudna pod względem koncentracji, produktywności i zdrowia psychicznego. Dobrą wiadomością jest to, że istnieje wiele nawyków, które możesz zacząć kształtować, aby upewnić się, że praca z domu jest zarówno wygodna jak i produktywna. 

1. Poświęć trochę czasu na przygotowanie miejsca pracy

Poświęć niedzielne popołudnie na stworzenie miejsca do pracy w którym lubisz przebywać. nawet jeśli jest to kąt w salonie, wyznacz go jako miejsce, w którym idziesz do pracy. 

Udekoruj roślinami (najlepiej takimi, które nie wymagają zbyt dużo podlewania), dużą ilością portów ładowania, materiałów biurowych i wygospodaruj miejsce na odstawienie filiżanki kawy. 

Jeśli możesz sobie na to pozwolić, to spraw aby Twoje miejsce pracy było z dala od sypialni, ale jeśli musisz pracować w sypialni, spróbuj wyznaczyć miejsce do pracy poza łóżkiem, aby pozostało ono miejscem relaksu.

Zamiast odpowiadać na e-mail z dowolnego miejsca w którym możesz zyskać połączenie internetowe, postaraj się stworzyć wygodną przestrzeń w której można się skupić.

praca z domu - organizacja miejsca 

 

2. Wstawaj o normalnej porze

Skorzystanie z 30 sekundowego “dojazdu” do biura podczas pracy z domu jest bardzo kuszące, ale zrelaksowana poranna rutyna może sprawić, że dzień będzie o wiele lepszy.

Wstawanie o zwykłej porze, zamiast dodatkowej godziny w łóżku oznacza, że możesz mieć luźny, prawie jak w weekend poranek przed pracą, zamiast spieszenia się, aby zdążyć z umyciem się i uczesaniem. 

3. Idź “do pracy”

Być może omija Cię stanie w korku przez pół godziny lub przeciskanie się każdego ranka do ciasnego pociągu, co daje Ci dodatkową godzinę na poranny rozruch.

Zorganizowanie dnia wokół pewnego rodzaju “dojazdu” do pracy może dać poczucie normalności i rutyny, które naprawdę mogą pomóc w radzeniu sobie ze stresem i zwiększaniu produktywności. 

Spacer o poranku może być również genialny dla Twojego nastawienia na cały dzień. Nie tylko odrobina światła słonecznego z samego rana pomoże Ci się obudzić, ale powiew świeżego powietrza i zrobienie kilku kroków zanim jeszcze spojrzysz na swoje e-maile, z pewnością pomoże Ci poczuć się spełnionym z samego rana.

Zabierz ze sobą kawę, aby uzyskać optymalny efekt. 

4. Ubierz się

Chociaż Twoi koledzy z pracy mogą widzieć tylko połowę, sugerujemy zmianę spodni od piżamy na jakieś normalne spodnie.

Wyrobienie sobie nawyku ubierania się w strój, który sprawia, że czujesz się dobrze, może sprawić że będziesz znacznie bardziej produktywny. Zaszczepienie odrobiny normalności poprzez założenie ubrań, które normalnie nosisz w biurze, zapewnia przestrzeń nad głową do efektywnego wykonywania pracy.

Jeśli szukasz wygodnego stroju do pracy w domu, wypróbuj nasz wygodny bezszwowy asortyment. 

I oczywiście dobry strój daje zawsze zastrzyk pewności siebie, który zdecydowanie nie zaszkodzi.

5. Popołudniowa przerwa na jogę

Wiemy, że w niektóre dni praca po prostu bierze górę i 15 minut jogi lub medytacji jest nie do przyjęcia. Ale jeśli masz spokojniejszy dzień (trzymamy kciuki!), spróbuj wcisnąć sesję rozciągania lub jogi. Rozpalanie mięśni w zrelaksowany sposób, tak jak podczas jogi, jest idealne, aby pobudzić krążenie krwi po porannym posiedzeniu w tej samej pozycji. 

Oprócz rozbudzania mięśni i oderwania się od siedzenia, szybka sesja jogi da Twojemu umysłowi trochę przestrzeni od stresu dnia pracy. Może się okazać, że po tym jak pozwolisz swojemu umysłowi odpocząć, będziesz jeszcze bardziej produktywny gdy wrócisz do laptopa.

Rozpocznij od naszych pozycji jogi dla początkujących, które pomogą Ci się zrelaksować.  

 10 Podstawowych Pozycji Jogi dla Początkujących | Joga Jest Prosta

Trening

 10 Podstawowych Pozycji Jogi dla Początkujących | Joga Jest Prosta

Czy kiedykolwiek chciałaś rozpocząć praktykę jogi, ale nie wiedziałaś od czego zacząć? Więc zebraliśmy wszystkie podstawowe pozycje jogi, aby Ci to ułatwić.

2020-11-24 20:30:59Autor Myprotein Polska

6. Włącz jakąś muzykę

Twoja praca z domu nigdy nie będzie taka sama! Włączenie dobrej muzyki, która pasuje do Twojego nastroju, może odstresować umysł i poprawić nastrój, który jest Ci niezbędny, aby wytrwać przez cały dzień. 

Jeśli potrzebujesz odprężenia i skupienia, włącz wyluzowaną playlistę, a jeśli potrzebujesz trochę energii, ruszaj się przez kilka minut z tym, do czego lubisz tańczyć. 

Niezależnie od tego czy jest to przerwa taneczna w ciągu dnia, czy chwila pobudzenia w kryzysie o 15:00, czy też narzędzie pomagające zachować koncentrację, muzyka jest naprawdę terapią. Jeśli szukasz jakiejś opcji, nasza playlista na 16. urodziny może być dla Ciebie.

7. Umów się na obiad ze swoim “współpracownikiem”

Samotność w pracy zdalnej to ogromny problem, z którym boryka się wielu z nas. Brak możliwości widywania się z przyjaciółmi i współpracownikami jest szalenie trudne. 

Dlatego naprawdę ważne jest, aby starać się spędzać czas z kimkolwiek możesz, jakkolwiek możesz. Jeśli mieszkasz z innymi ludźmi, postaraj się dopasować przerwy obiadowe tak, aby móc zjeść razem i pogadać.

Jeśli mieszkasz sam, spróbuj umówić się na wideorozmowę z przyjacielem lub współpracownikiem i wirtualnie zjeść razem lunch. Staraj się unikać rozmów o pracy. Pomoże to przetrwać dzień i sprawi, że przerwa obiadowa będzie dobrze wykorzystaną przerwą. Nie jedz jedną ręką kanapki, a druga odpisuj na firmowe wiadomości.

Jeśli szukasz przepisu, który zaimponuje Twojemu towarzyszowi – wypróbuj nasz przepyszny przepis na kurczaka (spodziewaliście się czegoś innego?).

Wysokobiałkowy Kurczak Chrupiący Jak Popcorn

Przepisy

Wysokobiałkowy Kurczak Chrupiący Jak Popcorn

"Chrupiący Wysokobiałkowy kurczak" Kandydat do hali sław fit podróbek przepisów? Tak myślę. Sprawdź jak łatwo możesz zaskoczyć swoich fit przyjaciół.

2022-05-27 23:44:16Autor Monica Green

8. Zaopatrz się w swoje ulubione przekąski

Zdrowe i te nie tak zdrowe, trzymaj swoje ulubione przekąski pod ręką, aby podnieść “biurowe” morale.

Utrzymuj swój mózg na wysokich obrotach, dzięki zdrowym przekąskom jak migdały lub orzechy nerkowca, a także owocom do chrupania. Ale zachowaj też kilka czekoladowych smakołyków, takich jak ciasteczka do maczania w kawie.

A jeśli chcesz połączyć dobre makroskładniki ze słodyczami (dlaczego nie!) wypróbuj nasze ulubione batony białkowe jak Whipped Duo i Double Dough Brownie. 

9. Znajdź program ćwiczeń

Nie musisz zmuszać się do treningu 5 razy w tygodniu. Nawet jeśli zaczniesz od porannego spaceru kilka razy w tygodniu to już postęp. 

Rutyna jest Twoim najlepszym przyjacielem, gdy życie wywraca się do góry nogami. Tak więc niezależnie od tego czy chodzi o 20-minutowy poranny spacer, sesję z hantlami w salonie, czy sesję HIIT, wprowadź w to jakąś rutynę. 

Mamy mnóstwo porad dotyczących treningu w domu, zacznij od tego szybkiego treningu brzucha w domowych warunkach. 

15-Minutowy HIIT | Trening Brzucha W Domu

Trening

15-Minutowy HIIT | Trening Brzucha W Domu

Jeżeli kochasz intensywne wyzwania lub szukasz szybkiego treningu brzucha, nie musisz już szukać dalej. Sprawdź ten intensywny 15-minutowy HIIT na brzuch.

2022-05-28 22:53:08Autor Myprotein Polska

10. Zainwestuj w kapcie

Mogliśmy doradzić Ci zdjęcie piżamy, ale z pewnością nie dotyczy to butów.

Dobra para kapci jest absolutnie niezbędna do pracy w domu. I ok… może nie jest to “nawyk” jako tako, ale jeśli nie masz nawyku noszenia kapci, czas zainwestować w dobrą parę i wyrobić sobie nawyk wygody. 

11. Trzymaj się harmonogramu

Nabierz nawyku robienia list rzeczy do zrobienia następnego dnia, gdy kończysz dzień. 

Oznacza to, że kiedy zaczynasz pracę następnego dnia, masz już listę priorytetów na ten dzień, upewniając się, że nie zapomnisz niczego, czego nie udało Ci się zrobić dnia poprzedniego.

Gdy masz już podstawową listę priorytetów, spróbuj ustalić harmonogram, kiedy zamierzasz to zrobić i staraj się go trzymać. Oczywiście w ciągu całego dnia roboczego prawdopodobnie znajdują się drobiazgi na ostatnią chwilę, ale posiadanie szerokiego harmonogramu może pomóc w dopasowaniu tych fragmentów w znacznie mniej stresujący sposób.

Podsumowanie – Praca z domu

Przystosowanie się do nowego sposobu pracy, wyrobienie nowych zdrowych nawyków i ich trzymanie się może być niezbędne dla naszego zdrowia psychicznego i produktywności. Przyzwyczajenie się do tych małych rzeczy oznacza, że w końcu nie będziesz myślał o ich robieniu, a praca z domu stanie się przyjemna!

 



Monica Green

Monica Green

Autor i ekspert

Originally from South London, Monica graduated from the University of Leeds with a degree in Philosophy. After discovering a love for the gym whilst studying, Monica was drawn to weight training which helped her hugely through stressful times as a student. From writing for a popular student site, Monica developed her skills as an author, writing trending feature pieces regularly. She is thrilled to be able to combine her love for writing with her passion for the gym. In her spare time Monica loves to cook, try out new restaurants with friends and explore new walking trails.


Bądź na bieżąco – zapisz się do naszego newslettera aby otrzymywać informacje o naszych aktualnych ofertach i nowości na Blogu. Zapisz się do newslettera!