Suplementy

Glutamina | Kiedy Najlepiej Spożywać?

Glutamina staje się coraz popularniejszym suplementem wybieranym przez osoby trenujące na siłowni. W tym artykule omówimy czym jest glutamina i kiedy jest najlepszy czas na jej przyjmowanie, abyś mógł zmaksymalizować korzyści z jej spożywania.

Czym jest glutamina?

Glutamina lub L-Glutamina to jeden z wielu aminokwasów, który jest budulcem białka. Glutamina powszechnie występuje w dużych ilościach w krwiobiegu i pomaga w produkcji azotu. Ponieważ glutamina jest uważana za niezbędny aminokwas, oznacza to, że musi być spożywana w naszej diecie, ponieważ nasz organizm nie może sam jej wytwarzać.

trenująca kobieta

Dlaczego potrzebujesz glutaminy?

Kiedy ćwiczymy nasze ciało potrzebuje energii do wykorzystania i wydatkowania, aby utrzymać wybraną przez nas intensywność treningu. Kiedy poświęcamy energię na trening, później używamy glutaminy w naszym ciele, aby pomóc w budowaniu mięśni i regeneracji po treningu. Jednakże, ponieważ większość ludzi pozyskuje glutaminę tylko poprzez dietę, często zdarza się, że wiele osób podnoszących ciężary nie spożywa odpowiedniej ilości glutaminy, którą potrzebuje ich organizm do zmaksymalizowania wydajności.

Wiele badań wykazało, że przyjmowanie glutaminy po treningu z potreningowym szejkiem lub po prostu samodzielnie, pomaga zapobiegać wykorzystaniu mięśni jako energii i dalszemu wykorzystaniu węglowodanów, nawet gdy ich poziomy są prawie wyczerpane. Przyjmowanie glutaminy w trakcie lub po treningu zapobiega rozpadowi tkanki mięśniowej na energię i pozwala zachować większą beztłuszczową masę mięśniową.

Kiedy należy przyjmować glutaminę?

Przyjmując glutaminę po treningu pomagasz również zwiększyć naturalną produkcję HGH (hormonu wzrostu) w organizmie. To ogromna zaleta, ponieważ wyższy poziom HGH skutkuje wzrostem tkanki mięśniowej, spadkiem tkanki tłuszczowej oraz wzrostem aktywności metabolicznej w naszym organizmie. 

Kiedy tak się stanie, poziom insuliny zostaje obniżony, co oznacza, że zostanie zużyte mniej cukru. To ogromna zaleta dla każdego, kto ma cukrzycę, ponieważ utrzymanie wysokiego poziomu cukru we krwiobiegu jest ważne dla codziennego funkcjonowania. Jeśli masz cukrzycę i niski poziom cukru we krwi, może pojawić się wiele problemów. Glutamina to świetny suplement dla każdej osoby cierpiącej na wrażliwość insulinową lub powikłania związane z utrzymaniem właściwego cukru we krwi na bieżąco. 

L-glutamina – Dawkowanie

Zalecamy się, aby każdy kto rozważa suplementację glutaminą, przyjmował ją regularnie w trakcie lub po treningu. Jeśli chodzi o to, ile należy przyjmować, będziesz zaskoczony z faktu, że wcale nie będziesz potrzebował jej zbyt wiele.

Od 2 do 6 gramów glutaminy uważa się za idealną ilość, która pomoże uzupełnić ilość wydatkowaną podczas treningu. Całkowicie dopuszczalne jest również spożywanie większej ilości glutaminy po treningu, biorąc pod uwagę fakt, że jeśli spożyjesz dużą ilość glutaminy, co spowoduje jej nadmiar, organizm albo ją zużyje, albo po prostu wydali. Oznacza to, że nie musisz się martwić o to, że po treningu spożyjesz zbyt dużo glutaminy.

Jeśli chciałbyś spożywać glutaminę przed i po treningu, byłaby to idealna rekomendacja dla każdego, kto chce dodać ten suplement do swojej diety. Jednak nie jest to potrzebne, a samo spożycie glutaminy w ilości 2-6 g po treningu będzie więcej, niż wystarczające dla każdego, kto chce utrzymać beztłuszczową masę mięśniową, zapobiegać zanikowi mięsni po treningu i pomóc w utrzymaniu prawidłowego poziomyu glukozu we krwi w organizmie.

Tak więc po treningu powinieneś spożywać 2-6 g w ciągu 20 minut. Jeśli kupisz glutaminę w formie proszku, bardzo łatwo będzie ją wymieszać z potreningowym szejkiem białkowym.

Mężczyzna pijący szejka zawierającego glutaminę

Podsumowanie

Mamy nadzieję, że po przeczytaniu tego artykułu masz lepsze pojęcie o tym czym jest glutamina i jakie korzyści może przynieść dla Twoich codziennych treningów. Powinieneś także wiedzieć, kiedy najlepiej ją spożywać. Po treningu jest najlepszy czas na przyjmowanie glutaminy w celu przyspieszenia regeneracji i wzrostu beztłuszczowej masy mięśniowej. Jeśli nie suplementujesz jeszcze glutaminy, to spróbuj i sprawdź czy niesie jakieś korzyści dla Twojego ciała i celów treningowych.

Spodobał Ci się ten artykuł? Przeczytaj więcej na naszym blogu.

L-Karnityna – Korzyści, Dawki i Efekty Uboczne

Suplementy

L-Karnityna – Korzyści, Dawki i Efekty Uboczne

L-Karnityna, to kolejny suplement, który brzmi niejasno, więc jesteśmy tutaj, aby oddzielić fakty od fikcji. Czym właściwie jest ten interesujący suplement?

2021-11-23 19:10:00Autor Claire Muszalski

Szarlotka z Płatkami Owsianymi | Prosto i Smacznie

Przepisy

Szarlotka z Płatkami Owsianymi | Prosto i Smacznie

Z takim śniadaniem o wiele łatwiej zmierzyć się z ponurym porankiem. Ta zapiekana szarlotka od Nail Kirkland to przepyszny sposób na rozpoczęcie dnia.

2021-11-14 22:54:12Autor Lauren Dawes

Nasze artykuły należy wykorzystywać wyłącznie w celach informacyjnych i edukacyjnych i nie należy ich traktować jako porady lekarskiej. Jeśli jesteś zaniepokojony, skonsultuj się z pracownikiem służby zdrowia przed przyjęciem suplementów diety lub wprowadzeniem jakichkolwiek poważnych zmian w diecie.



Dawid Lyszczek

Dawid Lyszczek

Nowy Twórca Produktów i Technolog Żywności

Dawid Lyszczek jest naszym ekspertem w dziedzinie nowych produktów, technologiem żywności, dietetykiem i trenerem personalnym. Posiada tytuł Licencjata w dziedzinie Żywienia Człowieka, tytuł Magistra w dziedzinie Innowacji Żywności i certyfikat poziomu 3 w Treningu Personalnym. Dawid specjalizuje się w żywieniu ciała opartym na dowodach oraz w szkoleniach dla amatorów i sportowców sylwetkowych. Od ponad 15 lat zajmuje się żywieniem sportowym i treningiem siłowym. Dawid jest także byłym kulturystą konkurencyjnym, UKBFF brytyjskim finalistą klasy „Intermediates Over 90kgs” z 2013 roku, opisanej w magazynie Flex.

Naukowy obszar zainteresowań Dawida obejmował zarówno rolę częstotliwości posiłków w kompozycji ciała, jak i rozwój żywności funkcjonalnej, o czym można dowiedzieć się więcej tutaj.

W swojej obecnej roli Dawid łączy dziedziny między żywieniem sportowym a technologią żywności, szerząc swoje doświadczenie akademickie w połączeniu z praktycznym doświadczeniem z prawdziwego życia.

Możesz dowiedzieć się więcej o doświadczeniu Dawida tutaj.


Bądź na bieżąco – zapisz się do naszego newslettera aby otrzymywać informacje o naszych aktualnych ofertach i nowości na Blogu. Zapisz się do newslettera!