Ambasadorzy

Maggie Daniluk I Weganizm — Tygodniowe Wege Wyzwanie…

Czy uwierzyłbyś, że 1 z 8 mięsożerców rozważyłby przejście na weganizm? Cóż, jest to zgodne z najnowszymi badaniami – to dosyć znaczna ilość osób.1 Więc pomyśleliśmy, że weźmiemy naszą mięsożerną ambasadorkę Maggie i poddamy ją wyzwaniu, aby podążyła za modą i sprawdziła czy uda jej przez tydzień żyć jako weganka.

Istnieje wiele powodów dla których warto przejść na weganizm i wiele z nich dotyczy zdrowia. Podczas, gdy niektóre badania pokazują, że dieta roślinna jest doskonała dla Ciebie na dłuższą metę, ale dokładne jej przestrzeganie tak, aby nie przegapić żadnych składników odżywczych jest równie dużym problemem. 

Dla Maggie głównym zmartwieniem jest wsparcie jej aktywnego stylu życia. Nawet jeżeli trwa to tylko tydzień, brak odpowiednich składników może sprawić, że nie poczujesz w sobie 100% mocy – nie zbyt fajnie, jeżeli chcesz zrobić mocny trening.   

Jeżeli długie blond włosy Maggie nie zagościły jeszcze na liście Twoich insta story, to czas dać jej follow. Za uśmiechami i przepysznymi obiadami stoi treningowy wojownik, który zainspiruje Cię do jedzenia i trenowania w sposób, który uczyni Cię szczęśliwym, tak jak zrobiła to ona. 

Od czasu, gdy kilka lat temu zakochała się w aktywności fizycznej, Maggie nie tylko zmieniła swoje ciało, ale również światopogląd. Jej zrównoważony i pozytywny stosunek do stylu życia jest godny podziwu, więc kto lepiej mógłby przetestować przejście na zielona stronę mocy na tydzień? 

Maggie Daniluk

Z instagrama możesz dowiedzieć się bardzo wiele o kimś. Dla Maggie mięso i batony proteinowe są podstawą jej piramidy żywieniowej – spożywa białko zwierzęce każdego dnia. Czym więc je zastąpi, aby przeżyć tydzień na diecie roślinnej?

Poza realizowaniem swojej pasji, pracuje również na pełen etat. To jest naprawdę motywujące. Ciekawe czy nadal będzie chodzącą motywacją w codziennym życiu na diecie roślinnej?

Odpowiedziała nam na kilka pytań na temat jak odnajdywała się przez tydzień na diecie roślinnej. Oto, co się działo…

Jak wygląda Twoja zwykła codzienna dieta?

“Stosuje zdrową, zbilansowaną dietę opartą na pełnowartościowych produktach spożywczych, bogatych w witaminy i minerały.

Mój ulubiony posiłek na obiad to kurczak, ryż i brokuł, a później przed treningiem owsianka z TheWhey, a na koniec porządna porcja sałaty na kolację i baton proteinowy na deser — Carb Crushers jest moim ulubionym!

Stosuję swoją dietę przez cały tydzień, ale co tydzień jem małą słodką przekąskę (wciąż wybierając coś zdrowego, a nie fast-food!) kończąc na słodkim i słonym popcornie w kinie.”

W trakcie trwania wyzwania, celem Maggie było wycięcie swojej sylwetki w nadchodzących tygodniach. Właściwe odżywianie jest szczególnie dla niej ważne, ponieważ potrzebuje jedzenia, które zarówno jest sycące – nikt przecież nie lubi być głodny i nieszczęśliwy – i da jej wystarczająco energii do jej treningów, ale pozwoli jej zachować niewielki deficyt kalorii.

Jak wszyscy dobrze wiemy, chodzi o znalezienie równowagi pomiędzy jedzeniem i ćwiczeniami. Więc, aby zwiększyć utratę tkanki tłuszczowej, robi ona 4 treningi w tygodniu (dwa dolnych partii i dwa górnych). Zwiększyła ona również czas swojego cardio do 110 minut o stałym pulsie i dodatkowo 2 treningi HIIT w tygodniu. To bardzo imponujące według nas!

Faszerowana papryka

Co jadłaś w trakcie tygodniowego wege wyzwania?

“Jadłam mnóstwo warzyw i owoców, tofu i substytutów mięsa – byłam bardzo kreatywna i codziennie gotowałam coś pysznego. Możesz sprawdzić wszystkie moje przepisy na moim Instagramie oraz w moich wyróżnionych wydarzeniach. 

Miałam faszerowaną paprykę gryczaną, białkowe gofry (Wykorzystując Wegańską Mieszankę), zupę miso, wegański makaron z wegańskim sosem bolońskim oraz mieszankę tofu – zbyt dużo, aby wymienić. Oczywiście, nie można zapomnieć o Chipsach JARMUŻOWYCH! 

Każdego wieczoru wymieniałam swojego Carb Crushers na Wegański Baton Proteinowy o smaku masła orzechowego podczas mojego wege wyzwania i zachowam je w trakcie moich “Wegańskich Piątków” ponieważ są BOMBA” 

Podobnie jak wiele osób stosujących dietę roślinną, największym zmartwieniem Maggie było spożywanie wystarczającej ilości białka. Wspaniale było wiedzieć, że tak naprawdę nie musiała zmieniać zbyt wielu swoich posiłków. Po prostu zamieniła mięso na wegańskie substytuty, a resztę dobiła wegańskim szejkiem białkowym. 

Gdy jej mięsożerny chłopak zostawił kuszące resztki kurczaka w lodówce, zbyt łatwo było się poddać. Jednak wytrwała i zamieniła swojego kurczaka na tofu i wegańskie “kawałki kurczaka”. Zapoznaj się z jej Wegańskim story, aby poznać przepisy na przepyszne posiłki, w tym wegańskie spaghetti, które zawiera imponujące 26g białka i tylko 4g tłuszczu.

Białkowe wegańskie gofry

Czego nauczyłaś się jedząc jak weganie?

“Nauczyłam się, że każdy dzień, tydzień, miesiąc wege wyzwania może mieć wpływ na środowisko – moi followersi przesłali mi kilka informacji jak bycie weganinem może znacznie zmniejszyć ślad węglowy. Zaczęło mnie obserwować także kilku wegan, ponieważ wykonałam wyzwanie. Podzielili się ze mną swoimi wskazówkami, przepisami i poradami na temat bycia “weganem”.

Te przepisy i rady przydały się, kiedy Maggie zaczęła gotować o wiele więcej, niż zwykle. Ma to sens, ponieważ bycie weganinem oznacza bycie trochę bardziej kreatywnym w kwestii tego skąd pozyskujesz składniki odżywcze.

Odkryła, że planowanie i przygotowywanie było sposobem na to, aby upewnić się, że jej posiłki są zbilansowane i zawierają przyzwoitą ilość białka, aby wspierać jej cele. Oto niektóre źródła białka, które wykorzystywała, aby uzyskać jego wystarczającą ilość: 

  • Tofu – 12g na porcję
  • Substytuty Mięsa – 16g na porcję
  • Wegańskie Odżywki Białkowe – 22g w miarce
  • Ciecierzyca – 19g na 100g
  • Wegański Baton Proteinowy – 13g w batonie
  • Czarna Fasola – 21g Na 100g
  • Drożdże odżywcze – 5g na porcję

Sprawdź jej posty oraz story, aby zobaczyć jak wykorzystywała je w swoich przepisach.

Maggie Daniluk

Oto Maggie przed (po lewej) oraz po (po prawej) tygodniu roślinnego jedzenia. Jak podkreśliła w swoim poście, 7 dni wegańskiego jedzenie nie przyniesie znaczących różnić fizycznych – kluczem jest konsekwencja, jeżeli chcesz zobaczyć zmianę. Z jej podróży po wymarzoną sylwetkę możesz zobaczyć, że nie można zmienić ciała z dnia na dzień. Przewiń sobie jej posty, abyś zdał sobie sprawę, że chodzi o dokonywanie zdrowych wyborów przez cały czas i dostrzeganie niewielkich różnic w długim okresie czasu.  

Więc, może nie wyglądała inaczej po roślinnym tygodniu, ale czy może czuła się inaczej?

 

Jak się czułaś podczas tygodnia jedzenia jak weganie? 

“Czułam się świetnie, zarówno psychicznie, jak i fizycznie! Moja zwykła dieta jest bardzo zdrowa, dlatego nie męczyłam się ze wzdęciami. Myślę, że fakt, że był to tylko 1 tydzień bardzo mi pomógł, ponieważ nie był zbyt krótki, ani zbyt długi okres, aby stracić ekscytację wyzwaniem.”

Jak każdy fanatyk fitnessu, Maggie uwielbia poddawać swój organizm próbom. Jednak wydaje się, że nie miała żadnych problemów, aby zasilić swój organizm w trakcie zielonego tygodnia. Była w stanie być na wegańskiej diecie i trzymać się swoich założonych celów – co może być lepszego?

Ponownie, trudno zaobserwować znaczące zmiany w trakcie tak krótkiego okresu czasu, ponieważ możemy czuć się inaczej z tygodnia na tydzień niezależnie czy trzymamy tę samą dietę czy nie. To świetne, że Maggie miała tak pozytywne doświadczenia, ale trzeba pamiętać, że znalezienie zbilansowanej diety może wymagać większej ilości czasu i kilku drobnych poprawek. 

View this post on Instagram

💚 Vegan Challenge – Day 6 💚 If you follow my stories on daily, you know that I'm still in the 'vegan game'. And probably you have noticed that there is much more food on there than I usually post! 🥝🥑🥦🌽🥬 . (Go to my Highlights ➡️ Vegan Challenge ➡️ to see my journey so far!) The best part of this challenge is definitely the cooking! I received so many recipes from you Guys (THANK YOU!) and have been cooking something different every single day. So here we go! Another recipe – yummy, quick, healthy & of course, VEGAN! . ✨Stuffed Peppers & Kale Crisps✨ INGREDIENTS: 🔸 3 red peppers 🔸 100g of buckweat 🔸 ½ a can of black beans 🔸 ½ a can of sweet corn 🔸 small onion 🔸 1 garlic clove 🔸 1 tsp of virgin olive oil 🔸 chopped parsley Spices: 🔸 oregano 🔸 salt 🔸 black pepper 🔸 cumin 🔸 chilli powder INSTRUCTIONS: 1. Cook your buckweat as per the instructions on the package 2. Chop your onions & garlic, fry till golden on a preheated pan with olive oil. Add your beans and fry 2 more minutes. Set aside to rest. 3. Combine all ingredients together in a large bowl, add your spices and parsley. 4. Cut your peppers in half, place on a baking tray with a little olive oil so they won't stick. Stuff your peppers equally. 5. Bake in the oven for at 180°C for 15min. …and voila! I ate 2 halves, my Boyfriend @pedro_rs_costa (not Vegan) ate all the rest! 😉 They are that yummy! ________________ #veganchallenge #veganforaweek #healthyrecipe #stuffedpeppers #healthyfoods #weightlossjourney #eatyourveggies #veggiepower #veganprotein #highinprotein #vegangirlswholift #fitnesstips #lifestyle #fitnesslifestyle #fitlife #befit #fit #fitspo #fitgirl #fitinspiration #fitnessmotivation #weighloss #diet #dieta #nutrition #healthylifestyle #vitamins

A post shared by MAGGIE || Fitness Coach (@maggie_daniluk) on

Czy coś zmieniło u Ciebie to doświadczenie?

Odtąd co tydzień robię “Wegański Piątek” i dziele się tym na moim story. Postaram się również jeść mniej mięsa w ciągu tygodnia. 

View this post on Instagram

✨ Homemade Vegan Pho Soup✨ This is how I would describe this dish: ✅Full of Flavour ✅Low in Calories ✅Perfect for a chilly day And that's why this is my Go-To High Protein, Low Carb recipe! 🙌 (You might have seen this recipe on my stories already during my Vegan Challenge week. But don't worry if you missed it, you can find the recipe below!) ⬇️ ` Ingredients: 🔸250 ml organic vegetable stock 🔸½ garlic clove 🔸shredded carrots 🔸low-salt soy sauce 🔸sweet & sour sauce (mine is 0 kcal from @myproteinuk ) 🔸100 g tofu 🔸rice noodles (for Low-Carb option I used 5 kcal noodles, also from @myproteinuk ) 🔸dried seaweed 🔸spring onions Recipe: 🔹Chop your tofu into cubes and fry with coconut oil until golden. Set aside. 🔹Prep your rice noodles as per the packaging 🔹Pour the stock into a pan and bring to the boil. 🔹Peel and slice the garlic. Add to the stock, cover and simmer for 5 minutes. 🔹Add your shredded carrots then to the pan, cover and simmer for a further 2 minutes 🔹Add a good splash of soy sauce to taste. 🔹Add the tofu and let it stand for a few minutes before serving. ` ❕Only 185 Calories❕ Protein: 19g Carbs: 17.5g Fat: 4g Who's joing me tomorrow for the 'VEGAN FRIDAY'? 💪 ________________ #phosoup #veganchallenge #veganfriday #lowcarbrecipes #highproteinvegan #healthyrecipe #healthyfoods #weightlossjourney #eatyourveggies #veggiepower #veganprotein #highinprotein #vegangirlswholift #fitnesstips #happylifestyle #fitnesslifestyle #fitlife #befit #fit #fitspo #fitgirl #fitinspiration #fitnessmotivation #weighloss #diet #dieta #nutrition #vietnamfood #vitamins

A post shared by MAGGIE || Fitness Coach (@maggie_daniluk) on

Możemy śmiało powiedzieć, że jesteśmy pod wrażeniem przepysznych roślinnych posiłków Maggie – te gofry są absolutną perfekcją. Trudno było zauważyć fizyczną różnicę w ciągu zaledwie tygodnia, ale fakt, że zdecydowała się na utrzymanie tego przez jeden dzień w tygodniu może oznaczać tylko dobre rzeczy. 

Całkowite przejście na weganizm to ogromna zmiana, więc kompromis jest całkowicie sprawiedliwy. Chociaż odpowiednio zbilansowana dieta może przynieść długoterminowe korzyści zarówno zdrowotne jak i środowiskowe, ważne jest, aby na początku zrobić to, co jest dobre dla Ciebie i pomoże Ci osiągnąć swoje cele.

Jeżeli chcesz zobaczyć więcej z 7-dniowego wege wyzwania Maggie, sprawdź jej wyróżnione relacje i posty na Instagramie.

Masz ochotę sam podjąć wege wyzwanie? Przygotowaliśmy plan z Twoimi ulubionymi roślinnymi posiłkami, które pozwolą Ci nie jeść produktów odzwierzęcych codziennie, przez 7 dni.

Suplementy

5 Suplementów o których nie wiedziałeś, że są wegańskie

Oferujemy suplementy wegańskie dostosowane do Twoich potrzeb, aby wspierać Twój trening i pomagać Ci osiągnąć zamierzone cele.

2019-10-27 19:59:48Autor Lauren Dawes


Przepisy

15-Minutowy Wystrzałowy Grillowany Burger Buraczany | Przepis na Buraczane Burgery

Szukasz pomysłu na szybki wegański obiad? Burger Buraczany, to doskonała obiadowa propozycja, gdy nie masz za dużo czasu.

2019-10-19 20:02:47Autor Lauren Dawes


1 BMG Research. Veganism in Britain Today: Seven Key Facts. May 2018.



Evangeline Howarth

Evangeline Howarth

Pisarz i redaktor

Evangeline brała udział w sportach wyczynowych od najmłodszych lat. Jako wykwalifikowana RYA Jako instruktor pływania na łódce, rozumie znaczenie właściwego odżywiania przy sportach ekstremalnych i wytrzymałościowych, zwłaszcza ze względu na jej doświadczenie w drużynach Team GBR, jako kapitan drużyny trenujący swój pierwszy zespół uniwersytecki.

W wolnym czasie Evangeline uwielbia biegać – zwłaszcza w maratonach. W weekendy znajdziesz ją uprawiającą sporty wodne lub wędrującą po wzgórzach. Jej ulubione wieczory spędza na sesji HIIT lub na przysiadach na siłowni, zanim zacznie się zajadać pikantnymi potrawami z dużą ilości warzyw - mniam!

Dowiedz się więcej o doświadczeniu Evie tutaj.


Bądź na bieżąco – zapisz się do naszego newslettera aby otrzymywać informacje o naszych aktualnych ofertach i nowości na Blogu. Zapisz się do newslettera!